Ministerul Justitiei a lansat versiunea imbunatatita a Portalului instantelor de judecata din Romania.
Noul Portal ofera noi posibilitati de cautare rapida a informatiilor; regasirea citatiilor facute prin publicitate pentru persoanele cu domiciliul necunoscut; acces optimizat si de pe dispozitivele mobile (smartphone, tablete); facilitati pentru obtinerea informatiilor cuprinse in site si pentru persoanele cu dizabilitati; acces programatic la datele din portal pentru persoanele si institutiile interesate. De asemenea, structura de prezentare a informatiilor existente a fost imbunatatita, punandu-se accent pe satisfacerea nevoilor vizitatorilor site-ului.
Astfel:
Motorul de cautare implementat permite regasirea oricarei informatii despre instante, sedinte, dosare, parti din dosare, jurisprudenta relevanta, permitand selectarea unor criterii multiple de cautare, ca de exemplu: numarul dosarului, numele partilor din dosar, obiectul dosarului, instanta pe rolul careia se afla dosarul.
Pentru aplicarea dispozitiilor noului Cod de procedura civila, Portalul permite publicarea online a citatiilor pentru persoanele al caror domiciliu este necunoscut, dar si cautarea citatiilor dupa numele partii citate. Afisarea citatiei contine informatii despre partea citata, celelalte parti, locul si data infatisarii, dosar.
Accesul la Portal se poate realiza din acest moment si de pe dispozitivele mobile, formatul fiind optimizat pentru navigatorul web al dispozitivelor mobile.
Orice persoana si/sau companie interesata sa dezvolte servicii si aplicatii pe baza datelor din portal le poate accesa printr-un serviciu web, in mod gratuit, cu mentionarea sursei, avand acces nerestrictionat la date.
Portalul prezinta arondarea localitatilor si a strazilor la instantele din Romania si ofera posibilitatea de cautare dupa localitate, strada, numar si cod postal si alte informatii relevante despre instante intr-o structura imbunatatita.
Modernizarea a fost realizata prin proiectul „Dezvoltarea utilizarii de instrumente electronice de gestionare a procedurilor de comunicare a citatiilor si inserarea in cadrul portalului instantelor a unui motor de cautare generala”. Implementarea proiectului a costat 2.215.560 lei (fara TVA), din care 79,08% fonduri europene nerambursabile din cadrul programului specific al Comisiei Europene „Justitie Penala” si 20,92% din bugetul de stat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - salvamar
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca dorim sa angajam un candidat cu experienta si certificari in domeniul achizitiilor publice, dar cu diploma de Inginer diplomat, Profilul Inginerie economica, Specializarea Inginerie si manangement in alimetatie publica si agroturism, Facultatea de Management, inginerie economica in agricultura si dezvoltare rurala Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, o putem face pe postul de Economist cu atributii specifice achizitiilor publice pana la introducerea in Nomenclatorul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<