Intrebare: Ce acte trebuie sa intocmesc pentru a face dovada predarii unui exemplar din CIM inainte de inceperea activitatii angajatului?
Raspuns: Potrivit art. 16 alin. (3) din Codul muncii , republica, angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.
Potrivit art. 260 alin. (1) lit. p) din Codul muncii , incalcarea prevederilor art. 16 alin. (3) din Codul muncii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.500 lei la 2.000 lei.
Prin urmare, angajatorul anterior inceperii activitatii are obligatia inmanarii unui exemplar din contractul individual de munca salariatului. Odata cu inmanarea exemplarului salariatului pe exemplarul care ramane la angajator, salariatul va scrie scrie: „am primit un exemplar in original.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<