Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ASFOR: Interzicerea exportului de cherestea inseamna faliment

Asociatia Forestierilor din Romania (ASFOR) arata printr-un comunicat ca interzicerea exportului de cherestea inseamna faliment si "pierderea a aproximativ 100.000 de locuri de munca".

"ASOCIATIA FORESTIERILOR DIN ROMANIA – ASFOR, organizatie patronala si profesionala a operatorilor economici din exploatari forestiere si industrializarea lemnului, isi exprima ingrijorarea asupra Propunerii legislative privind gestionarea durabila a padurilor, prin care se propune interzicerea pe o perioada de 10 ani exportul de cherestea incepand cu anul 2020.

Consideram ca este o tema falsa pentru Romania – prin gestionarea durabila a padurilor trebuie sa dam valoare lemnului, iar acest lucru poate fi facut doar printr-un mod responsabil si sustenabil de administrare, exploatare, prelucrare si valorificare", arata Asociatia prin intermediul lui Musca Dumitru, presedintele ASFOR.

E-Juridic a relatat anterior despre proiectul de lege care prevede mai multe interdictii privind lemnul ca materie prima AICI.

In initiativa legislativa din Camera Deputatilor se arata ca scopul general este protejarea padurilor din Romania, desi nu se interzice taierea ci doar exportul.

"Scopul initiativei legislative este gospodarirea durabila a padurilor – pentru atingerea acestui scop administratorii de fond forestier au nevoie in primul rand de resursele financiare necesare pentru a finanta toate operatiunile administrative ce conduc la o gestionare durabila a padurilor. De unde vor lua aceste resurse financiare daca produsul lor nu va mai avea cautare?

In Romania capacitatea de consum intern a sortimentelor de masa lemnoasa supuse interzicerii la export este mult mai mica decat capacitatea de productie a padurilor stabilita conform amenajamentelor silvice. Anual se pot recolta din padurile Romaniei 22 milioane mc de lemn, recoltam 19,5 milioane mc din care cca. 9,5 milioane mc sunt utilizati ca lemn de lucru in industria de prelucrare obtinandu-se cherestea, furnir, panouri din lemn masiv, placi (PAL, MDF, OSB, Panel) – diferenta reprezentand lemnul de foc si lemn pentru alte utilizari in mediul rural. Romania a devenit in ultimii ani un mare importator de masa lemnoasa – importam pe segmentul rasinoase pana la 3 milioane mc lemn rotund si 0,5 milioane mc cherestea, iar pe segmentul foioase 0,12 milioane mc bustean si peste 0,1 milioane mc cherestea.

Interzicerea exportului de bustean poate fi o masura pozitiva, dar fara impact deosebit, exporturile de bustean din Romania sunt reduse – sub 30.000 mc busteni rasinoase si sub 100.000 mc busteni foioase. Interzicerea exportului de cherestea este un nonsens economic, in conditiile in care Romania produce 5,5 milioane mc de cherestea din care exporta anual aproximativ 4 milioane mc, iar consumul intern reprezinta cca. 1,5 milioane mc.

Romania este in primii 10 jucatori la nivel european pe piata de cherestea, loc obtinut foarte greu si in conditii de concurenta acerba cu competitori precum Austria, Germania, Rusia, Suedia sau Finlanda, este de neinteles de ce se doreste ca printr-o lege Romania sa fie scoasa de pe piata externa a lemnului.

Singurul rezultat garantat al interzicerii exportului de cherestea este falimentarea sectorului forestier din Romania, (o activitate estimata la cca. 2 miliarde euro/an), pierderea a peste 100.000 locuri de munca, prabusirea pietei lemnului in Romania si implicit reducerea veniturilor administratiei silvice pana la nivelul imposibilitatii asigurarii administrarii padurilor(costul de administrare al padurilor este de cca. 1 miliard de euro/an), cu efect contrar celui de buna gestionare a padurilor", transmite ASFOR.

Asociatia a aratat ca in 2018 au fost efectuate urmatoarele lucrari de regenerare a padurilor:

  • Regiunea NORD-EST: 7018 ha
  • Regiunea SUD-EST: 2584 ha
  • Regiunea SUD-MUNTENIA: 2434 ha
  • Regiunea SUD-VEST OLTENIA: 2335 ha
  • Regiunea VEST: 3217 ha
  • Regiunea NORD-VEST: 4858 ha
  • Regiunea CENTRU: 4496 ha
  • BUCURESTI-ILFOV: 101 ha

 

Un raport din 2017 privind padurile din Romania citat de ASFOR arata ca:

asfor interzicere export padure

 


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "ASFOR: Interzicerea exportului de cherestea inseamna faliment":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016