Asociatiile de proprietari trebuie sa aiba minimum 45 de documente noi pe care sa le poate pune la dispozitia autoritatilor, altfel risca amendarea. Sanctiunile nu sunt deloc mici!
Stim deja ca Legea nr. 196/2018 a modificat substantial reglementarile in domeniul infiintarii si functionarii asociatiilor de proprietari!
Acest act normativ a abrogat complet vechea legislatie privind asociatiile de proprietari (Legea nr. 230/2007 si HG nr. 1.588/2007) si a instituit amenzi de pana la 10.000 de lei in caz de erori in intelegerea si aplicarea numeroaselor sale prevederi (sunt nu mai putin de 110 articole, cu multiple aliniate si litere).
Principalele abateri care se sanctioneaza sunt:
- nerespectarea statutului, a acordului de asociere, precum si neindeplinirea sau depasirea atributiilor de catre presedinte, membrii comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de catre administrator - 2.500 lei - 5.000 lei
- schimbarea de catre proprietar a destinatiei locuintei sau spatiului cu alta destinatie decat aceea de locuinta fara autorizatiile si aprobarile legale - 5.000 lei - 10.000 lei
- desfasurarea de catre persoane fizice sau juridice a activitatii de administrare a condominiilor fara indeplinirea conditiilor prevazute la art. 64 din Legea 196/20018 (persoane fizice, persoane fizice autorizate, sau persoane juridice specializate, autorizate conform legii) - 5.000 lei - 10.000 lei
- utilizarea cu alta destinatie a fondului de rulment sau a fondului de reparatii, altfel decat este prevazut la art. 71 si 72 din Lege nr. 196/2018 - 4.000-9.000 lei;
- neaplicarea sau nerespectarea prevederilor art. 95-97 si ale art. 99 din Legea 196/2018 de catre furnizorii serviciilor de utilitati publice - 4.000-9.000 lei;
- neaplicarea sau nerespectarea prevederilor Legii 196/2018 de catre proprietarii ansamblurilor rezidentiale, referitor la informarea la momentul instrainarii a cumparatorilor cu privire la necesitatea constituirii asociatiilor de proprietari, in conditiile legii - 4.000 lei - 9.000 lei.
- contract prestari servicii
- contract individual de munca,
- contracte de utilitati,
- registru inventar,
- Registru pentru evidenta fondului de rulment,
- Lista de plata a cotelor de contributii,
- Cerere de atestare,
- Registru de evidenta incidente de securitate
- Gasiti, intr-un singur loc, orice model de act/document care va este necesar;
- Economisiti timp;
- Siguranta intocmirii unui document complet, care respecta la virgula prevederile legale;
- Evitati amenzile, salvati bani;
- Lucrati comod, fara stres;
- Aveti oricand posibilitatea sa modificati, stergeti sau adaugati informatii.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<