Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CCR: OUG privind starea de alerta, constitutionala

Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a decis ca OUG nr. 21/2004 privind starea de alerta este constitutionala, daca nu se restrang drepturi si libertati.

Atat Digi24, cat si G4Media citeaza surse din cadrul CCR care spun ca OUG privind starea de alerta este constitutionala, daca nu se restrang drepturi si libertati, iar aplicarea ei se face prin lege, nu Ordonanta de urgenta sau Hotarare de Guvern.

Sesizarea impotriva OUG 21/2004 a fost depusa la Curte de Avocatul Poporului.

Sedinta publica de judecata s-a desfasurat in sistem videoconferinta, in sala fiind prezenti doar presedintele CCR, Valer Dorneanu, un magistrat asistent, precum si reprezentantii Avocatului Poporului si Ministerului Public.

Reprezentantul Avocatului Poporului, Emma Turtoi, a afirmat in fata judecatorilor constitutionali ca definitia starii de alerta este neclara.

"Din examinarea definitiei starii de alerta (…) constatam ca prin aceasta nu se realizeaza o configurare explicita a conceptului, prin indicarea unor criterii clare si obiective pe baza carora aceasta este instituita, legiuitorul limitandu-se la a stabili generic conduita ulterioara declararii ei. Si anume, dispunerea unor masuri prin acte administrative ale unor organisme administrative", a precizat Emma Turtoi.

Ea a adaugat ca, in lipsa unor reglementari clare, pot fi vizate drepturi si libertati fundamentale.

"Imprevizibilitatea legislatiei primare constituie premisa unei aplicari arbitrare de catre autoritatile investite cu executarea legii, care se vad nevoite sa adopte masuri administrative si chiar legislative dupa libera lor apreciere. In lipsa unor reglementari la nivelul legislatiei primare a limitelor instituirii starii de alerta, ingerinta generata de aceasta stare poate viza drepturi si libertati fundamentale, respectiv dreptul la libertate individuala, dreptul la libera circulatie, dreptul la viata intima, familiala si privata, libertatea intrunirilor, munca si protectia sociala a muncii, libertatea economica", a explicat reprezentantul Avocatului Poporului.

Pe de alta parte, reprezentantul Ministerului Public a sustinut ca nicaieri in textul ordonantei de urgenta nu se vorbeste de ingradirea ori restrangerea unor drepturi si libertati cetatenesti si a solicitat respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata.

"Sustinerile Avocatului Poporului nu sunt intemeiate pe dispozitiile constitutionale. (…) Noi consideram ca legea nu este lipsita de previzibilitate, de predictibilitate, textul legii fiind unul foarte clar, intelesul normelor respective fiind foarte clar. (…) Va rugam sa constatati ca toate aceste masuri si actiuni trebuie sa fie, astfel cum spune legiuitorul in ordonanta criticata, proportionale (…) cu situatiile care le-au determinat, iar aplicarea lor (…) trebuie sa fie facuta in conditiile legii, cu respectarea limitelor prevazute de lege. (…) Constatam, din examinarea acestor dispozitii, ca ele sunt constitutionale si intrunesc exigentele legii fundamentale", a spus reprezentantul Ministerului Public.

Avocatul Poporului, Renate Weber (ALDE), a sesizat pe 6 mai CCR cu o excepție de neconstituționalitate privind legislația care reglementează starea de alertă, sustinand ca posibilitatea restrangerii drepturilor si libertatilor de catre autoritatile administrative incalca principiul separatiei puterilor in stat, potrivit unui comunicat de presa transmis de institutie.

Proiectul de lege prin care se va institui starea de alerta se afla acum in dezbatere la Camera Deputatilor, dupa ce Senatul l-a adoptat marti seara. Vi-l vom prezenta imediat ce deputatii adopta forma pentru promulgare.


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 13 Mai 2020
Votati articolul "CCR: OUG privind starea de alerta, constitutionala":
Rating:

Nota: 4.13 din 5 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016