Comisia juridica a Camerei Deputatilor a decis, ca nu exista incompatibilitate intre functia de deputat si cea de rector, urmand sa trimita acest punct de vedere Biroului permanent. Decizia a fost luata cu 11 voturi in favoarea acestui punct de vedere, 9 impotriva si o abtinere exprimata de deputatul UDMR Marton Arpad.
Potrivit Agerpres, presedintele comisiei, Daniel Buda, a incercat sa supuna la vot inaintarea catre Biroul permanent a unui punct de vedere in care sa se constate ca deputatii care sunt si rectori se afla in situatie de incompatibilitate, argumentand ca exista riscul ca acestia sa fie declarati incompatibili pe durata mandatului in contextul adoptarii noii Legi a educatiei ce stipuleaza ca parlamentarii nu pot fi si rectori.
In cele din urma, Comisia juridica a decis sa transmita Biroului permanent un punct de vedere in care se precizeaza ca nu exista incompatibilitate intre functia de deputat si cea de rector.
Unii membri ai comisiei au argumentat ca deputatii care detin si functia de rector nu pot fi declarati incompatibili, deoarece la momentul in care au fost alesi legislatia nu interzicea cumulul de functii.
Deputatii Florian Popa (PSD) si Iosif Dragulescu (PDL) au cerut conducerii Camerei sa precizeze daca se afla in incompatibilitate cu functia de rector, a scris Hotnews.ro. Popa este rector al Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila", iar Dragulescu al Universitatii de Medicina si Farmacie "Victor Babes" din Timisoara.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va creste de la 3.700 lei la 4.050 lei incepand cu 01.01.2025, ceea ce inseamna 2.430 lei salariul net. Daca angajatorul da tichete de masa , taxele pe tichete CASS si impozit duc la scaderea salariului net. Obligatia de garantat in plata inseamna ca angajatorul este obligat si la net sa dea minim 2430 lei sau doar brutul este obligatoriu sa fie minim 4050 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei societati comerciale care urmeaza sa isi inceteze activitatea de la 01.01.2025, angajatorul este obligat sa instiinteze angajatii de spre acest lucru inainte si sa respecte perioada de preaviz, care este un drept al angajatilor? Sau care este termenul in care angajatorul instiinteaza angajatii cu privire la incetarea activitatii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am primit de la o angajata adeverinta de la medic precum este insarcinata in 13 saptamani, ma puteti indruma va rog frumos ce trebuie sa fac mai departe? De la medicina muncii mi a spus sa o trimit la ei si cu raportul facut de ei trebuie sa merg la ITM sa il depun acolo. Imi puteti spune pasii ce trebuie sa ii urmez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<