Institutul European din Romania si Ambasada Frantei in Romania au onoarea de a va invita sa participati luni 27 iunie 2011 la ora 17:15 la Biblioteca Centrala Universitara "Carol I " (Calea Victoriei nr. 88, sector 1, Bucarest), la conferinta :
"Monitorizarea si controlul politicilor si cheltuielilor publice"
sustinuta de Domnul Jean-Francois BENARD, Procuror general al Curtii de Conturi
Conferinta va fi deschisa de Excelenta Sa, domnul Henri PAUL, Ambasador al Frantei in Romania si moderata de Doamna Gabriela DRAGAN, Director general al Institutului European din Romania (IER).
Acest eveniment reprezinta cea de-a douazeci si noua conferinta din ciclul "Romania - Franta: impreuna in Europa" organizata de Ambasada Frantei in colaborare cu Institutul European din Romania (IER) incepand cu anul 2007, cu scopul de a oferi o perspectiva franco-romana asupra integrarii Romaniei in Uniunea Europeana.
Domnul Jean-François BENARD, 67 ani, este fost elev al Şcolii Politehnice si al Şcolii Nationale de Administratie (ENA). Domnul Jean-Francois BENARD si-a inceput activitatea la Curtea de Conturi in anul 1968 si a fost promovat in functia de consilier sef in 1989. De-a lungul carierei sale profesionale a ocupat numeroase functii de raspundere in cadrul Ministerului economiei si finantelor. In anul 1986, a fost numit director financiar al Societatii nationale industriale Aerospatiale, apoi, in 1987 director general adjunct al Societatii nationale de Cai ferate (SNCF) si, in 1992, director general al aceleiasi intreprinderi, pana in anul 1996. Intre anii 2000 si 2002, a ocupat functia de director general al Retelei de Cai ferate din Franta (RFF), intreprindere creata in scopul exploatarii infrastructurii feroviare publice si pentru a pregati deschiderea catre o concurenta in randul companiilor din domeniul transportului feroviar.
Domnul BENARD a revenit la Curtea de Conturi in anul 2002 si a fost promovat in functia de procuror general al acestei jurisdictii financiare supreme, in anul 2005.
Inregistrarea participantilor va avea loc intre orele 17:00 si 17:15. Conferinta va fi sustinuta in limba franceza si va beneficia de traducere simultana in limba romana. In speranta ca veti accepta invitatia, va rugam sa aveti amabilitatea de a confirma participarea dumneavoastra la urmatoarele coordonate: e-mail (florentina.costache@ier.ro), fax (021 / 314 26 66) sau telefon (021 / 314 26 96 sau 97), pana joi 23 iunie 2011.
Contact presa : M. Jean-Claude MARIZE, Serviciul de Presa, Ambasada Frantei in Romania (021 / 303 10 00 ; jean-claude.marize@diplomatie.gouv.fr).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<