Plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a aprobat "Ghidul privind relatia dintre sistemul judiciar din Romania si mass-media" in forma rezultata in urma tuturor consultarilor si dezbaterilor organizate in acest sens.
De asemenea, CSM a aprobat joi si Manualul pentru purtatorii de cuvant si structurile de informare publica si relatii cu mass-media.
"In urma analizarii proiectelor in sedinta plenului din 22 mai, a fost dispusa o noua consultare, in cadrul conferintei din data de 23 mai, precum si supunerea proiectului de ghid unei dezbateri publice in perioada 24-30 mai. Documentele aprobate in sedinta de joi sunt rezultanta tuturor consultarilor si dezbaterilor la care au contribuit judecatori si procurori de la instante si parchete, membri ai CSM, jurnalisti din presa scrisa si audio-vizuala, reprezentanti ai societatii civile", se arata intr-un comunicat al CSM.
Cele doua documente au fost elaborate in cadrul unui proiect finantat de Ambasada Olandei la Bucuresti, avand ca tema "Intarirea comunicarii si cooperarii intre sistemul judiciar din Romania si mass-media".
CSM precizeaza ca fisa de proiect, activitatile si calendarul de implementare au fost discutate in sedinta plenului Consiliului din data de 15 noiembrie 2011.
fisei de proiect aprobate, echipa a fost formata din 2 experti olandezi, un jurnalist, un reprezentant al Ministerului Public, un reprezentant al DNA, un reprezentant al curtilor de apel si 3 reprezentanti ai CSM.
Pentru documentarea textelor supuse analizei plenului, echipa de proiect a avut in vedere: legislatia interna si internationala; recomandari, rezolutii ale organismelor Uniunii Europene si practica CEDO in materie; documentele de reglementare a relatiilor sistemelor judiciare cu presa din Austria, Belgia, Danemarca, Irlanda, Olanda, Spania si Ungaria; propunerile rezultate din consultarile instantelor si parchetelor pe parcursul anilor 2011-2012; propunerile rezultate din dezbaterea proiectului cu reprezentanti ai sistemului judiciar si ai mass-media din 5 aprilie 2012; tratate, cursuri, studii referitoare la stiintele comunicarii. AGERPRES
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<