Reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii au avut pe 19 octombrie prima intalnire de lucru cu echipa care va asigura asistenta tehnica si expertiza pentru implementare proiectului „Stabilirea si implementarea volumului optim de munca al judecatorilor si grefierilor si asigurarea calitatii activitatii instantelor”, finantat de Banca Mondiala. Şedinta de azi este primul pas in demararea proiectului, cu o valoare de aproape 1,25 de milioane de euro, ale carui etape de implementare au fost aprobate de plenul CSM, in sedinta de ieri, 18 octombrie.
„E un proiect foarte important pentru sistemul judiciar roman si am incredere in specialistii CSM si ai echipei de implementare ca vor atinge obiectivele ambitioase pe are ni le-am propus”, a declarat presedintele CSM, Horatius Dumbrava.
Conform documentelor Directiei Afaceri Europe, Relatii Internationale si Programe a CSM, proiectul este finantat de Componenta a II-a, intitulata „Consolidarea capacitatii administrative a instantelor”, din cadrul Programului Bancii Mondiale privind Reforma Sistemului Judiciar. Initial au fost propuse doua proiecte separate, respectiv proiectul privind „Dezvoltarea unui plan de optimizare a operatiunilor procedurale in instante” si proiectul intitulat „Transferul sarcinilor administrative de la judecatori catre grefieri”. In urma discutiilor purtate cu expertii Bancii Mondiale, cele doua proiecte au fost reunite sub titlul actual.
„Obiectivul proiectului este de a asista Consiliul Superior al Magistraturii in vederea crearii unui sistem complex de monitorizare si masurare a eficientei sistemului judiciar roman. Acest sistem nou va permite CSM sa masoare, ma monitorizeze mai bine si sa imbunatateasca performantele instantelor, precum si sa aloce resursele necesare intr-o maniera mai obiectiva si bazata pe nevoi”, au explicat azi specialistii East–West Institute, compania castigatoare a contractului de implementare a proiectului. Potrivit acestora, proiectul, derulat pe parcursul a 18 luni, urmeaza sa implementeze reformele recomandate prin programe de pregatire si proiecte pilot la nivelul instantelor.
Printre activitatile specifice din cadrul proiectului se numara organizarea a zece proiecte – pilot la instante, realizarea unor sesiuni de pregatire, destinate beneficiarilor proiectului, organizarea unor ateliere de lucru si, la finalul proiectului, a unei conferinte internationale cu privire la metode si practici moderne e gestiune/management al instantelor.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<