Reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii au avut pe 19 octombrie prima intalnire de lucru cu echipa care va asigura asistenta tehnica si expertiza pentru implementare proiectului „Stabilirea si implementarea volumului optim de munca al judecatorilor si grefierilor si asigurarea calitatii activitatii instantelor”, finantat de Banca Mondiala. Şedinta de azi este primul pas in demararea proiectului, cu o valoare de aproape 1,25 de milioane de euro, ale carui etape de implementare au fost aprobate de plenul CSM, in sedinta de ieri, 18 octombrie.
„E un proiect foarte important pentru sistemul judiciar roman si am incredere in specialistii CSM si ai echipei de implementare ca vor atinge obiectivele ambitioase pe are ni le-am propus”, a declarat presedintele CSM, Horatius Dumbrava.
Conform documentelor Directiei Afaceri Europe, Relatii Internationale si Programe a CSM, proiectul este finantat de Componenta a II-a, intitulata „Consolidarea capacitatii administrative a instantelor”, din cadrul Programului Bancii Mondiale privind Reforma Sistemului Judiciar. Initial au fost propuse doua proiecte separate, respectiv proiectul privind „Dezvoltarea unui plan de optimizare a operatiunilor procedurale in instante” si proiectul intitulat „Transferul sarcinilor administrative de la judecatori catre grefieri”. In urma discutiilor purtate cu expertii Bancii Mondiale, cele doua proiecte au fost reunite sub titlul actual.
„Obiectivul proiectului este de a asista Consiliul Superior al Magistraturii in vederea crearii unui sistem complex de monitorizare si masurare a eficientei sistemului judiciar roman. Acest sistem nou va permite CSM sa masoare, ma monitorizeze mai bine si sa imbunatateasca performantele instantelor, precum si sa aloce resursele necesare intr-o maniera mai obiectiva si bazata pe nevoi”, au explicat azi specialistii East–West Institute, compania castigatoare a contractului de implementare a proiectului. Potrivit acestora, proiectul, derulat pe parcursul a 18 luni, urmeaza sa implementeze reformele recomandate prin programe de pregatire si proiecte pilot la nivelul instantelor.
Printre activitatile specifice din cadrul proiectului se numara organizarea a zece proiecte – pilot la instante, realizarea unor sesiuni de pregatire, destinate beneficiarilor proiectului, organizarea unor ateliere de lucru si, la finalul proiectului, a unei conferinte internationale cu privire la metode si practici moderne e gestiune/management al instantelor.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<