Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Denuntarea contractului de telefonie mobila

In ultimul timp mai multe persoane cu abonamente la diverse companii de telefonie mobila au primit mesaje cu privire la marirea abonamentului si posibilitatea de a inchide contractul prin denuntarea acestuia, daca nu sunt de acord cu cresterea valorii acestuia. La finalul articolului poti gasi un model de denunt de contract.

Posibilitatea de a denunta un contract de telefonie mobila sau date care este marit de catre operator fara acordul utilizatorului ne-a fost oferita de legislatia europeana prin Directiva 22/2002. Vorbim despre o schimbare a conditiilor contractuale. Companiile sunt obligate sa notifice abonatii cu cel putin o luna inainte de majorarea tarifului si sa le ofere acestora posibilitatea de a denunta contractul, fara niciun fel de penalizare, prin oferirea de informatii esentiale.

Daca, in urma primirii notificarii consumatorului, operatorul de telefonie mobila refuza sa ia act de denuntarea contractului, dupa expirarea termenului de preaviz pe care consumatorul l-a acordat in notificare, consumatorul persoana fizica poate sesiza instanta de judecata cu o cerere de constatare a incetarii contractului. De asemenea, consumatorul poate alege sa denunte clauza abuziva formuland o sesizare organelor de control.

Nota! O decizie a Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) in cauza C-326/14 stabileste o modalitate prin care pretul unui abonament poate fi marit fara acordul titularului de contract. Pretul unui abonament de telefonie mobila poate creste fara acordul utilizatorului daca "o ajustare tarifara prevazuta astfel in contract se intemeiaza pe o metoda de indexare clara, precisa, accesibila publicului si bazata pe decizii si mecanisme care apartin sferei publice", conform deciziei CJUE. 

Denuntarea unilaterala a contractului. Drepturi si obligatii

Drepturile noastre cu privire la denuntarea unilaterala a unui contract sunt cuprinse in OUG nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice care transpune efectiv in legislatia nationala Directiva 22/2002.

"In toate cazurile in care contractul incheiat prevede pentru furnizor posibilitatea modificarii unilaterale, acesta este obligat sa notifice in avans abonatului cu privire la intentia sa si la modificarile pe care urmeaza sa le efectueze. Incepand cu momentul primirii notificarii, abonatul trebuie sa beneficieze de un termen de cel putin 30 de zile pentru exercitarea cu buna-credinta a dreptului de denuntare unilaterala a contractului, in cazul in care nu este de acord cu modificarile impuse de furnizor, fara plata niciunor penalitati sau despagubiri", se stipuleaza in OUG nr. 111/2011.

Atentie! Companiile de telefonie mobila nu pot cere o taxa de reziliere, chiar daca acel contract a fost incheiat pe o perioada determinata. Legea nr. 193/2000 stabileste ca "o clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor". Asadar, clauzele care prevad perceperea unei taxe de reziliere, clientul neavand posibilitatea de a negocia aceasta clauza, este o clauza abuziva. 

Totusi, operatorul de telefonie mobila poate cere despagubiri clientului daca:

  • acesta a achizitionat de la operator un telefon sau alte accesorii la pret promotional odata cu incheierea contractului;
  • a beneficiat de reduceri tarifare sau planuri tarifare individualizate;
  • i s-au oferit serviciile gratuit pentru un numar de luni determinat, ca urmare a incheierii contractului.

 

Denuntarea unilaterala vizeaza in cele mai multe situatii practice motive de oportunitate contractuala si nu un caz de culpa in executarea angajamentului asumat, cum se intampla in cazul rezolutiunii sau rezilierii.

Model denuntare unilaterala contract

Prin prezenta subsemnatul/a........................................................, cu domiciliul stabil in.................................................................., identificat/a cu ....., seria ....., nr. ....., eliberat la data de................., de catre........, titular al abonamentului nr. ........................., incheiat la data de ...................... va solicit incheierea contractului prin denuntare unilaterala in temeiul art. 51, alin. (7) din OUG nr. 111/2011 pivind comunicatiile electronice cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere notificarea transmisa pe data de ...................... prin care se modifica termenii agreati initial.

Mentionez ca nu am avut terminale mobile achizitionate in rate pe factura si nici nu exista restante de plata.

Semnat,                                    Data,

de

Data aparitiei: 16 Aprilie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Denuntarea contractului de telefonie mobila":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016