Baroul Bucuresti a informat miercuri, 4 mai 2011, ca a fost admisa de catre Consiliul Baroului Bucuresti propunerea Decanului Baroului Bucuresti de modificare a tipizatelor prin eliminarea mentiunii “copie” a exemplarului doi din modelul contractului de asistenta juridica.
Va reamintim ca UNBR a adoptat in sedinta din 19 februarie 2011 – prima lectura forma finala a propunerilor de modificare a Statutului profesiei de avocat
Trebuie retinu faptul ca, la incheierea contractului de asistenta juridica, acesta va fi considerat incheiat in mod tacit daca clientul a achitat onorariul mentionat in cuprinsul acestuia, achitarea acestui onorariu valorand ratificarea contractului de catre client, caz in care data incheierii contractului este considerata a fi data mentionata in cuprinsul contractului. Contractul de asistenta juridica se incheie in trei exemplare, dintre care doua vor avea valoare de original. Un original se inmaneaza clientului iar cel de-a doilea original si copia raman la avocat.
Contractul de asistenta juridica va fi tiparit in formulare tipizate si inseriate ce vor contine sigla Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, pe cea a baroului emitent, denumirea „Uniunea Nationala a Barourilor din Romania” si cea a baroului emitent. Seria va avea o componenta literala comuna fiecarui barou in parte si o componenta cifrica formata din sase cifre, urmata de mentionarea anului emiterii formularelor. Inserierea este rezervata de catre barou fiecarei forme de exercitare a profesiei in parte.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<