Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a declarat ca masinile cu motorizare Euro 0, 1, 2 si 3 ar trebui sa fie indepartate de pe piata si va propune o noua masura in acest sens valabila pentru 2020.
Masinile cu normele de poluare Euro 0, 1, 2 sau 3 ar trebui cumva indepartate de pe piata si trebuie gandita pentru anul viitor o modalitate de a face acest lucru, in asa fel incat sa nu fim atacati la Curtea Europeana de Justitie, a declarat, marti, la un eveniment pe teme de mediu, ministrul de resort, Gratiela Gavrilescu.
"Nu numai ca Romania trebuie sa-si faca tintele, dar este normal sa putem sa indepartam din casele noastre si din institutiile mari toate echipamentele electronice si electrocasnice care sunt, in momentul de fata, mari consumatoare de energie. Toate trebuie facute in sensul de a diminua reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si emisiile de CO2, si aici fac referire la Programul "Rabla". In acelasi timp, trebuie sa ne gandim foarte bine pentru anul viitor la o metoda prin care toate masinile care au Euro 0, 1, 2, 3 sa fie cumva indepartate de pe piata. Acest lucru trebuie sa fie facut numai printr-o asumare, dar si printr-un mod in care sa nu putem fi atacati la Curtea Europeana de Justitie a Uniunii Europene", a spus Gavrilescu.
In ceea ce priveste Programul "Rabla pentru electrocasnice", ministrul de resort a precizat sa se incearca identificarea de bani, "undeva pe fonduri europene, ca sa putem sa largim acest program atat pentru persoanele juridice, cat si pentru institutiile statului".
De la 1 februarie 2018, taxa auto a fost eliminata, iar toti cei care platisera o suma la inmatricularea autovehiculelor urmau sa-si primeasca banii inapoi de la stat. Ulterior acestei masuri, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a declarat ca Timbrul de mediu va avea un inlocuitor, dar "in niciun caz nu va fi vorba despre o noua taxa".
Portal Codul Muncii
Teste rezolvate la limba si literatura romana clasa a VIII-a
Teste REZOLVATE pentru examenul de titularizare Limba si Literatura engleza
In cele din urma, la jumatatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunta ca nu a fost gasita nicio varianta a noii contributii care urma sa inlocuiasca taxa auto pana la ora actuala, iar pana la gasirea unei formule finale va mai dura.
"Trebuie sa facem noi calcule in asa fel incat sa nu plangem dupa aceea de zeci de milioane de euro. Pana la aceasta ora, o forma care sa fie agreata, fara niciun dubiu care sa nu aiba repercusiuni mari asupra noastra a tuturor nu s-a gasit. Deci, nu am gasit varianta optima care sa poata sa confere, cumulate, toate plangerile si sa nu avem nicio problema din punct de vedere juridic. In al doilea rand, ne dorim ca acea contributie sub deviza "Poluatorul plateste" sa nu aiba o amprenta financiara importanta asupra noastra. Nu avem o varianta finala, pentru ca avem un cumul de calcul care nu este gata. Cand incepem sa lucram in sistemul matematic, apar si alte variante si constati ca trebuie sa reiei calculele de la capat. Noi am crezut ca putem finaliza o varianta pana la finalul anului, dar am putut. Nu va mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, va spun sincer. O sa mai dureze", a explicat ministrul.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri