Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Intalnirea reprezentantilor CSM, ICCJ, PICCJ, UNJR, APR si Inspectiei Judiciare de pe langa Plenul CSM

La sediul Consiliului Superior al Magistraturii, a avut loc o intalnire comuna a reprezentantilor Consiliului, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa ICCJ, Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania, Asociatiei Procurorilor din Romania si Inspectiei Judiciare de pe langa Plenul CSM.

In cadrul intalnirii, participantii au analizat propunerile legislative ale Ministerului Justitiei, aflate in dezbatere publica, pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, si Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata.

Dezbaterile au permis conturarea unui punct de vedere unitar in legatura cu aspectele care au constituit obiectul propunerilor de modificare a reglementarilor privind abaterile disciplinare, procedura disciplinara, organizarea Inspectiei Judiciare si statutul inspectorilor judiciari.

Reprezentantii institutiilor si organizatiilor profesionale participante au subliniat faptul ca, prin aceste propuneri legislative, in eventualitatea in care vor fi adoptate in forma elaborata de Ministerul Justitiei, se vor produce efecte care aduc grave atingeri principiilor constitutionale privind independenta sistemului judiciar si separatia puterilor in stat. Astfel, prin modificarea art. 44 alin. (3) si (4) din Legea nr. 317/2004, care propune ca titulari ai actiunii disciplinare Ministrul Justitiei, Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si Procurorul general al Parchetului de pe langa ICCJ, se incalca principiul constitutional al separatiei puterilor in stat, intrucat un reprezentant al executivului ar deveni titular al actiunii disciplinare impotriva unor magistrati, in pofida faptului ca nu exista nicio alta situatie in care unui membru ce reprezinta una din puterile constitutionale in stat i se recunoaste prin lege prerogativa promovarii actiunii disciplinare impotriva unei persoane ce reprezinta o alta putere.

Participantii au constatat ca nu se justifica si nu este oportuna organizarea Inspectiei Judiciare ca autoritate autonoma cu personalitate juridica, avand in vedere ca rolul Inspectiei Judiciare - de control asupra activitatii magistratilor -  face parte din activitatea mai ampla a Consiliului Superior al Magistraturii, in calitatea constitutionala a acestuia, de garant al independentei Justitiei. Organizarea Inspectiei Judiciare ca autoritate autonoma nu reprezinta un progres sub aspectul eficientei si nu este conforma motivatiei exprimate de initiator in expunerea de motive a proiectului, aceea de a asigura „imbunatatirea semnificativa a independentei si eficacitatii justitiei” si rolul Consiliului Superior al Magistraturii, care „isi va asuma intreaga responsabilitate pentru recrutarea, promovarea si sanctionarea judecatorilor si procurorilor”.

De altfel, la data de 11 mai 2011, Consiliul Superior al Magistraturii a sesizat Ministrul Justitiei cu o serie de propuneri de modificare a Legii nr. 317/2004, republicata, in sensul prevederii calitatii procesuale a comisiilor de disciplina la judecarea actiunilor disciplinare, inclusiv in fata instantei investite cu solutionarea caii de atac si, respectiv, in sensul organizarii Inspectiei Judiciare ca structura autonoma in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. Participantii au subliniat ca aceste modificari ar fi de natura sa asigure o reala eficientizare a activitatii Inspectiei Judiciare.

Participantii au fost unanim de acord ca proiectul Ministerului Justitiei aduce atingere independentei Justitiei prin definirea relei credinte si a gravei neglijente – art. 99 lit. h) cumulat cu art. 991. O abatere judiciara poate sanctiona doar acele conduite care nu privesc actul de justitie in sine, ci desfasurarea activitatii proprii sistemului, exterioara judecatii propriu-zise. Activitatea jurisdictionala, adica aplicarea normelor de drept material si procesual este rezervata exclusiv actului de justitie, hotararile fiind supuse doar controlului judecatoresc prin sistemul cailor de atac, ordinare sau extraordinare. Verificarea aplicarii legii de catre judecator, pentru a se aprecia incalcarea normei de drept material ori procesual presupune repunerea in discutie a actului de judecata, de catre o autoritate care nu este judiciara, cu consecinta incalcarii principiului independentei judecatorului si al autoritatii de lucru judecat.

Dezbaterea organizata de Consiliul Superior al Magistraturii a permis armonizarea punctelor de vedere ale reprezentantilor institutiilor si organizatiilor profesionale participante, de natura sa reprezinte pozitia unitara a acestora, in interesul sistemului judiciar, cu privire la propunerile legislative elaborate de Ministerul Justitiei pentru modificarea actelor normative mentionate.

Reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii au reiterat faptul ca a fost finalizata centralizarea observatiilor si propunerilor formulate de magistratii de la instantele si parchetele din tara, solicitati de Consiliu sa se pronunte in legatura cu aceste propuneri.
 
Data aparitiei: 11 Iulie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Intalnirea reprezentantilor CSM, ICCJ, PICCJ, UNJR, APR si Inspectiei Judiciare de pe langa Plenul CSM":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016