Senatorii au in lucru un proiect de lege privind modificarea si completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative.
Articol unic – Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 260 din data de 21 aprilie 2010, se modifica dupa cum urmeaza:
La articolul 30 alineatul (1) se introduc doua litere noi, literele b^1) si b^2), cu urmatorul cuprins:
b^1) proiecte ale normelor de aplicare – in cazul proiectelor de legi initiate de Guvern, daca sunt necesare aceste norme;
b^2) norme de aplicare – in cazul Ordonantelor de Urgenta adoptate de Guvern, daca sunt necesare aceste norme;
Iata expunerea de motive:
„Propunerea legislativa vizeaza modificarea si completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative.
Experienta de zece ani acumulata de la intrarea in vigoare a Legii nr. 24/2000 arata ca de foarte multe ori normele de aplicare emise pe baza legii contin prevederi care contravin spiritului sau chiar prevederilor legilor respective.
Pentru eliminarea inadvertetelor mentionate prin prezenta initiativa legislativa, se propune ca:
- proiectele de legi initiate de Guvern la depunerea lor la Parlament, sa fie insotite de proiectele normelor de aplicare ale legilor respective (daca sunt necesare norme de aplicare);
- Ordonantele de Urgenta adoptate de Guvern la publicarea lor in Monitorul Oficial al Romaniei sa fie insotite de normele de aplicare aferente (daca sunt necesare norme de aplicare).”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<