Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

Masuri luate de CJUE pentru continuarea actului de justitie

Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a luat o serie de masuri pentru continuarea actului de justitie, avand in vedere restrictiile impuse de statele din spatiul comunitar pentru prevenirea raspandirii Covid-19, boala cauzata de coronavirusul SARS-CoV-2.

CJUE arata intr-un comunicat de presa remis E-Juridic ca institutia "asigura mentinerea activitatilor sale jurisdictionale intr-un context de munca la distanta generalizat".

In coerenta cu masurile adoptate de autoritatile publice ale Marelui Ducat al Luxemburgului si de tarile limitrofe, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis sa puna in aplicare un mod de munca la distanta generalizat incepand cu 16 martie 2020. Pentru protectia personalului si pentru a contribui la combaterea propagarii coronavirusului, cladirile institutiei sunt inaccesibile vizitatorilor si membrilor personalului, cu exceptia persoanelor chemate sa exercite functii critice.

In perioada imediat urmatoare, tinand seama de restrictiile de deplasare aplicabile atat in Luxemburg, cat si in majoritatea statelor membre, s-a impus amanarea sedintelor de audiere a pledoariilor ale Curtii de Justitie si ale Tribunalului stabilite intre 16 martie si 30 aprilie si, respectiv, intre 16 martie si 15 mai.

Grefele celor doua instante au contactat reprezentantii partilor pentru a-i informa cu privire la aceste amanari si pentru a le comunica precizari referitoare la modalitatile de continuare a procedurii. O pagina a sitului internet al institutiei prezinta informatii actualizate in aceasta privinta.

Pe baza structurilor si procedurilor care fusesera instituite pentru situatii de criza, au fost luate toate dispozitiile pentru continuarea activitatilor instantelor si ale serviciilor in vederea garantarii continuitatii serviciului public european al justitiei, in conditii cat mai apropiate posibil de cele aplicabile in conditii normale si adaptate in mod necesar circumstantelor exceptionale.

Astfel, prevazand aceasta situatie, campania de echipare a personalului cu material informatic ce permite munca la distanta a fost accelerata de la inceputul lunii februarie. In prezent, o larga majoritate a colaboratorilor Curtii de Justitie a Uniunii Europene este in masura sa contribuie de la distanta la activitatea institutiei.

Pe de alta parte, au fost puse in aplicare diverse modalitati, cu respectarea normelor de procedura aplicabile, pentru a nu intrerupe examinarea cauzelor: decizii luate pe calea procedurii scrise, intrebari scrise adresate partilor, organizarea specifica a unor sedinte de pronuntare a hotararilor si de prezentare a concluziilor, conditii facilitate pentru deschiderea unui cont e-Curia (aplicatia care permite depunerea si notificarea de acte de procedura pe cale electronica).

Desi cele doua instante au decis sa acorde prioritate examinarii cauzelor care prezinta o urgenta deosebita (precum procedurile de urgenta, procedurile accelerate si procedurile privind masuri provizorii), examinarea celorlalte cauze continua de asemenea. 

Astfel, de la 16 martie 2020, 86 de cauze au fost solutionate de Curtea de Justitie si de Tribunal. Din motive de organizare si de precautie, pronuntarile de hotarari si prezentarile de concluzii au fost realizate in mod grupat de presedintele Curtii de Justitie si, respectiv, de un avocat general, pe de o parte, si de presedintele Tribunalului, pe de alta parte, la 19 martie (6 hotarari, 5 concluzii), la 26 martie (23 de hotarari, 4 concluzii) si la 2 aprilie (22 de hotarari, 9 concluzii). Aceste hotarari si aceste concluzii au facut obiectul, la distanta, al unei traduceri, al unei difuzari, al unei publicari si al unei comunicari potrivit standardelor aplicate in mod obisnuit de Curtea de Justitie si de Tribunal.

Alte sedinte de pronuntare si de prezentare a concluziilor sunt stabilite pentru saptamanile viitoare (joia pentru Curtea de Justitie, miercurea pentru Tribunal) si sunt inscrise in calendarul publicat pe situl internet al institutiei.

Pe de alta parte, 52 de noi cauze au fost introduse in aceeasi perioada. Acestea sunt examinate la distanta de catre grefe, care raman la dispozitia reprezentantilor partilor, si fac obiectul traducerilor si analizei de pretratare juridica de catre serviciile competente, la fel ca documentele de procedura din toate celelalte cauze pendinte in fata celor doua instante.

In sfarsit, pentru a nu intarzia intrarea in functie a domnului avocat general Richard de la Tour, Curtea de Justitie a mentinut depunerea juramantului de catre acesta la data de 23 martie, prevazuta initial. Ceremonia a fost organizata in mod exceptional potrivit unor modalitati la distanta, gratie mijloacelor tehnologice de videoconferinta.

"Prin instituirea tuturor acestor masuri si datorita angajamentului intregului sau personal, Curtea de Justitie a Uniunii Europene creeaza conditiile pentru continuarea – in masura posibilului, tinand seama de situatia de criza actuala – a indeplinirii misiunii in serviciul justitiabililor care ii este incredintata in virtutea tratatelor", mai transmite CJUE.

de Florin Amariei

Data aparitiei: 07 Aprilie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Masuri luate de CJUE pentru continuarea actului de justitie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016