In vederea dezvoltarii sistemului judiciar, la nivelul Ministerului Justitiei sunt accesate si utilizate, pe langa fondurile provenite de la bugetul de stat, surse de finantare externa nerambursabila, precum fondurile structurale, fondurile nerambursabile puse la dispozitia statelor membre prin programele gestionate de Comisia Europeana in domeniul justitiei, sau fonduri provenite de la alti donori.
Astfel, in cursul anului 2011, s-au aflat in implementare 7 proiecte finantate de catre Comisia Europeana in cadrul Programelor “Justitie Civila, “Justitie penala” si “Prevenirea si Combaterea Criminalitatii”, in care Ministerul Justitiei are calitatea de coordonator sau de partener. Acestea au drept obiectiv imbunatatirea portalului instantelor; cooperarea internationala in domeniul probatiunii in vederea implementarii deciziei - cadru 2008/947/JAI din 27 noiembrie 2008; promovarea medierii in cauzele transfrontaliere; formarea profesionala a membrilor Retelelor judiciare nationale in materie civila si comerciala; combaterea spalarii de bani si intensificarea recuperarii creantelor, precum siimplementarea utilizarii videoconferintei in cauze transfrontaliere.
De asemenea, Ministerul Justitiei a derulat 2 proiecte finantate de Fundatia Konrad-Adenauer care au avut ca obiectiv pregatirea profesionala a consilierilor de probatiune cu privire la prevederile noului cod penal si ale noului cod de procedura penala, precum si pregatirea magistratilor in domeniul drepturilor omului in contextul modificarilor introduse prin Tratatul de la Lisabona si al cartei Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene, cat si un proiect in domeniul justitiei pentru minori, derulat in parteneriat cu Fundatia Germana pentru Cooperare Juridica Internationala (IRZ), in vederea atingerii obiectivelor proiectului Phare 2006 care nu a putut fi contractat.
Bugetul total al proiectelor aflate in implementare la nivelul Ministerului Justitiei in anul trecut se ridica la aproximativ 16.700.000 Lei.
Totodata, in cursul anului trecut, la nivelul Ministerului Justitiei au continuat demersurile pentru accesarea de noi fonduri externe nerambursabile, fiind obtinuta finantare din fonduri structurale, fonduri comunitare sau din fonduri nerambursabile oferite de Elvetia si Fundatia Konrad Adenauer, in timp ce alte proiecte depuse de Ministerul Justitiei se afla in prezent in evaluare la nivelul finantatorilor.
In acest conditii, in cursul anului 2012, va incepe implementarea unor noi proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile care privesc: dezvoltarea unor sisteme informatice destinate publicului pentru gestionarea in forma electronica a procedurilor aferente cetateniei romane si a procedurilor aferente infiintarii persoanelor juridice fara scop patrimonial; implementarea unei platforme de e-learning cu specific IT pentru Ministerul Justitiei si sistemul judiciar din Romania; efectuarea unei analize independente privind eficienta sistemului judiciar; consolidarea cooperarii judiciare in ceea ce priveste combaterea traficului de fiinte umane, precum si in domeniul pensiilor de intretinere; imbunatatirea capacitatii sistemului judiciar roman de a recupera produsul infractional; acordarea de asistenta Ministerului Justitiei din Republica Moldova etc.
Bugetul total al proiectelor pentru care a fost obtinuta finantare in cursul anului 2011, precum si al celor aflate in evaluare se ridica la aproximativ 65.000.000 Lei.
Detalii privind proiectele in derulare si proiectele finalizate la nivelul Ministerului Justitiei pot fi gasite
aici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<