Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Tudorel Toader a inceput procedura de numire a unui nou procuror general

Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a inceput procedura de numire a unui nou procuror general, desi Augustin Lazar se afla inca in functie. Oficialul PSD-ALDE a esuat in a-l schimba pe procurorul general inainte de expirarea mandatului sau.

Augustin Lazar a fost numit in functia de procuror general al Romaniei in mai 2016. Mandatul este de trei ani si poate fi reinnoit o singura data. Avand in vedere ca ministrul n-a reusit pana acum sa vacanteze functia, a pornit procedura de numire a unui nou procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Ministerul Justitiei organizeaza, la sediul sau din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, cod 050741, in perioada 13.03.2019 - 5.04.2019, selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire pentru functia de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, vacanta incepand cu data de 28 aprilie 2019.


Selectia se desfasoara in conditiile prevazute de art. 54 alin. (1) si alin. ( 11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in acest scop fiind intocmite Standardele de organizare si desfasurare a selectiei candidatilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Standardele de evaluare a interviului sustinut in cadrul selectiei candidatilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, anexate.


Candidatii pot depune cereri de inscriere, pana la data de 28 martie 2019 (inclusiv), ora 17,30 la Directia resurse umane din Ministerul Justitiei din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, etajul 2 camera 6. 


Cererile vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:

  • declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri;
  • un curriculum vitae al candidatului, conform modelului comun european;
  • minimum 10 lucrari intocmite de candidat  in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea;
  • ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a candidatului participant la selectie;
  • orice alte inscrisuri relevante.

 

Lista persoanelor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie si programarea interviului se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 29 martie 2019.  

Candidatii participanti la selectie vor sustine, in perioada 3-4 aprilie 2019, un interviu cu ministrul justitiei care consta in:

  • sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, sub urmatoarele aspecte:
  • prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
  • identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
  • propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
  • compatibilitatea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, intocmit de candidatul participant la selectie cu rolul si functiile Ministerului Public;
  • verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare, asumarea responsabilitatilor, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare, capacitatea si disponibilitatea de a lucra in echipa si de a colabora cu colegii;
  • prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
  • prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
  • verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie.
  • verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de candidatul participant la selectie.

 

In cadrul interviului, ministrul justitiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justitiei. 


In vederea asigurarii transparentei, audierea candidatilor se transmite in direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justitiei, se inregistreaza si se publica pe pagina de internet a ministerului.


Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 5 aprilie 2019.

Propunerea ministrului justitiei va fi inaintata Sectiei pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea obtinerii avizului urmand ca, dupa obtinerea acestuia, ministrul justitiei sa inainteze propunerea Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functia de conducere de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Totodata, au fost publicate standardele de organizare si desfasurare a selectiei impreuna cu standardele de evaluare a interviului.

STANDARDE de organizare si desfasurare a selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind  statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

Aspecte generale
Selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire in functiile de conducere se va desfasura in urmatoarele conditii:

  • publicarea anuntului privind functiile de conducere vacante pentru care ministrul justitiei urmeaza sa formuleze propuneri de numire si a modului de desfasurare a selectiei;
  • depunerea cererilor de inscriere;
  • afisarea si  publicarea listei procurorilor participanti la selectie care indeplinesc conditiile legale de participare, lista cererilor respinse, cu indicarea motivului respingerii (nedepunerea inscrisurilor, neindeplinirea conditiei de vechime, etc.);
  • lista mentionata la lit.c), precum si programarea interviurilor vor fi anuntate, prin afisare la sediul Ministerului Justitiei si prin publicarea pe pagina de Internet a acestuia;
  • analiza si evaluarea de catre ministrul justitiei a inscrisurilor depuse de catre procurorii participanti la selectie;
  • sustinerea de catre procurorii participanti a unui interviu in fata ministrului justitiei.

Programarea interviurilor se va face la ore diferite, in ordine alfabetica, in functie de numarul procurorilor participanti. In cadrul interviului candidatii sustin un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care si-au depus candidatura. In vederea asigurarii transparentei, audierea candidatilor se transmite in direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justitiei, se inregistreaza si se publica pe pagina de internet a ministerului. 

Functia de conducere vacanta pentru care se initiaza selectia, data si locul interviului, precum si modul de desfasurare a selectiei se aproba de catre ministrul justitiei, dupa care se afiseaza la sediul Ministerului Justitiei si se publica pe pagina de Internet a acestuia.

Conditii pentru participarea la selectie
Pot fi propusi pentru numirea in functiile de conducere procurorii care au o vechime minima de 15 ani in functia de judecator sau procuror. Conditia de vechime trebuie indeplinita pana la data sustinerii interviului in fata ministrului justitiei. 

Nu pot fi numiti in functii de conducere procurorii care au facut parte din serviciile de informatii sau au colaborat cu acestea ori procurorii care au un interes personal, ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.

Procurorii care participa la selectie sunt obligati sa dea o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au facut parte din serviciile de informatii inainte de anul 1990 si nici nu au colaborat cu acestea, precum si o declaratie de interese care se actualizeaza anual ori in termen de 15 zile de la aparitia unei schimbari sau de la data la care procurorul a luat cunostinta despre aceasta.

Procurorii depun cererile de participare la selectie insotite de urmatoarele inscrisuri:

  • dovada indeplinirii conditiilor de vechime prevazute de lege;
  • declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • un proiect managerial privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri;
  • un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevazut in anexa la Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;
  • minim 10 lucrari intocmite de procuror in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea, in ultimii 5 ani;
  • ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a procurorului participant la selectie; 
  • orice alte inscrisuri relevante.

 

Cererile se depun la Directia resurse umane din Ministerul Justitiei, potrivit anuntului de selectie.


Desfasurarea interviului

1. Procurorii participanti la selectie sustin in fata ministrului justitiei un interviu care consta in:
a) sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei pentru care si-au depus candidatura, sub urmatoarele aspecte:

  • prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
  • identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii structurii pentru a carei conducere participa la selectie,  precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
  • propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;

 

b) compatibilitatea proiectului  privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere intocmit de procurorul participant la selectie  cu rolul si functiile Ministerului Public;
c) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare,asumarea responsabilitatilor, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare, capacitatea si disponivilitatea de a lucra in echipa si de a colabora colegii;
d) prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
e) prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
f) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie;
g) verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorul participant la selectie.

2. In cadrul interviului ministrul justitiei este sprijinit de secretarii de stat din cadrul Ministerului Justitiei.
3. Persoanele mentionate la pct. 2 pot adresa intrebari procurorului participant la selectie, direct sau prin intermediul ministrului justitiei, si au un rol consultativ, putand face ministrului justitiei recomandari privind indeplinirea de catre participant a standardelor de evaluare a interviului.
4. Ministrul justitiei formuleaza propunere/propunerile motivata/motivate de numire pentru functiile de conducere in urma evaluarii inscrisurilor depuse de catre procurorii participanti la selectia pentru functia respectiva si a indeplinirii de catre fiecare procuror participant la selectie a standardelor de evaluare a interviului.
5. Selectarea procurorilor pentru propunerea/propunerile de numire in functia de conducere are loc pe baza aprecierilor proprii ale ministrului justitiei si a analizei recomandarilor efectuate de persoanele mentionate la punctul 2.
6. Motivarea propunerii/propunerilor procurorului selectat trebuie sa cuprinda o analiza a modului de indeplinire de catre toti procurorii participanti la selectie a standardelor de evaluare a interviului si temeiurile care au justificat selectia.
7. Propunerea/propunerile motivata/motivate de numire in functia de conducere, insotita de inscrisurile depuse de procurorul propus, se transmite, Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea emiterii avizului si se aduce, concomitent, la cunostinta publicului, prin afisarea la sediul Ministerului Justitiei si publicarea pe pagina de Internet a acestuia.
8. Propunerea de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, insotita de avizul Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, se transmite Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functii a procurorilor propusi.

STANDARDE DE EVALUARE
a interviului sustinut in cadrul selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004  privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare


La evaluarea interviului vor fi avute in vedere urmatoarele standarde:

  • Sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere: 
  • Prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
  • Identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
  • Propunerea unor solutii pentru prevenirea si inlaturarea deficientelor identificate;
  • Formularea de propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
  • Compatibilitatea proiectului managerial privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere,  intocmit de procurorul care participa la selectie cu cel al  procurorului ierarhic superior, daca este cazul;

 

Verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare:

  • Capacitatea de organizare;
  • Asumarea responsabilitatilor;
  • Rapiditatea in luarea deciziilor;
  • Rezistenta la stres;
  • Autoperfectionarea;
  • Capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung;
  • Initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii;
  • Capacitatea de adaptare rapida;
  • Capacitatea de relationare si comunicare;
  • Capacitatea si disponibilitatea de a lucra in echipa si de a colabora cu colegii.

 

3. Prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a  intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a  drepturilor si libertatilor cetatenilor;


4. Prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;

5. Verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care se efectueaza selectia:
Cunostinte de management public;
Cunostinte de management judiciar;
Cunoasterea organizarii si functionarii Ministerului Public;
Cunostinte profesionale;
Cunostinte privind comunicarea publica si interpersonala.

6. Aspecte legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorii participanti la selectie.

Timpul de sustinere a proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere: aproximativ 30 minute.
Timp pentru intrebari si raspunsuri: aproximativ 1 ora.

de

Data aparitiei: 15 Martie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Tudorel Toader a inceput procedura de numire a unui nou procuror general":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016