Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a inceput procedura de numire a unui nou procuror general, desi Augustin Lazar se afla inca in functie. Oficialul PSD-ALDE a esuat in a-l schimba pe procurorul general inainte de expirarea mandatului sau.
Augustin Lazar a fost numit in functia de procuror general al Romaniei in mai 2016. Mandatul este de trei ani si poate fi reinnoit o singura data. Avand in vedere ca ministrul n-a reusit pana acum sa vacanteze functia, a pornit procedura de numire a unui nou procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Ministerul Justitiei organizeaza, la sediul sau din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, cod 050741, in perioada 13.03.2019 - 5.04.2019, selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire pentru functia de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, vacanta incepand cu data de 28 aprilie 2019.
Selectia se desfasoara in conditiile prevazute de art. 54 alin. (1) si alin. ( 11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in acest scop fiind intocmite Standardele de organizare si desfasurare a selectiei candidatilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Standardele de evaluare a interviului sustinut in cadrul selectiei candidatilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, anexate.
Candidatii pot depune cereri de inscriere, pana la data de 28 martie 2019 (inclusiv), ora 17,30 la Directia resurse umane din Ministerul Justitiei din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, etajul 2 camera 6.
Cererile vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Culegere pentru invatarea limbii engleze - Fise de lucru practice Clasele 0-IV
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Lista persoanelor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie si programarea interviului se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 29 martie 2019.
Candidatii participanti la selectie vor sustine, in perioada 3-4 aprilie 2019, un interviu cu ministrul justitiei care consta in:
In cadrul interviului, ministrul justitiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justitiei.
In vederea asigurarii transparentei, audierea candidatilor se transmite in direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justitiei, se inregistreaza si se publica pe pagina de internet a ministerului.
Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 5 aprilie 2019.
Propunerea ministrului justitiei va fi inaintata Sectiei pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea obtinerii avizului urmand ca, dupa obtinerea acestuia, ministrul justitiei sa inainteze propunerea Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functia de conducere de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Totodata, au fost publicate standardele de organizare si desfasurare a selectiei impreuna cu standardele de evaluare a interviului.
STANDARDE de organizare si desfasurare a selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
Aspecte generale
Selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire in functiile de conducere se va desfasura in urmatoarele conditii:
Programarea interviurilor se va face la ore diferite, in ordine alfabetica, in functie de numarul procurorilor participanti. In cadrul interviului candidatii sustin un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care si-au depus candidatura. In vederea asigurarii transparentei, audierea candidatilor se transmite in direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justitiei, se inregistreaza si se publica pe pagina de internet a ministerului.
Functia de conducere vacanta pentru care se initiaza selectia, data si locul interviului, precum si modul de desfasurare a selectiei se aproba de catre ministrul justitiei, dupa care se afiseaza la sediul Ministerului Justitiei si se publica pe pagina de Internet a acestuia.
Conditii pentru participarea la selectie
Pot fi propusi pentru numirea in functiile de conducere procurorii care au o vechime minima de 15 ani in functia de judecator sau procuror. Conditia de vechime trebuie indeplinita pana la data sustinerii interviului in fata ministrului justitiei.
Nu pot fi numiti in functii de conducere procurorii care au facut parte din serviciile de informatii sau au colaborat cu acestea ori procurorii care au un interes personal, ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.
Procurorii care participa la selectie sunt obligati sa dea o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au facut parte din serviciile de informatii inainte de anul 1990 si nici nu au colaborat cu acestea, precum si o declaratie de interese care se actualizeaza anual ori in termen de 15 zile de la aparitia unei schimbari sau de la data la care procurorul a luat cunostinta despre aceasta.
Procurorii depun cererile de participare la selectie insotite de urmatoarele inscrisuri:
Cererile se depun la Directia resurse umane din Ministerul Justitiei, potrivit anuntului de selectie.
Desfasurarea interviului
1. Procurorii participanti la selectie sustin in fata ministrului justitiei un interviu care consta in:
a) sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei pentru care si-au depus candidatura, sub urmatoarele aspecte:
b) compatibilitatea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere intocmit de procurorul participant la selectie cu rolul si functiile Ministerului Public;
c) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare,asumarea responsabilitatilor, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare, capacitatea si disponivilitatea de a lucra in echipa si de a colabora colegii;
d) prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
e) prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
f) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie;
g) verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorul participant la selectie.
2. In cadrul interviului ministrul justitiei este sprijinit de secretarii de stat din cadrul Ministerului Justitiei.
3. Persoanele mentionate la pct. 2 pot adresa intrebari procurorului participant la selectie, direct sau prin intermediul ministrului justitiei, si au un rol consultativ, putand face ministrului justitiei recomandari privind indeplinirea de catre participant a standardelor de evaluare a interviului.
4. Ministrul justitiei formuleaza propunere/propunerile motivata/motivate de numire pentru functiile de conducere in urma evaluarii inscrisurilor depuse de catre procurorii participanti la selectia pentru functia respectiva si a indeplinirii de catre fiecare procuror participant la selectie a standardelor de evaluare a interviului.
5. Selectarea procurorilor pentru propunerea/propunerile de numire in functia de conducere are loc pe baza aprecierilor proprii ale ministrului justitiei si a analizei recomandarilor efectuate de persoanele mentionate la punctul 2.
6. Motivarea propunerii/propunerilor procurorului selectat trebuie sa cuprinda o analiza a modului de indeplinire de catre toti procurorii participanti la selectie a standardelor de evaluare a interviului si temeiurile care au justificat selectia.
7. Propunerea/propunerile motivata/motivate de numire in functia de conducere, insotita de inscrisurile depuse de procurorul propus, se transmite, Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea emiterii avizului si se aduce, concomitent, la cunostinta publicului, prin afisarea la sediul Ministerului Justitiei si publicarea pe pagina de Internet a acestuia.
8. Propunerea de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, insotita de avizul Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, se transmite Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functii a procurorilor propusi.
STANDARDE DE EVALUARE
a interviului sustinut in cadrul selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
La evaluarea interviului vor fi avute in vedere urmatoarele standarde:
Verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare:
3. Prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
4. Prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
5. Verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care se efectueaza selectia:
Cunostinte de management public;
Cunostinte de management judiciar;
Cunoasterea organizarii si functionarii Ministerului Public;
Cunostinte profesionale;
Cunostinte privind comunicarea publica si interpersonala.
6. Aspecte legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorii participanti la selectie.
Timpul de sustinere a proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere: aproximativ 30 minute.
Timp pentru intrebari si raspunsuri: aproximativ 1 ora.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE