Cu unele exceptii prevazute de lege, sedintele de judecata sunt publice. Procedura de mediere se desfasoara cu respectarea principiului confidentialitatii, atât mediatorul, tertii participanti la procedura, dar si partile fiind tinute de obligatia de a asigura confidentialitatea.
Mediatorul are obligatia pastrarii confidentialitatii asupra informatiilor, documentelor întocmite, celor care i-au fost predate de catre parti pe parcursul medierii.
Conform art. 32 din Legea nr. 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, mediatorul este obligat sa pastreze confidentialitatea informatiilor de care ia cunostinta în cursul activitatii sale de mediere, precum si cu privire la documentele întocmite sau care i-au fost predate de catre parti pe parcursul medierii, chiar si dupa încetarea functiei sale.
Mediatorul poate raspunde disciplinar pentru încalcarea obligatiei de confidentialitate, în baza art. 38 lit. a) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Tertii participanti la desfasurarea procedurii de mediere au obligatia de a pastra confidentialitatea, mediatorul putând solicita semnarea unui acord de
confidentialitate.
Chiar partile sunt tinute de obligatia de a pastra confidentialitatea prin clauzele contractuale prevazute în contractul de mediere.
Sursa: Manualul Mediatorului - Succes garantat >>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un angajat a transmis unitatii Decizia medicala prin care a fost incadrat in gradul de invaliditate III, conf. art 68 alin. 1, lit c din Legea 263/2010, persoana putand sa presteze o activitate profesionala, corespunzatoare a cel mult jumatate din timpul normal de munca. Unitatea nu are posibilitatea sa mentina angajatul cu jumatate de norma pe locul de munca pentru care are contract individual de munca si nici nu poate oferi un alta functie corespunzatoare pregatirii angajatului. Va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<