Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Achizitie teren birou notarial
Un birou notarial a achizitionat in 2010 un teren. Cheltuiala este deductibila? In anul 2011 a fost reevaluat cu o valoare mai mica. Ce implica acest lucru? In anul 2012 a fost vandut. Cum se impoziteaza vanzarea?
Raspuns:
In baza informatiilor furnizate intelegem ca biroul notarial aplica sistemul de impozit pe venit prevazut la art. 48 din Codul fiscal .
Conform prevederilor art. 48 alin. (7) lit. i) din Codul fiscal achizitiile de mijloace fixe si imobile nu reprezinta cheltuieli deductibile la calculul venitului impozabil. Valoarea acestora se va deduce la calculul venitului impozabil prin intermediul amortizarii.
Conform art. 24 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal terenurile nu reprezinta active amortizabile si in acest sens nu puteti calcula si deduce cheltuieli cu amortizarea.
In concluzie achizitia terenului se va putea deduce din venitul impozabil doar la momentul instrainarii acestuia, scazand astfel valoarea de achizitie din pretul de vanzare (pct. 38 din normele de aplicare a art. 48). De mentionat este faptul ca in normele de aplicare se precizeaza ca valoarea deductibila la momentul instrainarii este limitata la pretul de vanzare, ceea ce inseamna ca in masura in care se vinde sub cost terenul, diferenta de cost va reprezenta cheltuiala nedeductibila.
Reevaluarea terenului nu reprezinta o cheltuiala pentru biroul notarial intrucat nu implica o iesire de numerar si reprezinta o pierdere nerealizata. Aceasta se va reflecta in pretul terenului cel mai probabil la momentul vanzarii.
Intrebare: Un ONG are proiecte cu finantare din fonduri europe in derulare, in cadrul careia exista o echipa de implementare a proiectului. Daca ONG-l are un angajat pe functia de asistent manager caruia doreste sa-i atribuie sarcini specifice de implementare a activitatii proiectului de exemplu Coordonator proiect, in acest caz cum se va proceda legal, este necesara incheierea unui act aditional sau este de ajuns daca se face o completare a fisei postului de asistent manager cu atributiile specifice... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am dori sa ne precizati carei categorii de varsta a copiilor angajatilor pot fi acordate sumele suportate de catre angajator pentru plasarea copiilor angajatilor proprii in unitati de educatie timpurie, potrivit legii, in limita stabilita de acesta, dar nu mai mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil. In cazul sumelor platite direct de catre angajat, acestea se acorda de catre angajator, in limita aceluiasi plafon, pe baza documentelor justificative prezentate de angajat, mai precis daca le... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Votati articolul "Achizitie teren birou notarial": Rating: Nota: 5 din 5 din 1 voturi