Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a formulat propuneri referitoare la principalele directii de actiune ale Consiliul Superior al Magistraturii pentru anul in curs, dupa cum urmeaza:
- stabilirea unei politici de resurse umane previzibile si coerente;
- uniformizarea modalitatilor de acces in magistratura si a modului de desfasurare a concursurilor pentru accederea in magistratura;
- marirea capacitatii administrative a Institutului National al Magistraturii;
- reevaluarea sistemului de promovare, respectiv a numirilor in functii de conducere, avand in vedere ca potrivit actualului sistem nu este asigurata intotdeauna identificarea persoanelor cu vocatie manageriala;
- stabilirea unor prioritati pentru organizarea examenelor de promovare in functii de executie in raport cu volumul de activitate al unitatii de parchet si gradul de ocupare a schemelor de personal;
- modificarea sistemului de evaluare al magistratilor care in prezent cuprinde criterii mai mult formale;
- reevaluarea tuturor detasarilor magistratilor tinand seama de deficitul major de personal existent in sistemul judiciar;
- instituirea unui mod obiectiv si transparent de recrutare a inspectorilor din cadrul Inspectiei Judiciare a Consiliului Superior al Magistraturii corespunzator spiritului legislatiei in vigoare si renuntarea la actuala procedura, respectiv de recrutare pe baza interviului;
- reevaluarea modalitatii de efectuare a controlului de catre Inspectia Judiciara a Consiliului Superior al Magistraturii, respectiv prin stabilirea unor prioritati;
- armonizarea prioritatilor Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu cele ale Consiliului Superior al Magistraturii, mai ales din perspectiva efectuarii controalelor inspectiei judiciare si a ocuparii posturilor vacante;
- elaborarea unui plan de pregatire profesionala a tuturor magistratilor pentru implementarea noilor coduri;
- reevaluarea Regulamentului instantelor de judecata si a parchetelor de pe langa acestea, precum si a reglementarilor in domeniul comunicarii cu mass-media;
- modificarea procedurii de promovare a judecatorilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie si stabilirea unor criterii si conditii obiective si transparente.
In sedinta Plenului Consiliul Superior al Magistraturii propunerile au fost aprobate, astfel incat Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie va pune la dispozitie un set de masuri in scopul concretizarii acestora.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<