Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

ANAF: Contestatiile impotriva actelor administrative fiscale

Presedintele ANAF a emis Ordinul nr. 378 din 1 aprilie 2013 privind modificarea si completarea Instructiunilor pentru aplicarea titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.137/2011

Astfel, prin publicarea in Monitorul Oficial nr. 199 din 9 aprilie 2013 si in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 48, art. 105^1 alin. (4), art. 206 alin. (2), art. 207 alin. (4), art. 209 alin. (1) si (3^1) si art. 228 alin. (2^1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

    ART. I
    Instructiunile pentru aplicarea titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.137/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 31 mai 2011, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

    1. La punctul 1, dupa subpunctul 1.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 1.2^1, cu urmatorul cuprins:
    "1.2^1. Prin organ ierarhic superior se intelege structura condusa de persoana ce are competenta de decizie fata de care conducatorul organului fiscal care refuza in mod nejustificat emiterea actului administrativ fiscal se subordoneaza in mod direct."

2. La punctul 3, subpunctul 3.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "3.2. Dosarul contestatiei va cuprinde: contestatia in original, care trebuie sa poarte semnatura persoanei indreptatite, precum si amprenta stampilei, in cazul contestatorului persoana juridica, imputernicirea avocatiala in original sau in copie legalizata, dupa caz, actul prin care se desemneaza administratorul special/administratorul judiciar/lichidatorul, actul administrativ fiscal atacat, in copie, precum si anexele acestuia, dovada comunicarii actului administrativ fiscal atacat din care sa reiasa data la care acesta a fost comunicat, copii ale documentelor care au legatura cu cauza supusa solutionarii, documentele depuse de contestator si sesizarea penala in copie, daca este cazul."

    3. La punctul 3 subpunctul 3.10, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "b) Termenul care se sfarseste intr-o zi de sarbatoare legala sau cand serviciul este suspendat (de exemplu, zile de repaus saptamanal) se va prelungi pana la sfarsitul primei zile de lucru urmatoare.
    De exemplu: In situatia in care data de 30 iulie prezentata la exemplul anterior este sambata, ultima zi de depunere a contestatiei este luni, 1 august."

    4. La punctul 3, dupa subpunctul 3.11 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.11^1, cu urmatorul cuprins:
    "3.11^1. Prin majorare de pretentie se intelege diferentele de obligatii fiscale contestate suplimentar, altele decat cele impotriva carora s-a introdus initial contestatie, cu exceptia accesoriilor aferente obligatiilor fiscale contestate initial, potrivit principiului de drept «accesoriul urmeaza principalul»."

    5. La punctul 3, subpunctul 3.12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"3.12. Contestatia poate fi depusa in termenul de 3 luni de la data comunicarii actului administrativ in situatia in care actul administrativ atacat nu cuprinde unul dintre elementele prevazute la art. 43 alin. (2) lit. i) din Codul de procedura fiscala."

    6. La punctul 4, dupa subpunctul 4.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.2^1, cu urmatorul cuprins:
    "4.2^1. Retragerea contestatiei poate fi facuta in tot sau in parte. In situatia in care cererea de retragere are ca obiect doar anumite capete de cerere din contestatia initiala, despre aceasta se va face mentiune in decizia emisa in solutionarea cauzei, contestatia si cererea de retragere partiala vor fi conexate, pentru o mai buna solutionare a cauzei."

    7. La punctul 4, dupa subpunctul 4.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.4, cu urmatorul cuprins:
    "4.4. Decizia prin care se ia act de renuntare la contestatii urmeaza procedura emiterii si comunicarii deciziilor emise in solutionarea contestatiilor."

    8. La punctul 5, subpunctele 5.2 si 5.3 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "5.2. Prin organe centrale cu atributii de inspectie fiscala prevazute la art. 209 alin. (1) lit. c) din Codul de procedura fiscala se intelege atat organele din aparatul central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care au potrivit titlului VII din Codul de procedura fiscala competenta in efectuarea inspectiei fiscale pe intregul teritoriu national, cat si structura din aparatul central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care are competenta in efectuarea verificarii persoanelor fizice pe intregul teritoriu national.
    5.3. Alte acte administrative fiscale pot fi: dispozitia de masuri, decizia privind stabilirea raspunderii, reglementata de art. 28 din Codul de procedura fiscala, decizia privind compensarea obligatiilor fiscale, instiintari de plata, procesul-verbal privind calculul dobanzilor cuvenite contribuabilului, declaratiile vamale de punere in libera circulatie, procesul-verbal incheiat ca urmare a unui control incrucisat/inopinat, proces-verbal/nota de restituire intocmit/intocmita ca urmare a cererii de restituire accize etc."

Click aici pentru cuprinsul integral al reglementarii
Data aparitiei: 11 Aprilie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "ANAF: Contestatiile impotriva actelor administrative fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Executorul poate raspunde pentru faptele sale abuzive?

Intrebare: Buna seara, S-a derulat o colaborare prin intelegere verbala fara inscrisuri, intre o farmacie si un agent de vanzari. Colaborarea s-a desfasurat pe 7-8 ani pana in momentul in care administratorul farmaciei"cumparatorul" a instrainat bisnisul aflat in spatiul altui proprietar. Toate facturile au fost achitate, uneori cu intarzieri acceptate verbal de agentul de vanzari stiind ca decontarile cu casa de asigurari se faceau cu mari intarzieri si dupa un an. Dupa incasarea cv medicamentelor furnizorul dupa notificari si somatiide care am luat cunostinta de la instanta a initiat o actiune pe care a si investit-o. Asa am aflat ca la baza actiunii este un inscris datat 2009"dispozitii generale de livrare" inscris numai la furnizor si semnat din partea cumparatorului de o persoana neimputernicita de administrator, persoana care sustine ca semnatura nu-i apartine si nici nu stie de existenta acelui inscris. Am facut contestatie la executare solicitand si suspendarea acesteia. Vis a vis de suspendare instanta desi a solicitat cautiune a dispus respingerea pentru inexistenta????? urgentei. Executorul a blocat conturile la toate bancile si a facut demersuri pentru acapararea unor spatii desi in falsul inscris erau consemnate garantii din bunuri fungibile. Executorul pe langa amenintari scrise, ca sparge locuinta a afisat somati imobiliare pe spatii ce nu apartineau societatii "debitoare" a somat si amenintat actualul chirias al spatiului fostei farmacii refuzand la propunerea angajatelor noului utilizator de spatiu sa poarte o discutie cu administratorul presupusei debitoare pentru discutii lamuritoare. Actiunea initiata de noi este pe rol. Chiar daca avea la baza un inscris si nu stia ca nu era insusit si semnat legal de cumparator, procedura executorului este legala? Cum poate raspunde acesta de abuzul, stresul si stirbirea imaginii societatii si a administratorului societatii noastre? Daca doriti o sa postez continutul amenintarilor penale ale unui executor penibil-penal. Cu multumiri stima si consideratie.

Raspuns: In cadrul contestatiei la executare propriu-zisa se poate contesta executarea silita insasi precum ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016