Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asociatia Oraselor: Ori primim mai multi bani, ori anuntam falimentul

Intr-o scrisoare adresata ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici, Asociatia Oraselor din Romania (AOR) cere mai multi bani pentru bugetele locale sau spune ca exista riscul sa se anunte falimentul.

Redam integral scrisoarea mai jos.

Stimate Domnule Ministru, Asociatia Oraselor din Romania (AOR), cu un an si jumatate in urma, a primit cu incredere si multe sperante numirea Domniei Voastre in fruntea Ministerului Finantelor Publice, dar satisfactia colaborarii pe care ne-ati oferit-o este una care ne-a scazut acel entuziasm al inceputului, pe intreaga perioada parcursa din ianuarie 2018 pana in prezent nereusind un dialog productiv, care sa permita gasirea de solutii menite sa sprijine administratia publica din unitatile administrativ-teritoriale cu statut de oras.

Tinand cont de faptul ca, in ultimii ani, bugetele unitatilor administrativ-teritoriale au suferit scaderi semnificative, care nu au putut fi compensate prin masurile luate de autoritatile administratiei publice locale si nici in urma rectificarilor bugetare facute de guvern, dar, mai ales, de continuarea atribuirii unor competente catre administratia locala, in cele mai multe cazuri fara alocare de surse financiare suficiente si de deposedarea de multi bani a bugetelor locale, primarii de orase si-au sporit ingrijorarea vazand ca sunt dusi cu vorba. Prin neluarea in seama a propunerilor facute de Asociatia Oraselor, s-a ajuns deja sa discutam despre localitati aflate la limita supravietuirii si poate chiar in pragul falimentului.Sufocati de competentele transmise la nivel local,neinsotite de resurse financiare care sa tina cont ca, in orase, functioneaza o multitudine de institutii care, in afara locuitorilor orasului, deservesc si locuitori ai mai multor comune invecinate (licee, spitale, crese, servicii de evidenta informatizata a persoanei, institutii de asistenta sociala, politie locala, parchet si judecatorie, agentie de ocupare a fortei de munca, administratie financiara si trezorerie s.a.), exclusi ilogic de la multe programe care privesc accesarea fondurilor europene, cu cetateni dispretuiti de decizii injuste, primarii de orase solicita stabilirea unor masuri clare menite sa duca la deblocarea situatiilor critice in care ne aflam, de crestere a capacitatii administrativ-financiare si eficientizare a serviciilor publice, pentru imbunatatirea calitatii vietii in orasele noastre.

Prin urmare, solicitam ca, la rectificarea de buget pe care ati anuntat-o public pentru sfarsitul lunii iulie -inceputul lunii august a.c., prin ordonanta de urgenta, Executivul sa tina cont de urmatoarele propuneri facute de AOR pentru a putea evita falimentul celor mai multe dintre unitati administrativ-teritoriale cu statut de oras:

1. Alocarea suplimentara de sume din TVA pentru bugetele locale, cu destinatie speciala, pentru sustinerea integrala a cheltuielilor privind drepturile salariale ale insotitorilor si indemnizatiilor persoanelor cu handicap si salarizarii personalului neclerical, pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala.

2. Alocarea sumelor de care bugete locale au fost deposedate in lunile ianuarie, februarie si martie a.c. - corespunzatoare diferentei dintre nivelul de 60 % si cel de 41,75% - din cotele din impozitul pe venit estimat a fi incasat la bugetul de stat pe anul 2019

3. Alocarea pentru unitatile administrativ-teritoriale cu statut de oras a unor sume defalcate din TVA, pentru echilibrarea bugetelor locale care, adaugate la veniturile proprii estimate pentru 2019 si la sumele corespunzatoare unei cote de 60% din impozitul pe venit estimat a fi incasat la bugetul de stat pe anul 2019, la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale, sa asigure un buget minim de functionare corespunzator sumei de 1.400 lei/locuitor/an, dar nu mai putin de:
a. 6 milioane lei/an/oras, pentru orasele cu un numar de locuitori de sub 5.000 de locuitori;
b. 8 milioane lei/an/oras, pentru orasele cu un numar de locuitori de la 5.001 la 10.000 de locuitori;


c. 15 milioane lei/an/oras, pentru orasele cu un numar de locuitori de peste 10.000 de locuitori.

4. Asigurarea unor bugete minime de functionare pentru anul 2019, care sa nu fie mai mici decat maximul bugetelor minime de functionare din anii 2015, 2016, 2017, 2018.

5. Mentionarea in acest act normativ a sumelor care vor fi atribuite pentru fiecare comuna, oras, municipiu si judet, asa cum s-a facut in legea bugetului de stat pe anul 2018. De asemenea, pentru rezolvarea urgenta a problemelor cu care administratiile publice locale se confrunta va solicitam gasirea de solutii pentru:
i. Suplimentarea sumelor din Axa 13 a POR pentru orase, singura sansa reala pentru dezvoltarea infrastructurii din localitati; aceasta a fost extrem de bine primita de administratiile locale de la nivelul oraselor, dovada stand si numarul mare de proiecte depuse spre finantare.
ii. Constituirea in cadrul bugetului de stat a unui fond special din care sa fie sustinute sumele necesare cofinantarii cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile pentru proiectele cu finantare din fonduri europene si stabilirea unui mecanism de atribuire a acestor sume catre unitatile administrativ-teritoriale care sa asigure avansuri la semnarea contractului de finantare, urmand ca restituirea integrala a diferentei ramase sa se faca dupa finalizarea implementarii proiectelor.
iii. Realizarea reformei administrativ-teritoriale care poate consolida capacitatea administrativa,prin renuntarea la sistemul de organizare cu unitati administrativ - teritoriale fragmentate, in favoarea dezvoltarii unor unitati administrativ - teritoriale capabile sa eficientizeze guvernarea centrala, regionala si cea locala.

Pentru aceste masuri propuse, AOR a conceput un model matematic care ne-a permis realizarea mai multor simulari pentru orase. In speranta imbunatatirii si eficientizarii dialogului nostru si a constientizarii situatiei critice in care se afla administratia publica din unitatile administrativ-teritoriale cu statut de oras, Asociatia Oraselor din Romania va roaga sa actionati cat mai rapid pentru rezolvarea pe cale de parteneriat a problemelor cu care ne confruntam.


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Asociatia Oraselor: Ori primim mai multi bani, ori anuntam falimentul":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016