Pe 28 septembrie intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari.
In fix o luna vor incepe sa se aplice prevederile unei legi foarte recente, Legea nr. 196/2018, care modifica substantial reglementarile in domeniu.
Acest act normativ abroga vechea legislatie privind asociatiile de proprietari (Legea nr. 230/2007 si HG nr. 1.588/2007), aduce obligatii noi si instituie amenzi consistente, de pana la 10.000 de lei, pentru nerespectarea respectivelor obligatii!
Va atragem atentia, Legea nr. 196/2018 este una foarte complexa, cu nu mai putin de 110 articole (multe dintre acestea cu numeroase aliniate si litere) si cu un volum impresionant de schimbari. Practic, va fi nevoie sa luati totul de la zero si sa va informati temeinic, ca singura solutie pentru a fi in legalitate.
Lucrarea Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018 este, fara nicio exagerare, cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:
Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018!
Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Fise distractive pentru gradinita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Iata cateva dintre noile prevederi ale Legii nr. 196/2018 care va privesc in mod direct:
1) Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari
Pentru a putea presta aceasta activitate, aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar, plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei!
2) Ca administrator, vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala
Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei.
3) Sunteti obligat sa intocmiti un regulament special
Este vorba despre “regulamentul condominiului”, un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Regulamentul trebuie afisat la avizier sau inmanat in copie fiecarui proprietar, in cel mult o saptamana de la adoptare. Detalii pe CD-ul “Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018”.
4) Trebuie sa folositi pentru incasari si plati un singur cont
Asociatia de proprietari va avea un singur cont si toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont in termen de 24 de ore. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei.
5) Nu schimbati destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment!
Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei.
Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti pe CD-ul Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018.
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018 va explica in amanunt, actul normativ in baza caruia va veti desfasura activitatea incepand cu 28 septembrie.
Lucrarea va arata clar:
a) cum sa va obtineti certificarile necesare
b) ce registre trebuie sa completati si cum
c) cum sa lucrati cu registrul de casa
d) cum sa inregsitrati facturile
e) ce trebuie sa faceti pentru a nu depasi plafonul de incasari
f) cum sa tineti contabilitatea
etc.
Lucrarea va explica inclusiv modificarile aduse de Noul Cod fiscal referitoare la contributiile sociale obligatorii ale remuneratiilor platite de catre o asociatie de proprietari!
FOARTE IMPORTANT!
Activitatea dvs. ca administrator se schimba radical si, tocmai din acest motiv, Legea nr. 196/2018 va acorda un termen de 12 luni, pana la 28 septembrie 2019, pentru a va pune la punct cu toate aspectele de mai sus!
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE