Avocatul Poporului solicita oficial radare fixe, parapeti suplimentari si repararea imediata a drumurilor. Acesta a transmis luni mai multe solicitari catre autoritatile competente cu privire la siguranta soferilor din Romania si a celor care ne tranziteaza tara.
Avocatul Poporului, Renate Weber, solicita, printre altele, instalarea de radare fixe la intrarea si iesirea din localitati pentru a proteja toti participantii la traficul rutier de pe teritoriul Romaniei.
”Urmare a aparitiei unor statistici potrivit carora Romania este pe primul loc in Europa la numarul de accidente de circulatie grave, Avocatul Poporului a emis o serie de Recomandari autoritatilor centrale, in care solicita masuri urgente in vederea cresterii gradului de siguranta a participantilor la trafic. Dorind sa analizeze cauzele acestor accidente grave, initial Avocatul Poporului a solicitat lamuriri Directiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere si Companiei Nationale de Cai Ferate ’’CFR’’ S.A., dar raspunsurile oferite nu au avut darul de a clarifica modul concret in care aceste autoritati isi propun sa combata fenomenul accidentelor rutiere”, a transmis, luni, Avocatul Poporului.
In cadrul Recomandarilor emise, Avocatul Poporului solicita Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne si Inspectoratului General al Politiei Romane sa aiba in vedere, intre altele, montarea de parapeti in zonele abrupte, repararea urgenta a drumurilor, pasajelor rutiere, podurilor si viaductelor aflate in stare de degradare, montarea de separatoare de sens, in special in curbe si in zonele in care se pot atinge viteze mari.
In plus, se recomanda montarea de radare fixe intre localitati si la intrarea in localitati, mai ales pe drumurile cu circulatie intensa si pe autostrazi.
Se mai are in vedere dublarea semnelor de circulatie, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil si identificarea rapida a unor solutii pentru descongestionarea traficului in zonele in care acesta se blocheaza in mod frecvent.
Ministerului Educatiei Nationale i se solicita, intre altele, sa asigure, prin programa scolara, educatia rutiera a prescolarilor si elevilor din invatamantul preuniversitar, sa asigure, in unitatile de invatamant specializate, pregatirea cursantilor in vederea obtinerii permisului de conducere.
Totodata, "Ministerul Sanatatii va trebui sa urmareasca exercitarea atributiilor ce i-au fost conferite in privinta elaborarii de norme referitoare la examinarea medicala a candidatilor la examenul pentru obtinerea permisului de conducere; in privinta stabilirii masurilor ce trebuie luate de unitatile sanitare, in scopul prevenirii accidentelor de circulatie generate de cauze medicale; a stabilirii semnului distinctiv ce se aplica pe ambalajul medicamentelor contraindicate conducerii vehiculelor. In context, Ministerul Sanatatii va trebui sa identifice rapid solutii care sa contribuie la imbunatatirea legislatiei in domeniu si care sa contribuie la reducerea imediata a numarului de accidente rutiere si a cresterii gradului de siguranta in trafic".
In fiecare an, mii de oameni isi pierd viata sau sunt raniti grav in accidente rutiere in UE. Gratie dezvoltarilor sociale si tehnologice, intre 2001 si 2017 numarul de accidente rutiere din Europa a scazut cu 57,5%, dar datele arata ca rata descresterii incetineste.
46% dintre persoanele care si-au pierdut viata in accidente rutiere au fost pasageri ai masinilor, in timp ce alte 46% au fost utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 21% pietoni, 14% motociclisti, 8% biciclisti si 3% utilizatori ai motoretelor.
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Portal Codul Muncii
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
In 2017, tarile UE cu cele mai bun scor in materie de siguranta au fost: Suedia, Marea Britanie si Olanda. Tarile cu cele mai slabe inregistrari privind siguranta rutiera sunt Romania, Bulgaria si Croatia.
Performanta Romaniei in domeniul sigurantei rutiere nu s-a imbunatatit intre 2016 si 2017.
Conform datelor disponibile, 8% dintre accidentele rutiere au avut loc pe autostrazi, 55% pe drumurile rurale si 37% in zonele urbane.
Aproape 14% dintre persoanele decedate pe drumurile UE au varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, in timp ce doar 8% din populatia europeana se incadreaza in aceasta categorie de varsta. In schimb, din cauza schimbarilor demografice, procentul deceselor oamenilor in varsta (peste 65 de ani) a crescut de la 22% in 2010 la 27% in 2017.
76% dintre accidentele rutiere fatale au afectat barbatii si 24% femeile. Victimele sub 15 ani reprezinta 2%.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri