Comunicat de presa referitor la organizarea celei de-a patra sesiune de formare profesionala organizata in cadrul proiectului „Sporirea eficientei si a eficacitatii in domeniul spalarii de bani si al recuperarii creantelor”
In perioada 16 - 19 ianuarie 2012, Ministerul Justitiei organizeaza,la Cluj,cea de-a patra sesiune de formare profesionala din cele sase astfel de actiuni din cadrul proiectului „Sporirea eficientei si a eficacitatii in domeniul spalarii de bani si al recuperarii creantelor”, proiect finantat de catre Comisia Europeana prin Programul Specific „Prevenirea si Combaterea Criminalitatii”.
La sesiunea de formare sunt invitati sa participe specialisti cu competente in domeniul investigarii, urmaririi si judecarii infractiunilor de spalare a banilor, precum si in domeniul recuperarii creantelor (judecatori, procurori, politisti, specialisti ai Ministerului Justitiei) din cadrul institutiilor beneficiare din Cluj si judetele invecinate, precum si experti in domeniu din Statele Membre partenere (Franta, Spania si Germania).
Evenimentul vizeaza consolidarea pregatirii profesionale a participantilor prin realizarea unui schimb de experienta si bune practici in domeniul luptei impotriva spalarii banilor si al recuperarii creantelor, creandu-se astfel premisele aplicarii unitare a legislatiei UE in acest domeniu.
In acest sens, agenda evenimentului cuprinde prezentari teoretice si dezbateri de cazuri practice pe diverse teme, precum: prezentarea infractiunii autonome de spalare de bani; tehnici de probatiune; urmarirea si judecarea infractiunii de spalare de bani; identificarea bunurilor rezultate ca urmare a savarsirii infractiunilor de spalare a banilor; standarde internationale si europene si Conventii internationale relevante in materie; implementarea Directivei 2005/60/CE privind prevenirea folosirii sistemelor financiare in scopul spalarii banilor si finantarii terorismului si a Deciziei cadru 2003/577 cu privire la executarea, in Uniunea Europeana, a ordonantelor de indisponibilizare a bunurilor sau a materialului probator, alta legislatie conexa.
Sesiunea de training de la Cluj a fost precedata de trei sesiuni similare desfasurate in cursul anului trecut, la Iasi (27-29 iunie), Constanta (19-21 septembrie) si Timisoara (7-9 noiembrie).
In cadrul proiectului urmeaza a fi organizate, de asemenea, doua sesiuni de formare profesionala ce vor avea loc in doua dintre Statele Membre partenere, respectiv in Franta si Germania.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<