Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul sprijina mass-media printr-o campanie de informare platita. Peste jumatate din buget, alocat televiziunilor

Guvernul Romaniei a adoptat joi seara o Ordonanta de Urgenta (OUG) prin care sprijina mass-media cu o infuzie de capital prin implementarea unei noi campanii de informare publica. Peste jumatate din bugetul total pentru aceasta initiativa este acordat televiziunilor.

Masura gandita de Executiv este valabila pana la data de 31 august 2020. Prin intermediul acesteia Guvernul Romaniei va difuza, contra cost, campanii de informare publica cu privire la masurile de prevenire si limitare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum si campanii prin care se vor transmite informatii cu privire la modul de reluare a activitatilor economice si sociale dupa incetarea starii de urgenta.

Informatiile de mai jos sunt in vigoare, intrucat OUG-ul a fost deja adoptat. Singura formalitate de indeplinit ramane publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei.

Bugetul total pentru aceasta activitate este de 200.000.000 de lei inclusiv TVA, adica 41,3 milioane euro.

Banii se acorda, dupa cum urmeaza:

  • 55% pentru televiziuni (din care 8% local);
  • 23% pentru presa onlline (din care 5% local);
  • 12% pentru radio (din care 4% local);
  • 5% pentru presa scrisa;
  • 4% pentru publicitate stradala;
  • 1% pentru cratia si productia materialelor care vor fi difuzate.

 

Art. 4 din OUG-ul adoptat stabileste ca plata se va face conform urmatoarelor reguli:

  • 450 lei/punct de audienta pentru un spot video rulat de cel mult 25 de ori pe zi de radiodifuzorii TV cu audienta masurata;
  • 50 lei/spot video sau audio pentru radiodifuzorii TV sau radio fara audienta masurata;
  • 5 lei/1000 afisari (5 afisari/vizitator unic), dar nu mai mult de 150.000 lei per site pentru bannere 970x250, 300x250 si 300x600 px amplasate in primele doua ecrane ale site-urilor;
  • 30.000 lei/luna pentru ziarele nationale cu o aparitie regulata si neintrerupta (minim 2.000 exemplare);
  • 8.000 lei/luna pentru o publicatie periodica (minimum 8 aparitii/an si minim 1.000 de exemplare);
  • 12.000 lei/luna pentru fiecare cotidian local cu difuzare locala sau regionala (minim 500 exemplare);
  • 6.000 lei/luna pentru fiecare publicatie periodica cu difuzare locala sau regionala (minim 500 exemplare);
  • 1.000-10.000 lei pentru panourile publicitare din Bucuresti si orasele cu peste 200.000 locuitori;
  • 800-7.000 lei/luna pentru panourile publicitare din localitatile cu sub 200.000 locuitori.

 

Pentru a putea primi banii entitatile interesate trebuie sa indeplineasca o serie de obligatii, dupa cum urmeaza:

  • au personalitate juridica cu administrator identificabil;
  • detin licente valabile pe care le utilizeaza si nu se afla sub nicio interdictie;
  • au obiect de activitate incadrat in codurile CAEN 5813, 5814, 5819, 6010, 6020, 6311, 6312, 6391, 7311, 7312, 9412, 9499;
  • nu inregistreaza restante la bugetul de stat sau respecta conditiile esalonate de plata;
  • sa existe minimum 2 angajati pe perioada nedeterminata cu contract part-time sau full-time sau DDA incheiate cu minimum 6 luni inainte de decretarea starii de urgenta;
  • site-urile trebuie sa fi avut o existenta online neintrerupta cu cel putin 6 luni inainte de declansarea starii de urgenta;
  • site-urile trebuia sa faca dovada dreptului de a utiliza domeniul de internet.

 

Nu pot beneficia de aceste sume furnizorii mass-media care au surse de finantare altele decat cele de natura comerciala, cei detinuti de alte autoritati publice sau institutii religioase.

S-ar putea sa te intereseze si: Iohannis NU este de acord cu eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti

Mesajele transmise de Guvern vor avea caracter exclusiv informativ si non-comercial.

Entitatile interesate de aceasta oferta a Guvernului cor trebuie sa completeze o cerere de participare la campania de informare publica la care vor atasa si declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate.

Cererea va trebui sa contina:

  • datele de identificare ale solicitantului;
  • datele de identificare ale administratorului;
  • serviciul/serviciile mass-media furnizate care participa la campanie;
  • date privind audienta/tirajul/traficul;
  • contul bancar deschis pe teritoriul Romaniei.

 

Cererea si declaratia vor fi depuse pe o platforma web care urmeaza a fi creata de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei. Momentan, insa, numele (adresa) acestei platforme nu este cunoscut, intrucat in actul normativ adoptat nu este precizat.

Guvernul va plati prima luna de servicii contractate in avans, urmand ca apoi sa faca plati in transe lunare.

Monitorizarea campaniilor online va fi realizata de catre IAA, BRAT, ARCA, sau ARA. Daca se constata ca nu se ating tintele de trafic mentionate mai sus, suma de plata lunara va fi diminuata corespunzator cu rezultatele obtinute de publicatia online.

Reteaua Manager, din care face parte si E-Juridic, nu a luat o decizie cu privire la participarea in aceasta campanie pregatita de Guvern. Daca un astfel de lucru se intampla, cititorii nostri vor fi informati de indata. Informatiile de mai sus au menirea de a va pune la curent cu initiativele adoptate ale Guvernului.


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 30 Aprilie 2020
Votati articolul "Guvernul sprijina mass-media printr-o campanie de informare platita. Peste jumatate din buget, alocat televiziunilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre campanie informare platita
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016