Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

LEGE: Violatorii, pedofilii si traficantii de carne vie, inscrisi intr-un Registru national

ACTUALIZARE 20.06.2019 - Presedintele Klaus Iohannis a promulgat proiectul de lege. Toti cei care lucreaza in Invatamant, Sanatate si Protectie sociala vor trebui sa prezinte un certificat de integritate care sa arate ca nu sunt in Registrul infractorilor sexuali. Restul detaliilor si legea completa le gasiti mai jos.

STIREA INITIALA

Parlamentul a adoptat o Lege prin care se va infiinta un Registru national automatizat in care vor fi inscrisi violatorii, pedofilii si traficantii de carne vie. La acest sistem vor avea acces si angajatorii, la cerere, care vor dori sa realizeze o verificare amanuntita a trecutului vechilor sau a potentialilor noi angajati.

E-Juridic.ro a relatat anterior despre acest de proiect de lege in 2018, pe cand informatiile erau mult mai putine.

"Fapta de natura sexuala reprezinta unul din cele mai mari pericole sociale la ora actuala, atat prin natura lor adesea violenta cat si prin efectele de natura psihologica ce pot afecta victimele pentru tot restul vietii. (...) Pedofilia si incestul distrug vietile copiilor inainte ca acestea sa fi avut sansa sa inceapa. Zilnic, conform datelor MAI au loc in medie cinci cazuri de viol in Romania. La fiecare patru zile un minor e abuzat sexual, fetita sau baietel. (...) Anual avem peste 700 de cazuri de nasteri la fetite cu varsta intre 10 si 14 ani, nasteri corelate adesea cu un istoric de abuz sexual", arata initiatorii proiectului de lege in expunerea de motive. 

Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor care va fi creat in curand in Romania seamana cu astfel de initiative aflate in uz deja in Austria, Malt, UK, Franta sau mai multe land-uri germane. Modelul pe care il avem noi, insa, este extrem de similar cu cel folosit in Franta.

Asadar, autoritatile vor avea acces la o intreaga baza de date detaliata cu privire la cei care au comis astfel de infractiuni prevazute in Codul penal pentru a preveni posibile fapte ilegale cu caracter sexual si pentru a mentine ordinea publica. In plus, datele din Romania vor fi corelate cu celelalte Registre de acest fel din tarile membre UE pentru a se preveni comiterea de astfel de fapte de catre alti cetateni ai UE. 

Totodata, prin intermediul inscrierii unui violator, pedofil sau traficant de carne vie in Registru se vor institui masuri obligatorii precum anuntarea schimbarii de domiciliu si declararea parasirii localitatii pentru mai mult de 15 zile.

"Registrul are ca rol si preventia accesului de persoane condamnate in prealabil la pozitii de unde ar putea repeta fapte de natura sexuala. Mai multe cazuri mediatizate in ultima vreme au relevat fapte de natura sexuala, uneori cu minori, comise de persoane in pozitii de autoritate din invatamant sau siguranta publica. Acest cazuri au fost mediatizate recent, dar cel putin probabil au existat dintotdeauna", mai arata semnatarul initial, Oana Bizgan-Gayral, al proiectului de lege aprobat deja de Parlament.

Conform art. 2 din proiectul legislativ finalizat, intelegem ca in Registru se va tine evidenta:

  • persoanelor fizice condamnate ori impotriva carora s-au luat alte masuri cu caracter penal potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a celor fata de care au fost dispuse masuri procesual-penale in legatura cu infractiunile prevazute la art. 1 alin. (2), de catre organele romane competente;
  • persoanelor de cetatenie romana despre care s-au primit comunicari de luare in evidenta din partea autoritatilor centrale din celelalte state membre si ale autoritatilor competente din statele terte cu privire la savarsirea unei infractiuni din cele enumerate la art. 1 alin. (2);
  • persoanelor nascute in strainatate despre care s-au primit comunicari din partea autoritatilor competente ale altor state cu privire la savarsirea unei infractiuni din cele enumerate la art. 1 alin. (2) si cu privire la care sunt date ca se deplaseaza sau ca se pot deplasa pe teritoriul Romaniei.

 

Important! Nu se inscriu in Registru persoanele fizice care la data comiterii faptelor erau minore, cu exceptia cazurilor in care instanta de judecata a dispus aceasta in mod expres in cadrul unui proces penal.

Angajatorii vor putea cere informatii cu privire la cine, cum si cand a fost inscris in Registru in baza Legii nr. 544/2001. Este, insa, specificat in textul legii ca se va tine cont si de recomandarile GDPR.

Sistemul informational automatizat va fi organizat de MAI si va fi completat de structuri specializate ale Politiei Romane in acest sens. La nivel central, activitatile specifice Registrului se desfasoara de catre Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane.

Persoana inscrisa in Registru este supusa fotografierii, inregistrarii dactiloscopice, precum si prelevarii probelor biologice in vederea introducerii profilelor genetice in Sistemul National de Date Genetice Judiciare, fara consimtamantul acesteia, este specificat la art. 11 din lege.

Nota! Scoaterea din evidenta cazierului judiciar a persoanelor fizice, in conditiile art. 15 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu produce efecte asupra datelor din Registru.

Persoanele inscrise in Registru sunt obligate sa se prezinte periodic la organele de politie pe raza carora domiciliaza sau isi au resedinta pentru a transmite informatii cu privire la:

  • profesia, meseria sau activitatea pe care o desfasoara; 
  • mijloacele de existenta;
  • persoanele minore, in varsta, cu dizabilitati sau vulnerabile;
  • cu care locuiesc sau cu care au intrat in contact in mod direct si sistematic;
  • unitatile de invatamant scolar sau prescolar, taberele de copii, spitalele de copii sau orice loc frecventat in mod preponderent de copii, in care au avut acces in aceasta perioada;
  • adresa unde locuiesc;
  • modalitatea de comunicare cu organele de politie.

 

Atentie! Legea nu se afla inca in vigoare. Parlamentul a adoptat-o si trimis-o pentru promulgare la Presedintele Romaniei. Astfel, mai sunt doi pasi de indeplinit pana la intrarea in vigoare: promulgarea de catre seful statului si publicarea in Monitorul Oficial.

Mai jos puteti regasi proiectul de act normativ, asa cum a fost trimis el pentru promulgare si publicare in Monitorul Oficial.

registru national violatori pedofili

LEGE privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare

Art. 1. – (1) In scopul prevenirii si combaterii faptelor de natura sexuala, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, prevazute si pedepsite de legea penala, precum si pentru a evita riscul recidivei, se organizeaza Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de hartuire sau asupra minorilor, denumit in continuare Registrul.
(2) Registrul reprezinta un mijloc de cunoastere, supraveghere si identificare operativa a persoanelor care au comis urmatoarele infractiuni prevazute de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
a) infractiunea de trafic de persoane prevazuta la art. 210;
b) infractiunea de trafic de minori prevazuta la art. 211;
c) infractiunea de proxenetism prevazuta la art. 213;
d) infractiunea de exploatare a cersetoriei prevazuta la art. 214;
e) infractiunea de folosire a unui minor in scop de cersetorie prevazuta la art. 215;
f) infractiunea de folosire a serviciilor unei persoane exploatate prevazuta la art. 216;
g) infractiunea de folosire a prostitutiei infantile prevazuta la art. 2161;
h) infractiunea de viol prevazuta la art. 218;
i) infractiunea de agresiune sexuala prevazuta la art. 219;
j) infractiunea de act sexual cu un minor prevazuta la art. 220;
k) infractiunea de corupere sexuala a minorilor prevazuta la art. 221;
l) infractiunea de racolare a minorilor in scopuri sexuale prevazuta la art. 222;
m) infractiunea de hartuire sexuala prevazuta la art. 223;
n) infractiunea de folosire abuziva a functiei in scop sexual prevazuta la art. 299;
o) infractiunea de pornografie infantila prevazuta la art. 374;
p) infractiunea de ultraj contra bunelor moravuri prevazuta la art. 375;
q) infractiunea de incest prevazuta la art. 377;
r) infractiunile prevazute la lit. a) – q), astfel cum erau prevazute in Legea nr. 15/1968 privind Codul penal al Romaniei sau in legi speciale, avand aceleasi elemente constitutive.

Art. 2. – (1) In Registru se tine evidenta:
a) persoanelor fizice condamnate ori impotriva carora s-au luat alte masuri cu caracter penal potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a celor fata de care aufost dispuse masuri procesual-penale in legatura cu infractiunile prevazute la art. 1 alin. (2), de catre organele romane competente;
b) persoanelor de cetatenie romana despre care s-au primit comunicari de luare in evidenta din partea autoritatilor centrale din celelalte state membre si ale autoritatilor competente din statele terte cu privire la savarsirea unei infractiuni din cele enumerate la art. 1 alin. (2);
c) persoanelor nascute in strainatate despre care s-au primit comunicari din partea autoritatilor competente ale altor state cu privire la savarsirea unei infractiuni din cele enumerate la art. 1 alin. (2) si cu privire la care sunt date ca se deplaseaza sau ca se pot deplasa pe teritoriul Romaniei.
(2) Nu se inscriu in Registru persoanele fizice care la data comiterii faptelor erau minore, cu exceptia cazurilor in care instanta de judecata a dispus aceasta in mod expres in cadrul unui proces penal.

Art. 3. – In intelesul prezentei legi, expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) certificat de integritate comportamentala – documentul eliberat persoanelor fizice, care atesta lipsa inscrierilor in Registru sau, dupa caz, datele inscrise in Registru cu privire la acestea;
b) copia de pe Registru – documentul eliberat autoritatilor romane competente, care atesta lipsa inscrierilor in Registru sau, dupa caz, datele inscrise in Registru cu privire la acestea;
c) extras din Registru – documentul emis cu ocazia schimbului de informatii cu registrele similare din state membre sau state terte;
d) stat membru – statul membru al Uniunii Europene;
e) stat tert – statul care nu este membru al Uniunii Europene;
f) categorii vulnerabile – copii, persoane varstnice, persoane cu dizabilitati, femei, victime ale violentei domestice si a traficului de persoane, precum si orice alta persoana care apartine grupului vulnerabil definit potrivit Legii asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 4. – Comunicarea datelor din Registru se face in conditiile prezentei legi, cu respectarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale prevederilor legale in vigoare privind protectia datelor cu caracter personal.

Art. 5. – (1) Registrul se organizeaza de Ministerul Afacerilor Interne si se tine de unitatile Politiei Romane, prin structuri specializate in acest domeniu. 
(2) Registrul se constituie ca o evidenta distincta de cea a cazierului judiciar, in cadrul Sistemului National de Evidenta Informatizata a Cazierului Judiciar, constituit potrivit Legii nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Registrul poate fi interconectat cu alte baze de date ale Politiei Romane.

Art. 6. – Evidenta informatizata a Registrului si evidenta informatizata dactiloscopica si a datelor genetice judiciare se organizeaza si functioneaza in cadrul Politiei Romane, care asigura si coordonarea activitatilor desfasurate in aceste domenii.

Art. 7. – (1) In cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane se organizeaza si functioneaza Registrul central in care se tine evidenta:
a) persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) nascute in afara Romaniei care fac obiectul Registrului;
b) persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin.(1) lit. b) si c).
(2) Orice modificare sau stergere a datelor referitoare la persoanele fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c), comunicate de autoritatile competente din statele membre sau terte, atrag modificari sau stergeri identice in Registru, in masura in care aceste hotarari nu au fost recunoscute de organele romane competente.
(3) La nivel central, activitatile specifice Registrului se desfasoara de catre Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane.

Art. 8. – (1) In cadrul inspectoratelor de politie judetene si la Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti este organizat si functioneaza Registrul local, in care se tine evidenta persoanelor fizice nascute in raza administrativ-teritoriala a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti, care fac obiectul Registrului.
(2) La nivel local, activitatile specifice Registrului se desfasoara de catre structurile specializate prevazute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 9. – (1) Inregistrarea in Registru se face:
a) automat, prin preluarea in acest sistem de evidenta a informatiilor introduse in evidentele cazierului judiciar privind persoanele fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) si b); 
b) nominal, prin inscrierea datelor cu caracter personal si a datelor judiciare ale persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c).
(2) In Registru se preiau, in integralitate, pentru fiecare persoana in cauza, datele cu caracter personal si datele judiciare prevazute la art. 8 alin. (11) si (13), art. 9 si art. 11 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Inscrierea nominala in Registru a persoanelor fizice prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c) se realizeaza de catre Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative pe baza comunicarilor primite, prin orice canale de comunicare oficiale, de la autoritatile straine competente. Prevederile art. 8 alin. (11) si (13), art. 9 si art. 11 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. 10. – (1) Scoaterea din evidenta cazierului judiciar a persoanelor fizice, in conditiile art. 15 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu produce efecte asupra datelor din Registru.
(2) Persoanele fizice inscrise in Registru in temeiul art. 2 alin. (1) lit. a) se scot din evidenta in una dintre urmatoarele situatii:
a) faptele pe care le-au savarsit nu mai sunt prevazute de lege ca infractiuni;
b) s-a dispus renuntarea la urmarire penala sau clasarea fata de ele ori s-a pronuntat o hotarare definitiva de achitare sau de incetare a procesului penal;
c) au trecut 10 ani de la data cand s-a pronuntat o hotarare definitiva de renuntare la aplicarea pedepsei sau de amanarea aplicarii pedepsei si nu s-a dispus amanarea sau revocarea acesteia;
d) au trecut 20 de ani de la data introducerii in Registru, daca pedeapsa aplicata este de cel mult 5 ani;
e) la implinirea varstei de 85 de ani, daca pedeapsa aplicata este mai mare de 5 ani;
f) au decedat.
(3) Persoanele fizice inscrise in Registru in temeiul art. 2 alin. (1) lit. b) si c) se scot din evidenta dupa expirarea termenelor stipulate in comunicarile statului de condamnare, in masura in care aceste hotarari nu au fost recunoscute de organele romane competente.
(4) In cazul cand in Registru exista si alte mentiuni, se sterg numai mentiunile care impun scoaterea din evidenta.
(5) Gratierea, prescriptia executarii pedepsei, amnistia sau reabilitarea intervenite cu privire la persoanele fizice inscrise in Registru nu conduc la scoaterea acestora din evidenta Registrului.

Art. 11. – (1) In scopul prezentei legi, persoana inscrisa in Registru este supusa fotografierii, inregistrarii dactiloscopice, precum si prelevarii probelor biologice in vederea introducerii profilelor genetice in Sistemul National de Date Genetice Judiciare, fara consimtamantul acesteia.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si persoanelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) aflate pe teritoriul Romaniei. 
(3) Fotografierea, prelevarea datelor dactiloscopice, precum si prelevarea probelor biologice se realizeaza de catre personalul Politiei Romane instruit in acest sens, utilizand procedeele specifice de lucru si infrastructura existente la nivelul acestei institutii.
(4) In vederea efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (1), persoana in cauza este instiintata cu privire la obligativitatea de a se prezenta in termen de 5 zile lucratoare de la instiintare la sediul organului de politie competent pe raza caruia isi are domiciliul sauresedinta. Persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) au obligatia de a se prezenta la cel mai apropiat organ de politie competent.
(5) Instiintarea se transmite la domiciliul sau resedinta persoanei inscrisa in Registru si va cuprinde informatii referitoare la: data inscrierii in Registru, temeiul legal al inscrierii, precum si obligativitatea de a se prezenta la sediul organului de politie in vederea preluarii datelor prevazute la alin. (1). In situatia persoanelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si c), instiintarea se face personal de catre organele de politie.
(6) In cazul in care preluarea datelor prevazute la alin. (1) se face in cadrul altor proceduri legale, instiintarea prevazuta la alin. (5) nu mai este necesara. In aceasta situatie, persoana in cauza va fi informata doar cu privire la introducerea sa in Registru, precum si cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal si in acest scop.
(7) Daca persoana inscrisa in Registru nu se prezinta la sediul organului de politie sau daca refuza sa se supuna fotografierii, inregistrarii dactiloscopice sau prelevarii probelor biologice, va fi constransa la aceasta.

Art. 12. – (1) Persoanele inscrise in Registru au obligatia de a se prezenta periodic la organele de politie pe raza carora domiciliaza sau isi au resedinta, dar nu mai tarziu de o data la 3 luni, pentru a comunica acestora informatii relevante referitoare la: 
a) profesia, meseria sau activitatea pe care o desfasoara;
b) mijloacele de existenta;
c) persoanele minore, in varsta, cu dizabilitati sau vulnerabile cu care locuiesc sau cu care au intrat in contact in mod direct si sistematic;
d) unitatile de invatamant scolar sau prescolar, taberele de copii, spitalele de copii sau orice loc frecventat in mod preponderent de copii, in care au avut acces in aceasta perioada;
e) adresa unde locuiesc;
f) modalitatea de comunicare cu organele de politie.
(2) Persoanele inscrise in Registru au obligatia:
a) de a anunta, in prealabil, organul de politie pe raza caruia locuieste, in cazul intentiei efectuarii oricaror deplasari din localitatea de domiciliu mai lungi de 15 zile, inclusiv cu privire la localitatea de destinatie, scopul deplasarii, perioada de deplasare si mijlocul de transport folosit;
b) de a se prezenta la organul de politie pe raza caruia isi stabileste locuinta pentru a comunica despre aceasta si a fi luate in evidenta, in termen de cel mult 3 zile.
(3) Organele de politie au obligatia de a desfasura periodic, dar nu mai tarziu de o data la 3 luni, verificari la domiciliu, resedinta sau imobilul in care persoanele inscrise in Registru locuiesc efectiv, in scopul obtinerii de date si informatii privind comportamentul acestor persoane si modul de obtinere a mijloacelor de existenta, precum si actualizarii, dupa caz, a datelor din Registru sau din celelalte baze de date ale Politiei Romane.
(4) Verificarile prevazute la alin. (3) se desfasoara in conditii de confidentialitate.
(5) Datele si informatiile obtinute potrivit alin. (1) – (3), precum si orice date de interes politienesc colectate privind persoanele in cauza, se prelucreaza in bazele de date ale Politiei Romane, cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal.
(6) La scoaterea din Registru, datele si informatiile prevazute la alin. (5) se sterg, cu exceptia cazurilor in care acestea sunt utilizate in cadrul unei proceduri judiciare.

Art. 13. – (1) Fotografierea persoanei inscrisa in Registru se face anual sau cu ocazia constatarii schimbarii infatisarii persoanei. 
(2) Fotografiile preluate potrivit alin. (1) se stocheaza in bazele de date ale Politiei Romane, cu respectarea prevederilor legale in vigoare referitoare la protectia datelor cu caracter personal.

Art. 14. – (1) Inregistrarea dactiloscopica se face dupa introducerea persoanei in Registru, cu exceptia cazurilor in care persoana in cauza are aceste date introduse in evidentele informatizate dactiloscopice organizate in cadrul Politiei Romane.
(2) Stocarea datelor dactiloscopice se face in evidentele informatizate dactiloscopice organizate in cadrul Politiei Romane. 
(3) Dupa introducerea datelor dactiloscopice in evidentele prevazute la alin. (2), in Registru se efectueaza mentiunile corespunzatoare referitoare la acestea.
(4) La scoaterea din Registru, datele dactiloscopice obtinute de la aceste persoane se sterg, cu exceptia cazurilor in care mentinerea acestora este necesara pentru unul din scopurile prevazute de Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Prevederile Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la inregistrarea dactiloscopica se aplica in mod corespunzator.

Art. 15. – (1) Prelevarea probelor biologice in vederea introducerii profilelor genetice in Sistemul National de Date Genetice Judiciare se face imediat dupa introducerea persoanei in Registru, cu exceptia cazurilor in care persoana in cauza are profilele genetice introduse in acest sistem.
(2) Dupa introducerea profilelor genetice ale persoanei in cauza in Sistemul National de Date Genetice Judiciare, in Registru se efectueaza mentiunile corespunzatoare referitoare la acestea.
(3) La scoaterea din Registru, profilele genetice obtinute de la aceste persoane se sterg, cu exceptia cazurilor in care mentinerea acestora este necesara pentru unul din scopurile prevazute de Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare.
(4) Prevederile Legii nr. 76/2008 cu modificarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, se aplica in mod corespunzator.

Art. 16. – (1) Persoana fizica poate obtine propriul certificat de integritate in aceleasi conditii in care poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, propriul certificat de cazier judiciar.
(2) In certificatul de integritate se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.
(3) Certificatul de integritate comportamentala este valabil 6 luni de la data eliberarii. 
(4) Modelul certificatului de integritate comportamentala, a copiei de pe Registru, a extrasului din Registru, respectiv a cererilor pentru eliberarea acestora, se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Art. 17. – (1) Organele de urmarire penala sau instantele de judecata, precum si institutiile din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si justitie pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, o copie de pe cazierul judiciar al persoanei in cauza.
(2) Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice, centrale si locale, pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.
(3) In copia de pe Registru se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.
(4) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (1) pot obtine fotografiile, datele dactiloscopice sau profilul genetic ale persoanei inscrisa in Registru, in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru.
(5) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (2) pot obtine fotografiile persoanei inscrisa in Registru, in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru.

Art. 18. – (1) Institutiile din sistemul de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile, ori care presupun examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane au obligatia de a solicita persoanelor cu care incheie raporturi de munca, contracte de voluntariat sau alte asemenea raporturi, prezentarea certificatului de integritate.
(2) In situatia in care persoana in cauza este cetatean strain sau fara cetatenie, se va solicita acesteia prezentarea cazierului judiciar sau a unui alt document oficial, emis de autoritatile competente din statul al carui resortisant este, care sa ateste daca a savarsit sau nu una dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).
(3) Cu acordul persoanei verificate, entitatile prevazute la alin. (1) pot solicita o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care se poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.

Art. 19. – (1) In scopul prezentei legi, autoritatile romane competente pot solicita autoritatilor competente din statele membre sau statele terte date si informatii prin:
a) Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative, daca solicitarile vizeaza cazierul judiciar;
b) canalele de cooperare politieneasca internationala sau de cooperare judiciara in materie penala.
(2) Datele din Registru pot fi puse la dispozitia autoritatilor competente din statele membre sau statele terte in cadrul activitatilor specifice de cooperare si asistenta politieneasca internationala sau in cadrul activitatilor specifice de cooperare judiciara in materie penala, potrivit legislatiei nationale, acordurilor, conventiilor sau tratatelor internationale la care Romania este parte si instrumentelor juridice ale Uniunii Europene relevante.
(3) In situatia in care datele din Registru se regasesc si in cazierul judiciar, prevederile Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. 20. – (1) Prevederile art. 32 si 33 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in situatia cererilor de rectificare a datelor din Registru. 
(2) Rectificarile aduse datelor din cazierul judiciar produc efecte si asupra datelor din Registru, in masura in care acestea nu contravin prevederilor art. 9.

Art. 21. – Nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (1) si (2) constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.

Art. 22. – (1) Inspectoratul General al Politiei Romane operationalizeaza Registrul pe infrastructura tehnica a Sistemului National de Evidenta Informatizata a Cazierului Judiciar pana la data de 31 decembrie 2020.
(2) Se abiliteaza Ministerul Finantelor Publice sa efectueze, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificari in volumul si structura bugetului Ministerului Afacerilor Interne in scopul finantarii procesului de operationalizare a Registrului potrivit alin. (1).

Art. 23. – Pana la operationalizarea Registrului potrivit art. 22, structurile de cazier judiciar pot elibera, la cererea persoanelor fizice interesate sau a entitatilor prevazute la art. 17 si 18, adeverinte din care sa rezulte daca persoana verificata a savarsit vreuna dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).

Art. 24. – Politia Romana aduce la cunostinta publica prevederile prezentei legi, precum si scopul instituirii Registrului, prin intermediul mai multor instrumente si/sau actiuni specifice, cum ar fi, fara a se limita la acestea, comunicate de presa si informare prin mass-media, postarea informatiilor pe propria pagina de internet, organizarea unor actiuni specifice prin politisti specializati. 

Art. 25. – In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerele de resort, organele administratiei publice centrale si locale, au obligatia de a evalua cadrul legal din domeniul de competenta si, dupa caz, de a demara demersurile necesare de natura legislativa si/sau administrativa pentru a se asigura ca unei persoane inscrise in Registru i se interzice, temporar sau permanent, sa desfasoare activitati profesionale, activitati de voluntariat sau orice alt tip de activitati care presupun:
a) contactul direct cu copiii;
b) contactul direct cu persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile;
c) examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane.

Art. 26. – Dupa operationalizarea Registrului, toate persoanele aflate in evidentele cazierului judiciar privind savarsirea infractiunilor prevazute la art. 1 alin. (2) si care indeplinesc cerintele prevazute de prezenta lege, se inscriu si in Registru, urmand a le fi aplicate prevederile prezentei legi.

Art. 27. – Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 289 din 14 aprilie 2008, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza: 
1. La articolul 1 alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, lit. e), cu urmatorul cuprins: 
„e) prevenirii si combaterii faptelor de natura sexuala, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;”
2. La articolul 4 alineatul (1), dupa litera b) se introduce o noua litera, lit. b1), cu urmatorul cuprins:
„b1) persoane inscrise potrivit legii in Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de hartuire sau asupra minorilor;”

Art. 28. – Prezenta lege intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii, cu exceptia prevederilor art. 22 – 24 care intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de

Data aparitiei: 06 Iunie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "LEGE: Violatorii, pedofilii si traficantii de carne vie, inscrisi intr-un Registru national":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016