Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile si autoritatile publice care incaseaza impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi si alte obligatii de plata sunt nevoite sa accepte plata cu cardul atat la sediile acestora, cat si online, prin sisteme electronice de plata la distanta.
Legea pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata a fost deja
publicata in Monitorul Oficial.
Potrivit noilor reglementari, pe langa plata cu cardul la casieriile institutiilor publice, ori a companiilor care ofera servicii de utilitate publica, din toamna se vor putea plati utilitatile, taxele sau impozitele si online, "prin aplicatii care faciliteaza acceptarea platilor electronice".
Pentru a implementa sistemul electronic modern de plata la distanta, companiile de utilitati si institutiile statului au la dispozitie 6 luni de la intrarea in vigoare a legii.
"In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica si autoritatile publice definite de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de modul de finantare si subordonare, care incaseaza impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati, penalitati de intarziere, tarife, alte obligatii de plata si sume pentru serviciile prestate sau intermediate, au obligatia de a implementa sistemul electronic modern de plata la distanta, prevazut la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 250/2003, cu modificarile si completarile ulterioare", se arata in legea pentru introducerea sistemelor moderne de plata.
Sunt exceptate de la obligatia de a implementa sistemul electronic modern de plata la distanta acele companii/institutii care au puncte de incasare amplasate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice. Chiar si asa, acestea au obligatia de a se conforma cerintelor in termen de 12 luni de la data la care zona in care sunt amplasate este deservita de retele de comunicatii electronice.
Cheltuielile cu administrarea si operarea terminalelor de plata si a programelor informatice vor fi suportate din bugetele proprii ale institutiilor publice.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<