Doamna Laura Codruta Kovesi, Procuror General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, a participat la Forumul „Revizuirea Constitutiei Romaniei”.
In discurs domnia sa a subliniat faptul ca Ministerul Public a atins aceasta problematica si cu ocazia analizei activitatii institutiei, in cadrul prezentarii raportului de activitate pentru anul 2010, cand a sustinut necesitatea modificarii duratei retinerii la 48 sau 72 ore, dar si reglementarea in legislatia nationala a confiscarii extinse.
Discurs Procuror General bilantul Ministerului Public 2010
Astfel, doamna procuror general a aratat ca perceptia publica referitoare la propunerea de modificare a duratei retinerii a fost considerata importanta de catre Ministerul Public, care a apelat la o cercetare sociologica. Aceasta a evidentiat existenta unui procent semnificativ de persoane care s-au exprimat in favoarea acestui demers de modificare in sensul mentionat. De asemenea, a precizat ca analiza sociologica efectuata a avut o mare insemnatate, pentru ca propunerea vizeaza masuri de restrangere a drepturilor si libertatilor, fiind intemeiata pe argumente de natura activitatii judiciare a Ministerului Public, dar si pe argumente ce tin de modelul oferit de legislatiile europene.
Sub acest aspect, Procurorul General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a subliniat ca scopul acuzarii nu il reprezinta doar condamnarea persoanei dovedite a fi vinovate de comiterea infractiunii, ci si recuperarea bunurilor provenite din infractiuni, asa incat procurorii au nevoie de instrumente eficiente. In absenta acestora, inculpatii isi vor atinge scopul infractional, deoarece isi vor asuma riscul de a petrece un timp in inchisoare, stiind ca bunurile infractiunii le raman. De aceea, a mai precizat domnia sa, se impune interventia legislativa, deoarece confiscarea extinsa nu are legatura cu oamenii onesti, ci se aplica persoanelor condamnate pentru comiterea unor infractiuni, expres reglementate, si care e firesc sa piarda toate bunurile dobandite nelegal. In acest context, necesitatea normelor, care sa rastoarne sarcina probei cu privire la caracterul licit al averii persoanelor condamnate, rezulta din preocuparea pentru recuperarea prejudiciilor cauzate statului, dar si pentru imbunatatirea increderii societatii in justitie. Aceasta isi va putea dovedi eficienta atunci cand persoanele condamnate vor pierde produsul infractiunii, in totalitate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As avea urmatoare intrebare: in cazul unui salariat incadrat cu program de lucru 8 ore pe zi, si care lipseste 2 ore timp de 4 zile adica are 8 ore absente nemotivat, de cate tichete de masa ar trebui sa beneficieze intr-o luna care are 20 zile lucratoare? El are in total in luna 152 ore regie 8 ore absente nemotivate.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Referitor la acordarea tichetelor de masa pentru orele suplimentare compensate in cursul unei luni: Norma lunii februarie 2025 este de 20 zile lucratoare 160 ore, iar un salariat a fost prezent la serviciu 18 zile 144 ore si 2 zile 16 ore a fost in compensare pentru orele suplimentare efectuate in luna ianuarie 2025. Pentru cele 2 zile in care salariatul a fost in compensare in luna februarie, salariatul beneficiaza de acordarea de tichete de masa?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<