Patru asociatii de proprietari din Piatra Neamt au fost amendate dupa ce vantul puternic de la sfarsitul lunii februarie a rupt acoperisurile blocurilor.
Potrivit unui comunicat al Politiei Locale Piatra Neamt, 40 de presedinti si administratori de asociatii de proprietari, precum si proprietari ai unor imobile aflate in stare de degradare, au fost informati in scris cu privire la obligativitatea efectuarii reparatiilor la acoperisurile si fatadele blocurilor pe care le administreaza.
Ai nevoie de ajutor? Gasesti TOT ceea ce trebuie sa stii in lucrarea Asociatii de Proprietari. Obligatii fiscal-contabile! ...click pentru detalii si comenzi <<<
Este vorba despre
Legea 196/2018 care, la Art 63, alin (1) prevede ca: ”Administrarea, exploatarea, intretinerea, repararea, reabilitarea si/sau modernizarea, dupa caz, a proprietatii comune aferente condominiului sunt in sarcina asociatiei de proprietari, iar cheltuielile legate de aceste activitati reprezinta cheltuieli comune".
Prin urmare, acoperisul si fatadele fac parte din partile comune ale condominiului alaturi de celelalte mentionate la art. 35 (1) din lege si, noteaza Politia Locala, asociatiile de proprietari au datoria sa ia "toate masurile necesare pentru repararea si mentinerea lor in stare de siguranta pe toata durata existentei acestora”.
"Precizam ca dupa accidentele inregistrate in urma vantului puternic din perioada 20.02.2023 – 24.02.2023, pentru neluarea masurilor de reparare/refacere a acoperisurilor si fatadelor au fost aplicate 4 sanctiuni contraventionale la tot atatea asociatii de proprietari", se arata in comunicatul Politiei Locale.
”De asemenea, proprietarii de apartamente din condominii trebuie sa inteleaga ca potrivit legii privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, absolut toti proprietarii trebuie sa contribuie la reparatiile partilor comune dintr-un condominiu, cum sunt acoperisurile ori fatadele si nu doar cei care locuiesc la ultimele etaje. Fondurile pentru reparatii, cu destinatie strict pentru realizarea unor astfel de lucrari se constituie la nivelul fiecarei asociatii si la aceste fonduri contribuie toti proprietarii unui condominiu”, a declarat Eugen Pancu, director Politia Locala Piatra Neamt.
Reprezentantii Politiei Locale atrag atentia, ca in situatia in care, pentru indeplinirea acestei obligatii este necesara inlocuirea acoperisului, asociatiile de proprietari trebuie sa se adreseze Directiei de Urbanism din cadrul Primariei Piatra Neamt pentru eliberarea autorizatiei de construire in acest sens, doar lucrarile de reparatii fiind exceptate de la autorizare conform art. 11 din Legea nr. 50/1991 (art. 11 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991).
Conform art. 58 alin. (2) din Legea nr. 196/2018 "Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin sau pentru depasirea atributiilor legale si statutare, presedintele asociatiei de proprietari, membrii comitetului executiv, respectiv membrii comisiei de cenzori ori, dupa caz, cenzorul raspund personal sau solidar pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor sau tertilor, dupa caz."