Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MJ: Raportul de activitate pentru anul 2012

Ministerul Justitiei in anul 2012 a desfasurat o activitate laborioasa in toate domeniile care ii circumscriu aria de competenta: elaborarea proiectelor de acte normative in domeniul justitiei; avizarea proiectelor de acte normative elaborate de celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale ce se supun spre adoptare Guvernului; gestionarea resurselor materiale pentru intregul sistem al instantelor; activitati sustinute in realizarea agendei europene, precum si in legatura cu stabilirea unui referential comun in raport cu care sa se faca evaluarea sistemului judiciar in cadrul MCV.

Nu in ultimul rand, Ministerul Justitiei a coordonat institutiile din subordine: Administratia Nationala a Penitenciarelor - structura care depaseste ca intindere, complexitate si diversitate de problematici chiar unele ministere; Autoritatea Nationala pentru Cetatenie; Institutul National de Expertize Criminalistice; Oficiul National al Registrului Comertului; Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu; Spitalul ”Prof. Dr. Constantin Angelescu”.

Astfel, pe langa activitatea curenta de administrare a justitiei augmentata si de evolutia continua a relatiilor economico-sociale care impun un cadru juridic reglementator, poate cel mai important lucru realizat consta in elaborarea unui concept strategic privind dezvoltarea sistemului de justitie roman.

Ne dorim ca anul 2012 sa ramana in memoria tuturor ca anul in care a fost intocmit pentru prima data un plan concret, multianual, de masuri pentru implementarea noilor coduri si, in baza acestuia, a fost elaborata Legea privind unele masuri pentru degrevarea instantelor judecatoresti si pentru pregatirea punerii in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila. Au fost alocate suplimentar instantelor mai multe posturi de judecator si de grefier decat in intreaga perioada 2005-2011, precum si o parte a resurselor financiare necesare dotarii materiale si amenajarii de spatii pentru arhive si sali de judecata. Au fost finalizate demersurile legislative pentru ca Înalta Curte sa devina o curte de casatie in adevaratul sens al cuvantului. Au fost finalizate proiectul Legii de punere in aplicare a Codului de procedura penala, precum si „pachetul legislativ” privind executarea pedepselor si sistemul de probatiune, astfel incat modificarea corelativa a legilor speciale cuprinzand norme penale si procesual penale sa permita trecerea concomitenta la aplicarea legii penale, procesuale si executional penale noi.

Speram ca anul care a trecut sa fie perceput public ca acela in care am initiat demersurile guvernamentale necesare corelarii si simplificarii legislatiei (demers denumit plastic „asanare”), in cadrul unui program ce se va derula in colaborare cu Consiliul Legislativ; ca anul in care au fost create 783 locuri noi in penitenciare, in efortul de limitare a suprapopularii acestora, componenta esentiala a demersului de executare a masurilor generale inserate in hotararile C.E.D.O., dar si ca anul in care au fost eliminate intarzierile in solutionarea cererilor de dobandire sau redobandire a cetateniei romane.

În activitatea de elaborare a actelor normative, ca o constanta strategica Ministerul Justitiei a avut drept scop consolidarea institutionala a sistemului judiciar si transpunerea in legislatia nationala a actelor normative europene.

În stransa legatura cu activitatea Guvernului Romaniei, se evidentiaza activitatea de avizare din punct de vedere al legalitatii a proiectelor de acte normative elaborate de celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale, ce se supun spre adoptare Guvernului, activitate extinsa corelativa cu insasi reforma actului de guvernare.

Un aspect extrem de important il constituie si monitorizarea implementarii Strategiei Nationale Anticoruptie aprobata de Guvern si adoptata de Parlamentul Romaniei, activitate de amploare desfasurata de Ministerul Justitiei in care au fost implicate cvasitotalitatea entitatilor cu responsabilitati in domeniu.

Anul 2012 a fost un an cu o intensa si complexa activitate externa concretizata prin participarea activa la Consiliile Justitie si Afaceri Interne (JAI), prin reprezentarea la reuniunile grupurilor de lucru care au avut loc la Consiliu si Comisia Europeana, prin coordonarea si monitorizarea transpunerii si implementarii actelor normative ale UE din domeniile de competenta ale Ministerului, dar si prin sprijinirea fostului Minister al Afacerilor Europene in pregatirea reprezentarii statului roman in fata Curtii de Justitie a Uniunii Europene atunci cand pe rolul acesteia s-au aflat chestiuni ce tineau de competenta Ministerului Justitiei.

Trebuie mentionata si subliniata activitatea desfasurata in aria de monitorizare a progreselor din cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (instituit prin Decizia Comisiei Europene 2006/928/CE din 13 Decembrie 2006), al carui coordonator tehnic este Ministerul, precum si demersurile intreprinse pentru clarificarea conditionalitatilor de indeplinit sub aspectul determinarii indicatorilor si a metodologiei de lucru. Procedandu-se in acest mod se va stabili un cadru referential comun, care va fundamenta activitatea de cooperare si nu doar de verificare instituite prin mecanism.
Ne dorim ca anul 2012 sa fie perceput, cel putin pentru cei din sistemul judiciar, daca publicului ii sunt mai putin familiare aceste aspecte, ca anul in care am fost nevoiti sa derulam, in conditii financiare restrictive, lucrari de investitii vizand un numar de 24 obiective, sa asiguram, pentru prima data cu respectarea calendarului de esalonare, plata transelor corespunzatoare din drepturile salariale restante, si anul in care am reusit sa indeplinim toate obligatiile ce apartin ministerului rezultate din Acordul cu Fondul Monetar International.

Scurta introducere a documentului de prezentare a activitatii Ministerului Justitiei in anul care s-a incheiat releva faptul ca buna functionare a sistemului judiciar si a conditiilor infaptuirii justitiei, apararea ordinii de drept, a drepturilor si libertatilor cetatenesti, ca elemente de structura ale statului de drept au fost valorizate de Ministerul Justitiei in limitele competentelor legale in materie si, chiar daca rezultatele de sistem vor fi observabile mai tarziu, pozitivitatea si efectivitatea activitatilor intreprinse in acest scop sunt de netagaduit.

Mona – Maria PIVNICERU
MINISTRUL JUSTIŢIEI

Raportul de activitate al Ministerului Justitiei pe anul 2012>>> click aici

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "MJ: Raportul de activitate pentru anul 2012":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016