Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG: Timbrul de mediu pentru autovehicule

In sedinta Guvernului Romaniei din 19 februarie 2013 a fost aprobata Ordonanta de Urgenta privind timbrul de mediu.

Ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb, a subliniat cateva detalii ale noii reglementari asa cum a fost ea adopta de Guvern.

Astfel clarificarile privesc urmatoarele aspecte:

În primul rand, termenul de intrare in vigoare este 15 martie. Pana atunci, vor fi adoptate de catre guvern, prin hotarare, normele metodologice pentru aplicarea acestei ordonante de urgenta, iar ca si noutate, pe care aceasta ordonanta de urgenta o aduce este aceea ca, in primul rand, timbrul de mediu este un instrument necesar pentru innoirea parcului auto din Romania si, concomitent, cu reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, care este si angajamentul Romaniei asumat fata de Uniunea Europeana, iar Uniunea Europeana, la randul ei, la nivel international.

Este prima formula ce vizeaza in mod real poluarea si se adapteaza la realitatea din Romania. În formula de calcul prezenta nu mai este dominanta capacitatea cilindrica, inclusa oricum in impozitul anual pe care fiecare dintre cei care au autoturisme le platesc.

Taxa autentica, pentru ca se calculeaza in principal in functie de emisia de dioxid de carbon, este cea care este luata in calcul in proportie de 100% prin actualul proiect de ordonanta, fata de un cuantum de 30%, cum era luata in formula de calcul aplicabila in prezent, prin Legea nr. 9/2012.

Noul timbru de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 si mareste cotele pentru tehnologiile Euro 4 si Euro 3. Pentru masinile cu tehnologii mai slabe - non-Euro, Euro 1 si Euro 2, adica acele masini care se apropie de sfarsitul perioadei, duratei de viata -, timbrul de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual, luandu-se, bineinteles, ca si cota de depreciere, vechimea masinii la fiecare dintre autoturismele cuprinse in aceasta norma de poluare.

Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 si N1, N2, N3, cu urmatoarea precizare: pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 si Euro 3 - formula de calcul este cea care ia in proportie de 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-Euro, Euro 1 si Euro 2 - se aplica actuala formula prevazuta prin Legea nr. 9/ 2012.

Sunt exceptate de la plata timbrului de mediu autovehiculele apartinand misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, autoturismele apartinand persoanelor cu dizabilitati, autovehiculele fortelor armate, fortelor de securitate ale statului, de politie, jandarmerie, politie de frontiera, pompieri si ambulante, autovehiculele istorice, autovehiculele hibride si electrice, autovehiculele intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si acordate cu titlu gratuit, autovehiculele destinate competitiilor sportive, dobandite prin mostenire, in cazul in care acesta a intervenit in intervalul de doi ani de la data deschiderii succesiunii.

Valoarea in lei a timbrului de mediu se determina pe baza cursului de schimb valutar al monedei euro, stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Ca noutate, proiectul de ordonanta de urgenta acorda un eco-tichet pentru masinile electrice in valoare de 2500 de euro. Desigur ca, Ministerul Mediului, in elaborarea prezentului proiect de ordonanta de urgenta, a luat in calcul toate propunerile care au venit, fie pe motorul pe care l-am pus la dispozitie o data cu publicarea pe site-ul ministerului si al Administratiei Fondului pentru Mediu, special pentru aceasta reglementare, fie in urma dezbaterii publice, care a avut loc la Ministerul Mediului.

Avem, in urma propunerilor si a dezbaterii publice care s-a desfasurat, un cuantum diferit la masinile pe benzina fata de cele pe motorina, deoarece emisiile poluante din pulberi sunt mult mai mari pentru autovehiculele care folosesc motorina, fata de cele care folosesc benzina.

La norma de poluare Euro 5, valorile taxei sunt egale, deoarece emisiile de pulberi sunt egale atat pentru benzina, cat si pentru motorina.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "OUG: Timbrul de mediu pentru autovehicule":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016