„Cred si credem in independenta justitiei si in independenta procurorului. Cred si credem in statutul de magistrat al procurorului. Pot afirma ca demersurile CSM vor pleca intotdeauna de la aceste premise, inclusiv de la nivelul Sectiei pentru Judecatori, in contextul in care majoritatea membrilor Sectiei militeaza pentru independenta procurorilor la nivel constitutional”, a declarat Horatius Dumbrava, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, la sedinta de prezentare a Raportului de activitate pe anul 2010 al Ministerului Public.
Cu acest prilej, judecatorul Dumbrava a prezentat o serie de propuneri printre care:
- Echilibrarea schemelor de personal prin:
Organizarea examenului de promovare efectiva in functii de executie doar la parchetele de tribunale unde gradul de ocupare a schemei este sub 82%. In acest sens a decis Plenul CSM in sedinta de joi,3 martie 2011. Pentru organizarea examenelor de promovare trebuie spus ca a existat o conlucrare perfecta intre membrii CSM si Parchetul de pe lânga Inalta Curte de Casatie si Justitie, orientata inspre ocuparea graduala, in special a acelor parchete aflate in deficit sever de personal.
- Independenta functionala a Inspectiei Judiciare si asigurarea functionalitatii ei, prin:
Continuarea si initierea unor controale si verificari nu numai la nivel disciplinar, pentru apararea reputatiei magistratilor, dar si controale la nivelul managementului instantelor si parchetelor.
Depunerea tuturor demersurilor in vederea deblocarii si ocuparii posturilor de inspector vacante, atat la sectiunea pentru judecatori, cat si la procurori. Mentionez aici sprijinul real pe care l-am avut din partea executivului. Asteptam semnarea Memorandumului si adoptarea lui, dupa care vom demara activitatile de ocupare a posturilor.
Asigurarea unui dialog intre CSM, sistem, pe de o parte, si Inspectia Judiciara, pe de alta parte. Este laudabil, din aceasta perspectiva, primul pas facut de Sectia pentru Procurori a CSM care in cursul saptamnii viitoare va avea o intalnire de lucru cu conducerea Ministerului Public si cu Inspectia Judiciara. Consider ca unitatile de masura ale IJ ,precum si metodele de lucru,trebuie adecvate tuturor realitatilor.
Spre exemplu, solutionarea dosarelor mai vechi de 6 luni/1 an este prioritara, dar la fel este si implicarea procurorilor in cauzele de contrabanda, evaziune, coruptie. Procurorii nu trebuie sa lucreze sub niciun fel de presiune, inclusiv a inspectiei judiciare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. 1 lit c din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic. Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana are doua concedii medicale, un concediu medical pe perioada internarii in perioada 11.04.2024-13.04.2024 si unul la externare pe perioada 14.04.2024-17.04.2024. Este corect ca ,,data acordarii zi/luna/an pe ambele concedii medicale sa fie trecuta data de 14.04.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<