Am cerut in termenul de 90 zile recuperarea sumelor din certificate medicale platite de angajator la CASA DE SANATATE CS.
Primesc raspuns cu tabelul cu concedii, multe,solicitate, in care apare MENTIUNEA "validat" la toate cu exceptia la 2 concedii in care erau erori de completare a medicilor.
Solicit prin adresa sa imi refuze acele 2 concedii desi nu este vinovat angajatorul de modul de completare a unui medic si nici pacientul dar sa mi se restitue restul si nu primesc nici un raspuns timp de un an.
Acum am primit un raspuns in care imi sintetizeaza erorile din cele 2 concedii si extrase din lege care ma indeamna sa le corectez dar nici un raspuns la intrebarea mea, unde este prevazut faptul ca restituirea sumelor se face la pachet nu separat si pentru 2 concedii completate eronat de medic nu se restitue inca 20? Ce cunostinte suplimentare trebuie sa aiba un contabil ca sa poata verifica completarea unui concediu de catre un medic?
Intreb pentru ca un refuz este dat de faptul ca medicul a mentionat "la externare" si zic ei ca nu a fost internat. Unde este reglementata vina sau procedura de lucru a mea ca angajator pentru a corecta aceste erori, acum dupa 1 an de la depunerea dosarului la CASA SE SANATATE CS iar angajatul in cauza numai lucreaza in unitate?
Raspuns:
Din pacate, pentru situatia descrisa in intrebarea dvs. nu exista o procedura specifica de urmat. In acest caz legea prezuma faptul ca orice institutie a statului lucreaza just si in perioada de timp stabilita in mod corect. Totusi, avand in vedere detaliile prezentate, situatia descrisa in intrebare este considerata de noi un abuz si o masura evident disproportionata.
Deoarece nu cunoastem nici un temei normativ care sa dea dreptul institutiei in cauza sa analizeze un an de zile dosarele, consideram ca singura solutie aplicabila este sa va adresati instantei de judecata competenta, solicitand si penalitati si despagubiri de intarziere.
Avand in vedere cadrul normativ aplicabil in acest moment, profesia contabila presupune si verificarea documentelor din domenii diferite de activitate dar, la modul practic, nu se pot acoperi toate detaliile specifice celorlalte categorii socio-profesionale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<