In urma reincadrarilor si reorganizarii institutiei din luna iulie 2012 o parte din salariati au fost reincadrati (ex. din lucrator social in instructor de educatie). Astfel, au aparut modificari si la nivelul salariului. In urma reincadrarii pe functia de instructor de educatie salariul este mai mare decat al unui instructor de educatie cu o vechime de peste 10 pe aceasta functie. Este legal acest lucru si cum am putea cere echivalarea salariilor, adica salariile sa fie egale pe fiecare specialitate in parte (diferenta de salariu sa fie data doar de vechime si gradul profesional).
Raspuns: Persoanele ale caror posturi au fost desfiintate ca urmare a procesului de reorganizare institutionala au fost reincadrate la nivelul institutiei, conform prevederilor art. 65 coroborate cu cele ale art 64 din Legea 53/2003 – Codul muncii , republicata, pe posturi vacante existente la nivelul institutiei.
Reincadrarea pe noile functii trebuie sa fie realizata si cu respectarea art. 2 al art.II din OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea 283/2011 , care stipuleaza ca, in anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.
Astfel, pentru un tip de functie legea prevede un singur nivel de salarizare, diferentiat in functie de categoria de personal (functie publica sau personal contractual), vechime, grad, treapta, etc..
In situatia in care doriti sa faceti propuneri de modificare a legislatiei in vigoare, puteti transmite eventualele dvs propuneri si observatii in atentia Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un salariat este sanctionat disciplinar cu reducerea salariului pe 3 luni insa refuza sa primeasca personal decizia, se trimite acasa prin curier cu confirmare de primire art. 252 Codul muncii insa refuza sa primeasca plicul. Decizia respectiva se va pune in aplicare daca salariatul NU o primeste. Cum se procedeaza in acest caz? Daca se pune in aplicare cu ce data - cu data revenirii plicului in societate? Cand se transmite in Revisal ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Rog sa imi transmiteti cum se calculeaza preavizul pentru un angajat care are specificat in contractul de munca, urmatoarele date: - Lucreaza de Luni pana Joi cu o durata a muncii de 10 ore/zi; - Vinerea nu se lucreaza. Intrebare: Se include si ziua de vineri in calculul celor 20 de zile de preaviz?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ne ajutati, va rog, cu o informatie referitoare la efectuarea de ore suplimentare in timpul unei delegatii? De exemplu, un angajat calatoreste Duminica cu avionul. Orele petrecute in aeroport, orele de zbor: pot fi inregistrate ca fiind ore suplimentare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<