In urma reincadrarilor si reorganizarii institutiei din luna iulie 2012 o parte din salariati au fost reincadrati (ex. din lucrator social in instructor de educatie). Astfel, au aparut modificari si la nivelul salariului. In urma reincadrarii pe functia de instructor de educatie salariul este mai mare decat al unui instructor de educatie cu o vechime de peste 10 pe aceasta functie. Este legal acest lucru si cum am putea cere echivalarea salariilor, adica salariile sa fie egale pe fiecare specialitate in parte (diferenta de salariu sa fie data doar de vechime si gradul profesional).
Raspuns: Persoanele ale caror posturi au fost desfiintate ca urmare a procesului de reorganizare institutionala au fost reincadrate la nivelul institutiei, conform prevederilor art. 65 coroborate cu cele ale art 64 din Legea 53/2003 – Codul muncii , republicata, pe posturi vacante existente la nivelul institutiei.
Reincadrarea pe noile functii trebuie sa fie realizata si cu respectarea art. 2 al art.II din OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea 283/2011 , care stipuleaza ca, in anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.
Astfel, pentru un tip de functie legea prevede un singur nivel de salarizare, diferentiat in functie de categoria de personal (functie publica sau personal contractual), vechime, grad, treapta, etc..
In situatia in care doriti sa faceti propuneri de modificare a legislatiei in vigoare, puteti transmite eventualele dvs propuneri si observatii in atentia Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O persoana angajata a iesit la pensie de limita de varsta la 63 ani. A facut 2 cereri, fiecare de cate un an, de prelungire contract individual de munca, a doua cerere fiind pana la varsta de 65 ani. Mai are dreptul la a 3-a cerere de prelungire a contractului inidividual de munca pana la varsta de 66 ani sau pana la ce varsta se mai poate prelungi contractul individual de munca?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: A. Sa presupunem ca angajatul lipseste nemotivat incepand cu data de 15. Pe data de 18 inregistrez suspendarea, pana la data de 31 stiindu-l neserios. Se intampla ca vine la serviciu pe data de 27. Inregistrez in Revisal: 1. data inceput suspendare 15 2. data sfarsit suspendare 31 Aici este intrebarea, cand el vine la munca pe 27, modific aceasta inregistrare din 31 in 26? 3. data incetare suspendare 27. B. Daca avem CIM pe perioada determinata 01.05 - 31.05, se doreste prelungire, data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un salariat angajat cu CIM din anul 2006 cu 21 zile concediu odihna conform CIM, solicita mai multe zile de concediu. Cate zile de concediu de odihna suplimentar anual trebuie sa-i acorde societatea? Ce documente suplimentare in afara de CIM sunt necesare? Care e articolul normativ aplicabil?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<