In urma reincadrarilor si reorganizarii institutiei din luna iulie 2012 o parte din salariati au fost reincadrati (ex. din lucrator social in instructor de educatie). Astfel, au aparut modificari si la nivelul salariului. In urma reincadrarii pe functia de instructor de educatie salariul este mai mare decat al unui instructor de educatie cu o vechime de peste 10 pe aceasta functie. Este legal acest lucru si cum am putea cere echivalarea salariilor, adica salariile sa fie egale pe fiecare specialitate in parte (diferenta de salariu sa fie data doar de vechime si gradul profesional).
Raspuns: Persoanele ale caror posturi au fost desfiintate ca urmare a procesului de reorganizare institutionala au fost reincadrate la nivelul institutiei, conform prevederilor art. 65 coroborate cu cele ale art 64 din Legea 53/2003 – Codul muncii , republicata, pe posturi vacante existente la nivelul institutiei.
Reincadrarea pe noile functii trebuie sa fie realizata si cu respectarea art. 2 al art.II din OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea 283/2011 , care stipuleaza ca, in anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.
Astfel, pentru un tip de functie legea prevede un singur nivel de salarizare, diferentiat in functie de categoria de personal (functie publica sau personal contractual), vechime, grad, treapta, etc..
In situatia in care doriti sa faceti propuneri de modificare a legislatiei in vigoare, puteti transmite eventualele dvs propuneri si observatii in atentia Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<