In urma reincadrarilor si reorganizarii institutiei din luna iulie 2012 o parte din salariati au fost reincadrati (ex. din lucrator social in instructor de educatie). Astfel, au aparut modificari si la nivelul salariului. In urma reincadrarii pe functia de instructor de educatie salariul este mai mare decat al unui instructor de educatie cu o vechime de peste 10 pe aceasta functie. Este legal acest lucru si cum am putea cere echivalarea salariilor, adica salariile sa fie egale pe fiecare specialitate in parte (diferenta de salariu sa fie data doar de vechime si gradul profesional).
Raspuns: Persoanele ale caror posturi au fost desfiintate ca urmare a procesului de reorganizare institutionala au fost reincadrate la nivelul institutiei, conform prevederilor art. 65 coroborate cu cele ale art 64 din Legea 53/2003 – Codul muncii , republicata, pe posturi vacante existente la nivelul institutiei.
Reincadrarea pe noile functii trebuie sa fie realizata si cu respectarea art. 2 al art.II din OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea 283/2011 , care stipuleaza ca, in anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.
Astfel, pentru un tip de functie legea prevede un singur nivel de salarizare, diferentiat in functie de categoria de personal (functie publica sau personal contractual), vechime, grad, treapta, etc..
In situatia in care doriti sa faceti propuneri de modificare a legislatiei in vigoare, puteti transmite eventualele dvs propuneri si observatii in atentia Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In urma primirii informarii de la Casa de Pensii, precum ca s-a emis decizia privind acordarea pensiei pentru limita de varsta pentru un angajat, este obligatorie incetarea contractului individual de munca intr-un termen de 5 zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un salariat cu contract de munca in timp partial 2 ore/zi si salariu sub nivelul salariului de baza minim brut pe economie 3000 lei la ce nivel plateste angajatorul contributii daca aceiasi persoana are si contract de mandat la a carei indemnizatie angajatorul calculeaza si achita contributiile sociale CAS 25% si CASS 10% ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Este posibil ca intr-o companie sa existe mai multe proceduri evaluare, in functie de specificul activitatii salariatilor? Ma refer aici la situatia multinationalelor, in care angajatii entitatii din Romania au raportare si in cadrul celorlalte entitati din grup, iar acestea vor sa ii evalueze dupa propriile criterii si proceduri. Cum ar putea un angajator din Romania sa gestioneze o astfel de situatie? Poate avea incluse in Regulamentul Intern 5 proceduri de evaluare? Nu ar crea discriminari...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<