In urma reincadrarilor si reorganizarii institutiei din luna iulie 2012 o parte din salariati au fost reincadrati (ex. din lucrator social in instructor de educatie). Astfel, au aparut modificari si la nivelul salariului. In urma reincadrarii pe functia de instructor de educatie salariul este mai mare decat al unui instructor de educatie cu o vechime de peste 10 pe aceasta functie. Este legal acest lucru si cum am putea cere echivalarea salariilor, adica salariile sa fie egale pe fiecare specialitate in parte (diferenta de salariu sa fie data doar de vechime si gradul profesional).
Raspuns: Persoanele ale caror posturi au fost desfiintate ca urmare a procesului de reorganizare institutionala au fost reincadrate la nivelul institutiei, conform prevederilor art. 65 coroborate cu cele ale art 64 din Legea 53/2003 – Codul muncii , republicata, pe posturi vacante existente la nivelul institutiei.
Reincadrarea pe noile functii trebuie sa fie realizata si cu respectarea art. 2 al art.II din OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea 283/2011 , care stipuleaza ca, in anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.
Astfel, pentru un tip de functie legea prevede un singur nivel de salarizare, diferentiat in functie de categoria de personal (functie publica sau personal contractual), vechime, grad, treapta, etc..
In situatia in care doriti sa faceti propuneri de modificare a legislatiei in vigoare, puteti transmite eventualele dvs propuneri si observatii in atentia Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<