Intrebare: Societatea noastra a incheiat un contract de vanzare-cumparare produse cosmetice cu o societate care produce aceste produse. Avand in vedere pretul destul de mare al produselor si scaderea cererii privind aceste produse ne gandim sa refuzam sa mai luam marfa si astfel sa intervina rezilierea contractului care este in derulare. Toata marfa pe care am luat-o pana acum este achitata desi este stocata in depozitele noastre. Daca nu am prevazut in contract un astfel de motiv pentru reziliere, ce consecinta ar putea avea refuzul de a mai lua marfa si a plati?
Raspuns: In cazul existentei unui contract in derulare, instanta va poate obliga la indeplinirea obligatiei asumate prin contract. Prin urmare, daca vanzatoarea va pune la dispozitie marfa si va comunica locul in care a depozitat-o pentru ca sa o puteti lua, nu poate fi solicitata rezilierea contractului deoarece societatea vanzatoare si-a indeplinit obligatiile, astfel ca va poate obliga sa faceti plata. Desigur, exista si posibilitatea rezilierii contractului in cazul in care nu mai luati marfa si vanzatoarea nu va mai transmite marfa, insa aceasta din urma va poate obliga la daune-interese.
Avand in vedere ca este un litigiu comercial, aveti obligatia sa notificati vanzatorul situatia cu care va confruntati si, printr-o invitatie la conciliere, sa solicitati reducerea preturilor in raport de preturile existente pe piata la produse similare cat si a situatiei economice. In situatia in care societatea vanzatoare nu va accepta reducerea preturilor, puteti arata instantei ca ati incercat sa va duceti la indeplinire obligatiile ce va reveneau dar acumularea de stocuri de marfa v-au condus in imposibilitatea in fapt de a mai indeplini obligatiile contractuale.
Este posibil sa invocati forta majora pe fondul crizei economice care a dus la imposibilitata desfasurarii normale a activitatii societatii dumneavoastra care a acumulat stocuri de marfa. O rezolvare amiabila este cea mai indicata in acest caz deoarece numai asa ambele parti au de castigat. In caz contrar, existenta unui litigiu conduce la posibila sanctionare dar si la pierderea unui client care poate ar fi mai indicat sa fie pastrat chiar cu reducerea pretului si, implicit reducerea profitului. Si dumneavoastra trebuie sa analizati daca nu cumva acumularea de marfa este si din cauza adaosului dumneavoastra, adaos ce poate fi de asemenea redus.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am fost angajata stat plata cu conventie de munca conform Legii 1/2005 la o societate cooperativa mestesugareasca. In acest moment sunt pensionata anticipat Sunt membru cooperator inca, si unul din cei 5 asociati ai societatii membru fondator. De asemeni sunt administratorul firmei prin contract de administrare specific cooperatiei care se transmite periodic la Registrul Comertului. Conform celor descrise anterior, imi desfasor inca activitea in firma ca si cum as fi angajata. Exista...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am emis si adus la cunostinta salariatului ca in urma reorganizarii i s-a desfiintat postul si nu ii putem oferi altul conform studiilor sale, drept urmare, dupa implinirea celor 20 de zile de preaviz vom emite decizia de concediere. I-am adus la cunostinta sub forma de semnatura pe data de 03.04.2025. Ziua de 2 mai este zi libera cu recuperare. Conducerea a stabilit recuperarea acesteia la finalul lunii mai cand el nu va mai avea calitatea de salariat. Intrebarea este: iau in calcul in cele 20...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<