Intrebare: Societatea noastra a incheiat un contract de vanzare-cumparare produse cosmetice cu o societate care produce aceste produse. Avand in vedere pretul destul de mare al produselor si scaderea cererii privind aceste produse ne gandim sa refuzam sa mai luam marfa si astfel sa intervina rezilierea contractului care este in derulare. Toata marfa pe care am luat-o pana acum este achitata desi este stocata in depozitele noastre. Daca nu am prevazut in contract un astfel de motiv pentru reziliere, ce consecinta ar putea avea refuzul de a mai lua marfa si a plati?
Raspuns: In cazul existentei unui contract in derulare, instanta va poate obliga la indeplinirea obligatiei asumate prin contract. Prin urmare, daca vanzatoarea va pune la dispozitie marfa si va comunica locul in care a depozitat-o pentru ca sa o puteti lua, nu poate fi solicitata rezilierea contractului deoarece societatea vanzatoare si-a indeplinit obligatiile, astfel ca va poate obliga sa faceti plata. Desigur, exista si posibilitatea rezilierii contractului in cazul in care nu mai luati marfa si vanzatoarea nu va mai transmite marfa, insa aceasta din urma va poate obliga la daune-interese.
Avand in vedere ca este un litigiu comercial, aveti obligatia sa notificati vanzatorul situatia cu care va confruntati si, printr-o invitatie la conciliere, sa solicitati reducerea preturilor in raport de preturile existente pe piata la produse similare cat si a situatiei economice. In situatia in care societatea vanzatoare nu va accepta reducerea preturilor, puteti arata instantei ca ati incercat sa va duceti la indeplinire obligatiile ce va reveneau dar acumularea de stocuri de marfa v-au condus in imposibilitatea in fapt de a mai indeplini obligatiile contractuale.
Este posibil sa invocati forta majora pe fondul crizei economice care a dus la imposibilitata desfasurarii normale a activitatii societatii dumneavoastra care a acumulat stocuri de marfa. O rezolvare amiabila este cea mai indicata in acest caz deoarece numai asa ambele parti au de castigat. In caz contrar, existenta unui litigiu conduce la posibila sanctionare dar si la pierderea unui client care poate ar fi mai indicat sa fie pastrat chiar cu reducerea pretului si, implicit reducerea profitului. Si dumneavoastra trebuie sa analizati daca nu cumva acumularea de marfa este si din cauza adaosului dumneavoastra, adaos ce poate fi de asemenea redus.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii cu un santier in Ungaria. Un angajat a fost delegat lasantierul din Ungaria pentru doua saptamani. Este legala acordarea diurnei externe pentru delegare, doar in baza deciziei de delegare si a ordinului de deplasare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoare situatie. Avem un salariat care are concediu medical pana in data de 15.11.2024. In data de 06.11.2024 aduce o decizie medicala asupra capacitatii de munca cu urmatoarele date : Deficienta functionala: accentuata, Capacitate de munca: a diminuatacapacitate de autoservire pastrata partial, Se incadreaza in gradul de invaliditate II, Data ivirii invaliditatii 05.11.2024. Am facut incetare in data de 06.11.2024 cu art 56 lit. c , iar decontarea concediului medical...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un angajat a lipsit nemotivat de la locul de munca in perioada 21-23 octombrie. Pentru aceasta in data de 23 octombrie am suspendat contractul cu art 31 alin 3 in Revisal privind absentele nemotivate pentru perioada 21-23 octombrie si am facut incetarea suspendarii cu 24 octombrie, zi in care salariatul a si venit la lucru. Pentru aceasta operatiune am intocmit 2 decizii: - Prima: decizia de suspendare nr. 1 din data de 23 octombrie privind suspendarea contractului in perioada 21-23 octombrie -...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<