Intrebare: Societatea noastra a incheiat un contract de vanzare-cumparare produse cosmetice cu o societate care produce aceste produse. Avand in vedere pretul destul de mare al produselor si scaderea cererii privind aceste produse ne gandim sa refuzam sa mai luam marfa si astfel sa intervina rezilierea contractului care este in derulare. Toata marfa pe care am luat-o pana acum este achitata desi este stocata in depozitele noastre. Daca nu am prevazut in contract un astfel de motiv pentru reziliere, ce consecinta ar putea avea refuzul de a mai lua marfa si a plati?
Raspuns: In cazul existentei unui contract in derulare, instanta va poate obliga la indeplinirea obligatiei asumate prin contract. Prin urmare, daca vanzatoarea va pune la dispozitie marfa si va comunica locul in care a depozitat-o pentru ca sa o puteti lua, nu poate fi solicitata rezilierea contractului deoarece societatea vanzatoare si-a indeplinit obligatiile, astfel ca va poate obliga sa faceti plata. Desigur, exista si posibilitatea rezilierii contractului in cazul in care nu mai luati marfa si vanzatoarea nu va mai transmite marfa, insa aceasta din urma va poate obliga la daune-interese.
Avand in vedere ca este un litigiu comercial, aveti obligatia sa notificati vanzatorul situatia cu care va confruntati si, printr-o invitatie la conciliere, sa solicitati reducerea preturilor in raport de preturile existente pe piata la produse similare cat si a situatiei economice. In situatia in care societatea vanzatoare nu va accepta reducerea preturilor, puteti arata instantei ca ati incercat sa va duceti la indeplinire obligatiile ce va reveneau dar acumularea de stocuri de marfa v-au condus in imposibilitatea in fapt de a mai indeplini obligatiile contractuale.
Este posibil sa invocati forta majora pe fondul crizei economice care a dus la imposibilitata desfasurarii normale a activitatii societatii dumneavoastra care a acumulat stocuri de marfa. O rezolvare amiabila este cea mai indicata in acest caz deoarece numai asa ambele parti au de castigat. In caz contrar, existenta unui litigiu conduce la posibila sanctionare dar si la pierderea unui client care poate ar fi mai indicat sa fie pastrat chiar cu reducerea pretului si, implicit reducerea profitului. Si dumneavoastra trebuie sa analizati daca nu cumva acumularea de marfa este si din cauza adaosului dumneavoastra, adaos ce poate fi de asemenea redus.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<