Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) a anuntat o noua versiune a aplicatiei Apel 112 care vine cu "performante imbunatatite".
"Aplicatia mobila Apel 112 are, de astazi, o noua versiune, cu performante imbunatatite. Cu o interfata mai intuitiva, noul update al aplicatie vine cu o serie de noutati, proiectate spre a veni si mai mult in sprijinul celor aflati in situatii de urgenta.
Utilizatorii noii versiuni ai aplicatiei vor avea parte de:
- o interfata noua care respecta recomandarile HIG (Human Interface Guideline) specifice platformei;
- imbunatatirea experientei utilizatorului prin adaugarea de ecrane dedicate pentru setari si configurare telefon;
- imbunatatirea performantei aplicatiei
- imbunatatiri ale compatibilitatii dispozitivelor Android.
Persoanele care au deja aplicatia instalata vor beneficia, in continuare, de aceleasi servicii, fara a le fi afectate in vreun fel functionalitatea acestora.
Apel 112 functioneaza pe telefoane cu sistem de operare minim Android 4.4 sau iOS 5 si poate fi descarcata gratuit din Google Play si App Store.
Aplicatia 112 este dezvoltata de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale si este capabila sa preia infomatia de localizare si sa transmita pozitia geografica a telefonului", precizeaza STS.
Termenii si conditiile aplicatiei ne spun ca nu se "ofera garantii de niciun fel"
STS specifica in clar faptul ca "aplicatia de urgenta functioneaza doar pe terminalele ce utilizeaza o retea publica de comunicatii electronice, care se afla in aria de responsabilitate a unui operator autorizat, conform OUG nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, pe teritoriul Romaniei".
Conform Termenilor si Conditiilor pe care trebuie sa ii accepti la instalarea aplicatiilor, STS vrea sa fii de acord cu:
- asumarea completa a raspunderii de utilizare;
- intelegerea faptului ca nu se ofera "garantii de niciun fel";
- acceptarea faptului ca erorile nu vor fi corectate;
- intelegerea situatiei in care este obligatoriu un apel vocal direct la 112, adica aplicatia "nu este destinata pentru folosire in situatii in care erori de functionare sau inexactitati de continut, de date sau informatii furnizate de catre Aplicatie pot conduce la moartea, ranirea sau distrugerii proprietatii utilizatorului;
- faptul ca "nu exista nicio garantie ca una sau toate functionalitatile Aplicatiei vor functiona corespunzator sau vor fi operationale in orice moment;
- faptul ca Aplicatia "nu presupune inlocuirea metodei de anuntare a urgentei catre Serviciul 112, prin apelarea clasica din interfata de apelare a echipamentului terminal al Utilizatorului;
- faptul ca Aplicatia "Apel 11" are ca scop "imbunatatirea, in cazul in care este posibil, a preciziei localizarii Utilizatorului";
- situatia in care se transmit date personale si respectarea GDPR;
- faptul ca furnizorul, adica STS, nu este raspunzator pentru corectitudinea informatiilor de localizare extrase de catre serviciile de localizare.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu profil IT doreste sa angajeze student cu contract de internship. Cate ore poate lucra maxim fiind student care nu poate veni zilnic fiind examene si cursuri. Forma de contract este CIM ? sau nu? Care este salariul brut minim si ce impozite suporta firma. Care este perioada maxima de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul salariatilor detasati transnational, cheltuielile generate de detasare sunt dispuse astfel: 1. Transportul - este achitat direct de angajator prin achizitia biletelor de calatorie prin plata directa din contul angajatorului; 2. Cazarea - este asigurata prin inchirierea directa de catre angajator a unor locuinte, si plata directa din contul angajatorului a costului cu chiria; 3. Masa - este asigurata de beneficiarul serviciilor prin acordarea la cantina acestuia. In acest caz, cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma de IT din Romania doreste sa trimita doi salariati pentru cate 3 zile, o data la 3 luni, unul in UK si unul in Germania pentru o intalnire de afaceri cu colegi dintr-o intreprindere care apartine grupului de intreprinderi la nivel global. Salariatii nu vor desfasura activitate pentru compania in care se deplaseaza, nu va exista un raport de munca intre salariati si compania in care se deplaseaza, iar rezultatele si informatiile acumulate in urma intalnirii vor fi aplicate ulterior pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<