In cazul in care inceteaza contractul de munca cu timp partial al unul salariat, cu art 65 alin 1, care este termenul pentru depunere dosar la agentia pentru somaj?
Raspuns:
Potrivit art. 38 alin. (1) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, indemnizatia de somaj se acorda, la cerere, dupa caz, de la data:
a) incetarii raporturilor de munca;
b) incetarii raporturilor de serviciu;
c) incetarii mandatului pentru care au fost numite sau alese;
d) expirarii duratei sau desfacerii contractului militarilor angajati pe baza de contract.
e) incetarii calitatii de membru cooperator;
f) incetarii contractului de asigurare pentru somaj;
g) incetarii motivului pentru care au fost pensionate;
h) incetarii motivului pentru care au fost suspendate raporturile de munca sau de serviciu;
j) ramanerii definitive a hotararii judecatoresti;
k) incetarii activitatii desfasurate exclusiv pe baza conventiei civile;
l) expirarii perioadei de 60 de zile, prevazuta la art. 17 alin. (2) lit. a);
m) absolvirii, pentru cazurile prevazute la art. 17 alin. (2) lit. b);
Indemnizatia de somaj se acorda de la data prevazuta la alin. (1), daca cererea este inregistrata la agentia pentru ocuparea fortei de munca in termen de 10 de zile de la aceasta data.
Daca cererea este inregistrata dupa expirarea termenului de 10 de zile, dar nu mai tarziu de 12 luni de la data prevazuta la alin. (1), indemnizatia de somaj se acorda incepand cu data inregistrarii cererii.
Termenul de maximum 12 luni este termen de decadere din drepturi.
In concluzie, dosarul in vederea obtinerii indemnizatiei de somaj se depune intr-un termen cuprins intre minimum 10 zile si maximum 11 luni de la data incetarii activitatii.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa ma ajutati cu un model de acord pentru efectuarea muncii suplimentare. Mentionez ca este vorba despre categoria profesionala, soferi autobuz a caror activitate este organizata in turnus, durata activitatii saptamanale fiind peste 40 ore.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Prin Contractul Colectiv de Munca incheiat la nivelul Societatii, ce are ca perioada de valabilitate 01.06.2024-31.05.2025, la art. 93 alin. 2 din acesta se precizeaza ca, A« odata cu cresterea salariului de baza minim brut pe economie, vor fi majorate toate salariile de baza stabilite prin contractele individuale de munca, cu suma fixa cu care a fost majorat salariul de baza minim brut pe economie. A» Fata de acestea , societatea s-a conformat, fapt pentru care in luna decembrie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Noi avem un Contract Colectiv de Munca ce a fost semnat pe 2 ani care a expirat in 20.12.2024. La negocierile pt noul contract colectiv de munca, partile inca nu au reusit sa se puna de acord. Am dori sa stim urmatorul aspect: - Ce acte vor guverna activitatea firmei, atat timp cat Contractul Colectiv de Munca a expirat a ma refer la perioada ce se va scurge pana efectiv se va semna noul Contract colectiv ce poate se va semna in Mar. 2025 a sau cine stie cand. De exemplu, al 13-lea salariu este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<