Un adminstrator, cetatean strain, de nationalitate italiana, cu rezidenta in Romania din martie 2013, ce beneficiaza de pensie in italia, in valoare de 300 euro, si doreste sa o primeasca in Romania, ce obligatii fiscale are pentru aceste venituri din Italia (ce sunt echivalentul pensiei)?
Dar in cazul in care are si un contract de administrator pentru firma din Romania cu o valoare de 1000 lei?
Raspuns:
Conform art. 69 din Codul fiscal, venitul impozabil lunar din pensii se stabileste prin deducerea din venitul din pensie a unei sume neimpozabile lunare de 1.000 lei si a contributiilor obligatorii calculate, retinute si suportate de persoana fizica.
In baza art. 70 alin. (2) din acelasi cod, impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de impunere de 16% asupra venitului impozabil lunar din pensii.
Asadar, venitul impozabil din pensii asupra caruia se aplica cota de impozit de 16% se stabileste prin deducerea din venitul din pensie a unei sume neimpozabile lunare de 1.000 lei si a contributiilor obligatorii.
Asadar, venitul impozabil din pensii asupra caruia se aplica cota de impozit de 16% se stabileste prin deducerea din venitul din pensie a unei sume neimpozabile lunare de 1.000 lei si a contributiilor obligatorii.
Contributia la sistemul asigurarilor sociale de sanatate este obligatorie numai pentru veniturile din pensii care depasesc suma de 740 de lei.
In situatia expusa, insa, intelegem ca pensia este stabilita in statul italian astfel incat obligatiile fiscale sunt stabilite si datorate in acest stat si nu in Romania.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va creste de la 3.700 lei la 4.050 lei incepand cu 01.01.2025, ceea ce inseamna 2.430 lei salariul net. Daca angajatorul da tichete de masa , taxele pe tichete CASS si impozit duc la scaderea salariului net. Obligatia de garantat in plata inseamna ca angajatorul este obligat si la net sa dea minim 2430 lei sau doar brutul este obligatoriu sa fie minim 4050 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei societati comerciale care urmeaza sa isi inceteze activitatea de la 01.01.2025, angajatorul este obligat sa instiinteze angajatii de spre acest lucru inainte si sa respecte perioada de preaviz, care este un drept al angajatilor? Sau care este termenul in care angajatorul instiinteaza angajatii cu privire la incetarea activitatii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am primit de la o angajata adeverinta de la medic precum este insarcinata in 13 saptamani, ma puteti indruma va rog frumos ce trebuie sa fac mai departe? De la medicina muncii mi a spus sa o trimit la ei si cu raportul facut de ei trebuie sa merg la ITM sa il depun acolo. Imi puteti spune pasii ce trebuie sa ii urmez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<