Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

Amanarea platii pentru CAS, CASS, CAM si a utilitatilor, oprita la CCR

Legea prin care se putea amana plata pentru CAS, CASS, CAM si utilitati a fost oprita la CCR, dupa ce PNL a contestat actul adoptat deja de Parlament.

Desi actul a fost dezbatut in procedura de urgenta si adoptat destul de rapid de Parlament, PNL a contestat Legea prin care se putea amana plata pentru CAS, CASS, CAM si utilitati

Detalii complete despre act puteti gasi AICI, unde aveti disponibil si calendarul parcursului din Legislativ.

Iata motivele expuse de grupul parlamentar liberal, cu toate ca actul fusese deja trimis catre Palatul Cotroceni pentru promulgare.

Legea pentru amanarea platii CAS, CASS, CAM si a utilitatilor este neconstitutionala din perspectiva PNL pentru ca:

  • incalca principiul bicameralismului, intrucat au fost incluse articole noi care n-au fost dezbatute si in Senat, prima Camera sesizata;
  • Parlamentul a ignorat obligatia constitutionala de a solicita aviz de la Consiliul Economic si Social, astfel incalcand principiul "nimeni nu este mai presus de lege";
  • parlamentarii au propus amanari la plata obligatiilor sociale care au un impact semnificativ asupra bugetului de stat din 2021, desi acest nu a fost inca elaborat;
  • OUG nr. 29/2020 a fost deja adoptata de Guvern si publicata in Monitorul Oficial;
  • incalca principiul neretroactivitatii;
  • incalca principiul securitatii juridice cu privire la claritate si previzibilitate;
  • incalca principiul egalitatii in drepturi.

 

Sesizarea a fost transmisa catre CCR cu sprijinul a 72 de parlamentari liberali si a independentului Remus Borza.

Avand in vedere faptul ca CCR se afla intr-o pauza in acest moment, dezbaterea si decizia Curtii vor fi plasate undeva in luna mai.

Acum raman in vigoare doar prevederile OUG nr. 29/2020.

Mai jos puteti observa forma actului in varianta pentru promulgare, asa cum ar fi trebui el publicat in Monitorul Oficial, daca si seful statului era de acord.

LEGE pentru acordarea unor facilitati pentru contribuabilii operatori economici pe teritoriul Romaniei

amanare cas cass cam contestata ccr

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. 1. - (1) La cererea contribuabilului operator economic, a carui activitate a fost oprita sau a caror venituri sau incasari s-au diminuat cu minimum 15% in luna in curs, raportat la media celor doua luni anterioare, se amana virarea contributiilor de asigurari sociale calculate si retinute de angajator, aferente veniturilor din salarii si veniturilor asimilate salariilor, asa cum sunt prevazute la art. 146 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru o perioada de 3 luni, incepand cu luna martie 2020.
(2) La cererea contribuabilului operator economic, a carui activitate a fost oprita sau a caror venituri sau incasari s-au diminuat cu minimum 15% in luna in curs, raportat la media celor doua luni anterioare, virarea contributiei de asigurari sociale pentru aceste 3 luni se va face esalonat, in urmatoarele 12 luni ulterioare incetarii facilitatii instituite la alin. (1), in proportie de 50% din volumul total scadent.
(3) Facilitatile prevazute la alin. (1) si (2) se acorda sub conditia pastrarii valabilitatii contractelor de munca existente la data de 1 martie 2020 pentru o perioada de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
(4) Pe perioada acordarii facilitatilor prevazute la alin. (1) si (2) salariatii beneficiaza de vechime in munca, iar contributiile sociale obligatorii vor fi completate de la bugetul de stat.

Art. 2. La cererea contribuabilului operator economic, a carui activitate a fost oprita sau a caror venituri sau incasari s-au diminuat cu minimum 15% in luna in curs, raportat la media celor doua luni anterioare, se amana la plata contributia asiguratorie pentru munca aferenta veniturilor din salarii si veniturilor asimilate salariilor, asa cum sunt prevazute la art. 2201 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru o perioada de 3 luni, incepand cu luna martie 2020.

Art. 3. Contribuabilii operatori economici, nu vor plati dobanzi si penalitati de intarziere pentru perioada cat timp plata contributiilor este amanata.

Art. 4. - (1) La cererea beneficiarului, persoana fizica, afectata direct sau indirect de masurile impuse de autoritatile competente, pe perioada starii de urgenta sau a operatorului economic, a carui activitate a fost oprita sau a caror venituri sau incasari s-au diminuat cu minimum 15% in luna in curs, raportat la media celor doua luni anterioare, se amana la plata, pentru o perioada de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, plata serviciilor de utilitati: apa-canal, energie, gaze, salubritate, servicii telefonice si de internet, cablu TV, cu exceptia serviciilor de voce si date mobile. 
(2) La expirarea perioadei de 3 luni mentionate la alin. (1), beneficiarii de servicii de utilitati vor plati sumele scadente, esalonat, pe o perioada de 12 luni de la expirarea perioadei, fara a li se percepe dobanzi si penalitati de intarziere.
(3) Operatorii economici care suporta amanarea la plata vor esalona debitele restante fara a depasi raportul de 1/12 pe luna.
(4) Pentru acoperirea echivalentului sumelor afectate de masurile prevazute la alin. (1), Ministerul Finantelor Publice pune la dispozitia furnizorilor de utilitati, prin Trezoreria Statului, credite de trezorerie cu dobanda zero pentru o perioada de pana la 18 luni. 
(5) Ministerul Finantelor Publice va garanta linii de creditare in regim de factoring pentru furnizorii de utilitati afectati de masurile prevazute la alin. (1), pentru sumele afectate de masurile prevazute la alin. (1) pentru o perioada de pana la 18 luni.
(6) La expirarea perioadei prevazuta la alin. (1) furnizorii de utilitati platesc sumele scadente, esalonat, pe perioada mentionata la alin. (2) pe masura incasarii contravalorii facturilor de la beneficiarii mentionati la alin. (1).
(7) Guvernul Romaniei defineste pana la data de 01 mai 2020 consumatorul vulnerabil, elaboreaza si pune in functiune o schema de ajutor pentru acestia in conformitate cu prevederile art. 5 din Directiva 2019/944/UE privind normele comune pentru piata interna de energie electrica a Parlamentului European si a Consiliului din 5 iunie 2019 si de modificare a Directivei 2012/27/UE.

Art. 5. - In termen de 10 zile de la adoptare, Ministerul Finantelor Publice va elabora normele metodologice de aplicare a acestei legi.

de Florin Amariei

Data aparitiei: 09 Aprilie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Amanarea platii pentru CAS, CASS, CAM si a utilitatilor, oprita la CCR":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016