Informatiile cuprinse in dosarul fiscal sunt puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in spatiul privat al contribuabilului.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis Ordinul nr. 230 din 1 martie 2013 pentru aprobarea Procedurii de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in spatiul privat al contribuabilul.
Astfel, prin publicarea in Monitorul Oficial nr. 126 din 7 martie 2013 ANAF a facut cunoscute Procedurile de accesare a dosarului fiscal.
I. Dispozitii generale
1. In vederea reducerii contactului direct dintre contribuabili si functionarii publici din cadrul organului fiscal si simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, asigurandu-se astfel transparenta datelor cuprinse in fisa pe platitori.
2. Contribuabilii pot accesa informatiile prevazute la pct. 1, de pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin autentificare in baza certificatului digital.
3. Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, contribuabilii pot solicita emiterea unui certificat digital in baza formularelor 152 si 153, prevazute in anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezenta procedura, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.
4. Dupa autentificarea in baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sau privat, unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal prin accesarea aplicatiei "Dosar fiscal".
Click aici pentru cuprinsul integral al reglementarii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<