Informatiile cuprinse in dosarul fiscal sunt puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in spatiul privat al contribuabilului.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis Ordinul nr. 230 din 1 martie 2013 pentru aprobarea Procedurii de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in spatiul privat al contribuabilul.
Astfel, prin publicarea in Monitorul Oficial nr. 126 din 7 martie 2013 ANAF a facut cunoscute Procedurile de accesare a dosarului fiscal.
I. Dispozitii generale
1. In vederea reducerii contactului direct dintre contribuabili si functionarii publici din cadrul organului fiscal si simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, asigurandu-se astfel transparenta datelor cuprinse in fisa pe platitori.
2. Contribuabilii pot accesa informatiile prevazute la pct. 1, de pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin autentificare in baza certificatului digital.
3. Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, contribuabilii pot solicita emiterea unui certificat digital in baza formularelor 152 si 153, prevazute in anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezenta procedura, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.
4. Dupa autentificarea in baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sau privat, unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal prin accesarea aplicatiei "Dosar fiscal".
Click aici pentru cuprinsul integral al reglementarii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii despre procesul de declarare a posturilor vacante vacantate si nou create in platforma ANOFM. Cumva cu posturile nou create, mi-e mai simplu de inteles. Completez aici oferta, recrutam, inchid oferta - la speta asta am o singura intrebare: nu pot face operatia de incadrare daca data oferta a expirat desi logic pot avea o oferta deschisa pana pe 31.03 si angajarea propriu-zisa sa fie ulterioara acestei date. Trebuie cumva sa trec un termen pentru oferta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<