Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

CCR: Functionarii publici trimisi in judecata vor fi suspendati din functie pana la sentinta definitiva

CCR (Curtea Constitutionala a Romaniei) a reluat marti, 23 ianuarie 2018, dezbaterea sesizarii presedintelui Klaus Iohannis referitoare la legea care mentine abrogarea suspendarii functionarilor publici trimisi in judecata. In data de 13 decembrie, Curtea a amanat dezbaterile legate de acest caz.

Potrivit unui comunicat trimis Agerpres, plenul CCR a admis, cu unanimitate de voturi, obiectia de neconstitutionalitate formulata de presedintele Klaus Iohannis si a constatat ca dispozitiile art.I pct.14, 18 si 22 din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici sunt neconstitutionale.

"Dispozitiile cuprinse in art. I pct. 18 si 22 din legea supusa controlului incalca principiul constitutional al egalitatii in drepturi, intrucat prin abrogarea masurii administrative a suspendarii raportului de serviciu in cazul trimiterii in judecata, in cadrul unui proces penal, in ceea ce priveste persoanele care au calitatea de functionari publici, in temeiul Legii nr.188/1999, se creeaza un privilegiu, contrar prevederilor consacrate de art.16 din Constitutie. Mai mult, posibilitatea lasata acestor persoane de a continua sa exercite prerogativele de functionari publici, cu toate drepturile si responsabilitatile pe care exercitiul autoritatii de stat le implica, in conditiile in care s-ar afecta activitatea si imaginea publica a autoritatii, contravine principiului statului drept si principiului suprematiei Constitutiei si al obligativitatii respectarii legilor", se specifica in comunicat.

Potrivit sursei mentionate mai sus, CCR-ul a retinut ca dispozitiile art.I pct.14 din legea supusa controlului de constitutionalitate permit Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP) sa delege autoritatilor sau institutiilor publice competenta de a organiza concursuri de recrutare si promovare pentru ocuparea functiilor publice de executie, a functiilor publice de conducere de sef serviciu si sef birou, precum si a functiilor publice specifice asimilate acestora.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Codul Muncii republicat si actualizat la zi


Atentie Codul muncii a fost modificat Va oferim IN PREMIERA textul actualizat al Codului muncii cu toate modificarile scoase in evidenta pentru a fi usor de urmarit Cartea "Codul muncii republicat si actualizat la zi" se diferentiaza de alte lucrari legislative tocmai prin faptul ca aceasta contine textul actualizat al Legii nr ...

Oferta Speciala
valabila 48h

"Or, in conditiile in care ANFP nu are competenta proprie in organizarea unor astfel de concursuri, ea nu poate delega o competenta pe care nu o detine. Mai mult, intrucat autoritatea sau institutia publica are competenta organizarii acestor concursuri in temeiul legii, aceasta competenta nu ii poate fi delegata printr-un act administrativ al presedintelui ANFP. Prin urmare, prezenta in acelasi act normativ (acelasi articol) a doua solutii legislative contradictorii determina caracterul ambiguu al textului, imprejurare de natura a contraveni principiului legalitatii consacrat de art.1 alin.(5) din Constitutie, in componenta sa referitoare la claritatea si previzibilitatea normei", se mai mentioneaza in acest comunicat.

Pe de alta parte, CCR a respins, cu majoritate de voturi, obiectia de neconstitutionalitate formulata de presedinte cu privire la dispozitiile art.I pct.27 din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, constatand ca sunt constitutionale in raport de criticile formulate.

de
Data aparitiei: 24 Ianuarie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CCR: Functionarii publici trimisi in judecata vor fi suspendati din functie pana la sentinta definitiva":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Iesire din indiviziune

Intrebare: Buna ziua! Am discutat cu mai multi avocati si am cateva nelamuriri. In primul rand sa va prezint situatia: Este vorba despre un apartament cu o valoare relativ mica 38000 euro voloare care cred ca in urma unei evaluari poate scadea. Acest apartament are in acest moment urmatorii proprietari 1/8 x 3 frati ( eu fiind unul dintre frati) si 5/8 un parinte supravietuitor situatie stabilita in urma decesului celuilalt parinte. Parintele supravietuior si unul dintre frati mi-au vandut mie partile lor (prin contract de vanzare-cumparare cu clauza de habitatie viagera). Nelamuririle mele constau in: 1. Pentru iesire din indiviziune a celui de al treilea frate ce detine 1/8 este indicat sa initiez eu un proces in conditiile in care suma ce iar revenii se poate majora in ce ma priveste cu cheltuielile de judecata (asta in cazul compensarii cheltuielilor de judecata) sau sa astept sa initieze el un proces similar? 2. In ce conditii poate fi desfiintat un contract de vanzare-cumparare cu clauza de habitatie viagera? Va multumesc!

Raspuns: 1.Cel mai bine este sa va intelegeti de buna voie cu fratele dumneavoastra asupra sumei care-i revin... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016