Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a stabilit ca dispozitiile articolului 13 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind privatizarea "Roman" SA Brasov si constituirea parcului industrial pe platforma societatii sunt neconstitutionale.
Conform Agerpres care citeaza deciziile CCR, Plenul Curtii Constitutionale a luat in dezbatere exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor articolului 13 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului 115/2003 privind privatizarea SC "Roman" SA Brasov si constituirea parcului industrial pe platforma societatii.
"In urma deliberarilor, cu unanimitate de voturi, Curtea a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca prevederile art. 13 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 115/2003 privind privatizarea Societatii Comerciale "Roman"- SA Brasov si constituirea parcului industrial pe platforma Societatii Comerciale "Roman"- SA sunt neconstitutionale", se precizeaza in comunicat.
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Teste REZOLVATE pentru examenul de titularizare Limba si Literatura engleza
Cartea verde a contabilitatii
Curtea Constitutionala arata ca, potrivit articolului 121 alineatul 2 din Constitutie, dispozitii dezvoltate, la nivel infraconstitutional, de articolul 23 alineatul 1 si articolul 36 alineatul 2 litera c din Legea numarul 215/2001, consiliul local este un organ deliberativ cu caracter colegial, prin care se realizeaza autonomia locala in comune, orase si municipii.
"in acest sens, in calitate de autoritate a administratiei publice locale, consiliul local exercita atributii privind administrarea domeniului public si privat al unitatilor administrativ-teritoriale, respectiv comune, orase si municipii. Pe de alta parte, conform articolului 21 alineatul 1 din Legea administratiei publice locale numarul 215/2001, unitatile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridica deplina si patrimoniu propriu, titulare ale drepturilor si obligatiilor ce decurg din contractele privind administrarea bunurilor care apartin domeniului public si privat in care acestea sunt parte. Rezulta, asadar, ca, in calitatea sa de autoritate deliberativa a administratiei publice locale, consiliul local nu are personalitate juridica si prin urmare nu poate avea patrimoniu propriu, astfel incat nu poate exercita drepturi si obligatii proprii in cadrul raporturilor juridice", se mentioneaza in comunicat.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE