Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

Control finalizat la Inspectia Muncii. Ce au descoperit

CCPM a finalizat un control la Inspectia Muncii (IM). Iata ce au descoperit acestia.

In primul rand, Corpul de Control al Primului Ministru (CCPM) a constatat lipsa de continuitate in exercitarea atributiilor functiilor de conducere, respectiv a functiilor de inspector general adjunct de stat in domeniul relatiilor de munca si inspector general adjunct de stat in domeniul securitatii si sanatatii in munca, situatie susceptibila a genera disfunctionalitati de gestionare si coordonare a structurilor din subordine. 

In al doilea rand, s-a aflat si faptul ca inspectorul general de stat pentru IM a incalcat Procedura de sistem privind delegarea de atributii si responsabilitati prin delegarea in repetate randuri a responsabilitatilor pentru cateva ore pe zi. "In perioada 2017 - 2019, au fost emise un numar de 13 decizii de catre inspectorul general de stat, prin care acesta si-a delegat atributiile, pentru un numar variabil de ore pe zi si nu pentru intreaga zi, in conditiile in care acest tip de delegare de atributii nu are un fundament legal aplicabil si, drept urmare, nu este prevazut nici in ROF a IM – aparat propriu sau in Procedura de sistem privind delegarea de atributii si responsabilitati", arata CCPM.

In al treilea rand, Inspectia Muncii nu a acordat atentie Consiliului consultativ tripartit din care trebuiau sa fac parte reprezentantii desemnati ai institutiei, ai confederatiilor sindicale si patronale reprezentative la nivel national. "Pana la data de 30.01.2020, IGS al IM nu a emis o decizie, prin care sa nominalizeze reprezentanti ai compartimentelor cu atributii de control din cadrul IM care sa faca parte din componenta Consiliului consultativ tripartit, asa cum prevede art. 3 alin. (5) din ROF al IM aprobat prin Ordinul ministrului muncii si justitiei sociale nr. 1095/22.02.2018", precizeaza CCPM.

Vezi si: Ce activitati si ce atributii au inspectorii din ITM?

In al patrulea rand, timp de trei ani activitatea de preluare de apeluri de urgenta nu a functionat. In mod normal, la nivelul IM functioneaza o structura specializata de interventie in sensul prevazut la art. 3 lit. b) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2008, iar aceasta preia centralizat apelurile comunicate de Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta si organizeaza sistemul de directionare a acestora catre inspectoratele teritoriale de munca. CCPM nu poate stabili sanctiuni, ci poate doar informa Guvernul si ministerul de resort cu privire la ceea ce au descoperit.

In al cincilea rand, IM finanteaza o revista care functioneaza in pierdere. In 2017 au fost inregistrate minusuri de 81.525 de lei, in timp ce in 2018 suma a ajuns la 601.889 lei. Revista "Obiectiv" a avut in ultimii doi ani o pierdere totala de 782.978 lei.

control inspectia muncii 2020

In al saselea rand, Corpul de Control al Primului Ministru a mai descoperit si faptul ca salariile au fost platite cu intarziere, lucru care a incalcat prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 86/2005 pentru reglementarea datei platii salariilor la institutiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca salariile se achita intr-o singura transa lunara, in data de 15 a lunii curente pentru luna precedenta. In luna decembrie 2019, salariile aferente lunii noiembrie au fost platite cu intarziere in doua transe.

In al saptelea rand, IM nu a reusit sa achizitioneze un nou sistem REVISAL/REGES, desi HG nr. 905/2017 impunea un termen limita. Avand in vedere ca nu a fost achizitionat noul sistem informatic, in prezent, angajatorii nu au posibilitatea introducerii tuturor datelor prevazute la art. 3 din HG nr. 905/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, in aplicatia informatica existenta, pe portalul IM, urmatoarele cerinte ale acestui articol nu sunt implementate (lit. i)) sau sunt partial implementate (lit. g), j), m), n)). Totodata, a fost constatat si faptul ca IM a abordat mentenanta, asistenta tehnica si suportul sistemului informatic REGES/REVISAL, in perioada mai 2015 – aprilie 2020, intr-un mod neunitar, fapt care a generat riscuri atat in functionarea sistemului informatic, cat si in cheltuirea fondurilor publice cu aceasta destinatie.

In al optulea rand, Inspectia Muncii nu a putut opri in mod eficient munca la negru pentru ca nu a detinut o Procedura de sistarea a activitatii locului de munca organizat. CCPM a aratat ca astfel IM a incalcat art. 260 alin. (4) din Codul muncii.

In al noualea rand, IM a cumparat 1000 de tablete printr-un program finantat din fonduri europene pentru a eficientiza combaterea muncii la negru. Acum mai sunt folosite doar 283. "Ca urmare a deficientelor de management, scopul achizitiei terminalelor mobile, respectiv imbunatatirea performantelor inspectorilor de munca direct din teren, nu a fost indeplinit la un nivel corespunzator, care sa justifice necesitatea, oportunitatea si utilitatea achizitiei", arata CCPM.

S-ar putea sa te intereseze si: Atacul de cord suferit de un angajat in timpul unei partide de amor, considerat accident de munca

In al zecelea rand, IM a efectuat activitati de control in doar 28 de judete din tara. Braila si Mures, spre exemplu, nici nu apar pe un viitor grafic de control. In schimb, Directia Control Munca Nedeclarata, Contracte Colective de Munca si Monitorizare Relatii de Munca a efectuat actiuni de control la 40 de ITM, unele dintre acestea fiind planificate si verificate de 2 ori (Alba, Arad, Arges, Calarasi, Giurgiu, Harghita, Ilfov), iar la ITM Bucuresti si Ialomita, in cei 3 ani, nu a fost efectuat niciun control.

Pe linie de SSM, inspectorii Directiei Control Securitate si Sanatate in Munca au efectuat actiuni de control la 27 de ITM, 6 dintre acestea au fost planificate si controlate de 2 ori, iar un numar de 15 ITM (Arad, Bucuresti, Caras-Severin, Constanta, Harghita, Prahova, Satu-Mare, Salaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Valcea si Vrancea) nu au fost verificate in perioada 2017-2019.

Finalmente, CCPM concluzioneaza ca Inspectia Muncii si-a exercitat in mod deficitar una dintre principalele functii ale managementului, si anume functia de control, indeplinindu-si partial, atributiile privind organizarea si controlul asupra aparatului propriu si a institutiilor subordonate.

de Florin Amariei

Data aparitiei: 30 Aprilie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Control finalizat la Inspectia Muncii. Ce au descoperit":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016