Avand in vedere necesitatea adoptarii masurilor eficiente, adecvate unor cerinte formulate in ultimele rapoarte periodice de evaluare, prezentate de Comisia Europeana, in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare, privind initierea unei cooperari permanente si coerente intre principalele institutii ale sistemului judiciar romanesc, a fost incheiat un PROTOCOL DE COLABORARE intre Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justitiei, Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Obiectivul fundamental al documentului este reprezentat de oportunitatea concentrarii intereselor tuturor partilor semnatare in stabilirea obiectivelor si a modalitatilor practice de accesare si absorbtie a fondurilor europene si a altor fonduri internationale, in vederea corelarii demersurilor si initiativelor actuale ale acestor institutii.
In acest sens, accesarea si utilizarea finantarii externe nerambursabile, in conformitate cu prioritatile de actiune, potrivit Strategiei de Dezvoltare a Justitiei ca Serviciu Public 2010-2014 si Planului de actiune aferent, sunt instrumente esentiale in indeplinirea angajamentelor asumate in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare, in vederea consolidarii integrarii Romaniei in spatiul de libertate, securitate si justitie al Uniunii Europene.
Potrivit prevederilor Protocolului de colaborare, partile vor dezvolta o baza de date comuna de experti nationali, utila in cadrul initiativelor si activitatilor de oferire de expertiza altor state, in conformitate cu Politica Nationala privind asistenta pentru dezvoltare (ODA).
Pentru realizarea acestor deziderate, va fi constituit un Comitet de Cooperare alcatuit din specialisti la nivel tehnic, desemnati de fiecare institutie semnatara a Protocolului, menit sa mentina un schimb de informatii permanent in domeniile de interes ale acestui document.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<