Cabinetele de medicina de familie din mediul rural vor putea deschide puncte secundare de lucru in aceeasi localitate, potrivit unei legi promulgate de presedintele Romaniei. Legea a fost deja publicata in Monitorul Oficial.
Actul normativ are ca obiect de reglementare modificarea si completarea art. 75 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Potrivit legii adoptate, „cabinetele de medicina de familie pot deschide cel mult doua puncte secundare de lucru daca solicitantul asigura un program fractionat de minimum 10 ore pe saptamana in norma lui de baza sau peste norma lui de baza”.
Noua lege vine in ajutorul acelor comunitati din mediul rural unde accesul la serviciile de medicina de familie este ingreunat. "De multe ori, in unele unitati administrativ teritoriale, autoritatile publice locale au fost sesizate de insuficienta sau slaba calitate a serviciilor medicale generate de existenta unui singur cabinet de medicina de familie ce nu poate acoperi toate nevoile comunitatii. Daca numarul de potentiali asigurati nu este suficient de mare pentru a justifica deschiderea mai multor cabinete medicale de familie, dar este suficient pentru a deschide un sediu secundar, deschiderea acestui sediu secundar ar trebui sa fie posibila atunci cand autoritatile locale decid acest lucru in considerarea interesului social local", sustin initiatorii proiectului de lege.
Legea nr. 282/2022 pentru modificarea art. 75 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, a fost publicata in Monitorul Oficial 983/10.10.2022
"Art. 75
(1) Un medic de familie poate fi titularul unui singur cabinet.
(2) Cabinetele de medicina de familie pot deschide cel mult doua puncte secundare de lucru daca solicitantul asigura un program fractionat de minimum 10 ore pe saptamana in norma lui de baza sau peste norma lui de baza.
(3) Punctele de lucru pot fi deschise in mediul rural in aceeasi unitate administrativ-teritoriala sau in alte unitati unde exista deficit de medici stabilit de catre o comisie organizata la nivelul directiilor de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti, alcatuita din:
- un reprezentant al casei de asigurari de sanatate judetene sau a municipiului Bucuresti;
- un reprezentant al directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti;
- un reprezentant al colegiului judetean al medicilor sau al municipiului Bucuresti.
(4) Serviciile medicale prestate potrivit prevederilor alin. (2) si (3) sunt decontate in integralitate, conform legislatiei in vigoare, indiferent daca au fost prestate de catre medicul de familie titular al cabinetului sau de catre medicii angajati ai cabinetului.
(5) Autoritatile administratiei publice locale pot acorda facilitati si stimulente aferente infiintarii si functionarii punctului secundar de lucru, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
(6)In baza dispozitiilor alin. (5), autoritatile administratiei publice locale pot incheia cu reprezentantul legal al punctului secundar de lucru un contract civil in care sa se consemneze drepturile si obligatiile partilor.
(7) Prevederile alin. (5) si (6) se aplica si punctelor de lucru deja infiintate."
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, Ministerul Sanatatii si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate vor modifica normele de aplicare a contractului-cadru in acord cu prevederile din prezenta lege.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<