Luni, 17.01.2010, a avut loc o intalnire intre reprezentanti ai conducerii Ministerului Justitiei (M.J.) si presedintele Uniunii Nationale a Executorilor Judecatoresti (U.N.E.J.).
In cadrul intalnirii au fost abordate aspecte privind organizarea si exercitarea profesiei de executor judecatoresc, respectiv:
- exercitarea de catre M.J. si U.N.E.J. a controlului si coordonarii activitatii executorilor judecatoresti;
- colaborarea intre cele doua institutii si conjugarea eforturilor acestora pentru imbunatatirea profesiei si respectarea cadrului legal;
- noile prevederi ale Statutului U.N.E.J., aprobat prin Hotararea Consiliului U.N.E.J. nr. 19/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 713/2010.
Au fost analizate, de asemenea, principalele modificari legislative elaborate de Ministerul Justitiei, cu consultarea U.N.E.J., referitoare la exercitarea fara drept a profesiei, admiterea in profesie, incompatibilitati, excluderea din profesie si alte aspecte privind organizarea si exercitarea activitatii de executor judecatoresc.
Alte puncte importante pe ordinea de zi a intalnirii le-au constituit si perfectionarea pregatirii profesionale a executorilor judecatoresti, dar si cresterea gradului de integritate in exercitarea activitatilor profesionale. In acest context, s-a subliniat ca, in cazul incalcarii normelor legale si deontologice, U.N.E.J. trebuie sa aiba o reactie prompta in vederea satisfacerii celor mai exigente standarde de calitate in materie executionala.
De asemenea, reprezentantii M.J. au reiterat importanta mentinerii obiectivitatii si integritatii la admiterea in profesia de executor judecatoresc.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<