Legea pentru modificarea si completarea OUG nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc introduce noi reguli draconice.
Initiatorii proiectului legislativ sustin ca dispozitiile legale in vigoare trebuie actualizate si "adaptate la realitatile sociale si economice din prezent".
"Legislatia in materie trebuie sa fie modificata si completata, astfel incat sa nu fie neglijate aspecte importante, precum protejarea locatarilor din imobilele cu destinatia de locuinte in care functioneaza salile de jocuri de noroc, prevenirea expunerii minorilor la acestea, sustinerea energica de programe si masura de preventie si educare a jucatorilor si promovarea principiilor jocului responsabil", este stipulat in expunerea de motive.
Sustinatorii proiectului legislativa arata ca "extinderea activitatii operatorilor economici din acest domeniu poate deveni un fenomen patologic, mai ales pentru tinerii ce dezvolta o dependenta de jocuri de noror, cu efecte extrem de nocive pentru dezvoltarea lor".
Prezenta propunere de modificare a OUG nr. 77/2009 urmareste, conform prevederilor:
- protejarea minorilor de expunerea la jocurile de noroc prin interzicerea difuzarii spoturilor publicitare de promovare a acestora pe timpul zilei, pana la ora 23;
- introducerea obligatiei de a desfasura orice actiuni de promovare a acestei activitati intr-un mod care nu e atractiv pentru minori si fara ca acestea sa fie asociat in orice fel cu minorii;
- prevenirea dependentelor de jocurile de noroc, mai ales in randul tinerilor, prin reducerea vizibilitatii salilor de jocuri de noroc si informarea optima a acestor asupra riscului dezvoltarii unei dependente;
- interzicerea reclamelor si publicitatii stradale de mari dimensiuni pentru jocurile de noroc si a expunerii premiilor in afara incintelor, precum si renuntarea la semnalele luminoase si sonore care pot fi vizibile din afara incintelor;
- introducerea unor conditii suplimentare pentru spatiul destinat sediului in care operatorii economici pot sa isi desfasoare activitatea;
- instituirea unei conditii de amplasare a spatiului in care se desfasoara acest tip de activitati prin impunerea unei distante minime de 200 de metri intre acesta si unitatile de invatamant;
- publicarea de catre ONRC a documentelor prin care se anuleaza, revoca sau suspenda licentele de organizare si autorizatiile de exploatare a jocurilor de noroc, dupa transmiterea lor obligatorie de catre ONJN la ONRC;
- instituirea obligatiei operatorului de jocuri de noroc de a afisa in loc vizibil postere si mesaje de informare asupra pericolului dezvoltarii de probleme si dependente de joc, cu un continut informational minim obligatoriu stabilit de ONJN, in fiecare camera din fiecare locatia in care sunt exploatate jocuri de noroc, iar in cazul operatorilor de jocuri de noroc la distanta, sa se deschida un banner virtual informativ la vizitarea platformei web de jocuri de noroc.
Sustinatorii acestui proiect legislativ sunt: Lungu Vasile-Cristian - senator PMP; Bica Danut - deputat PNL; Bodea Marius - deputat PNL; Botez Mihai-Catalin - deputat USR; Buican Cristian - deputat PNL; Chereches Florica - deputat PNL; Cobuz Maricela - deputat PSD; Csép Éva-Andrea - deputat UDMR; Cupsa Ioan - deputat PNL; Dobrovie Matei-Adrian - deputat Independent; Fador Angelica - deputat PNL; Gheorghe Andrei Daniel - deputat PNL; Ionita Antoneta - deputat PNL; Jivan Luminita-Maria - deputat PSD; Lungu Tudorita - deputat PNL; Petretchi Nicolae-Miroslav - deputat UUR (minoritãti); Popescu Virgil-Daniel - deputat PNL; Sovaiala Constantin - deputat PNL.
LEGE pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizare si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 2009, aprobata prin Legea 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un nr. de 10 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata care beneficiau de indemnizatie de somaj atunci cand au fost angajati. Nu s-a incheiat conventie cu AJOFM pentru ca angajatorul sa beneficieze de subventionarea locurilor de munca. Din cauza unor dificultati financiare s-a decis incetarea contractelor angajatilor aflati in perioada de proba cu art. 31 alin. 3. Va rog sa imi spuneti in baza caror prevederi legale refuza AJOFM reluarea platii indemnizatiei de somaj...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<