Implementarea SNA 2012 – 2015 la nivelul Platformei de cooperare a administratiei publice locale
Ministrul justitiei, Mona Maria PIVNICERU, si viceprim-ministrul Liviu Nicolae DRAGNEA, ministru al Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, au condus astazi, 13 februarie 2013, lucrarile Platformei de cooperare a administratiei publice locale, instituita prin Strategia Nationala Anticoruptie (SNA).
La reuniune au participat membrii ai asociatiilor reprezentative ale comunelor, municipiilor si oraselor, ai primariilor din Saveni, Amara, Rovinari, Azuga, Baile Govora, Baile Herculane, Moldova Noua, Vlahita, Ştefan cel Mare, Niculesti, Calarasi, Pitesti, ai Consiliului Judetean Ialomita.
Discutiile au vizat operationalizarea mecanismului de monitorizare si coordonare a „SNA 2012-2015” la nivelul autoritatilor locale. In acest sens, in cursul anului 2013 se va evalua modul de implementare a masurilor anti-coruptie in cadrul a 25% din institutiile publice care au aderat la SNA, respectiv 5 institutii independente sau agentii anticoruptie, 5 ministere, 850 primarii si 5 consilii judetene.
Pana in prezent, la nivelul Secretariatului tehnic al SNA, s-au inregistrat peste 2200 primarii si 20 de consilii judetene care au aderat la valorile si principiile „SNA 2012 – 2015”.
In cadrul reuniunii, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a prezentat autoritatilor locale proiectele dedicate implementarii SNA la nivel local.
Pe agenda reuniunii s-au mai regasit urmatoarele subiecte: Prezentarea metodologiei de monitorizare; selectarea primariilor si consiliilor judetene pentru misiunile de evaluare; stabilirea modului de selectie a persoanelor care sa fie incluse pe lista expertilor pentru misiunile de evaluare; prezentarea portalului SNA; pregatirea Raportului anual de monitorizare a SNA.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<