Decizia de a amana anularea restrictiilor pentru accesul cu lichide in avioane a creat disensiuni in randul eurodeputatilor.
Brian Simpson (Regatul Unit) de la Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European crede ca aceasta poate duce la crearea a 27 de sisteme diferite de securitate in aeroporturile europene. Conservatorii si socialistii cred ca o anulare partiala ar duce in eroare pasagerii si ar scadea nivelul de securitate.
Interzicerea lichidelor in avioane a fost introdusa in 2006, dupa descoperirea unui atac terorist in care se planuia prepararea de substante explozibile lichide in timpul zborului.
Ca urmare a acestui fapt, europenilor le este permis acum accesul in avion numai cu recipiente de 100 ml de lichid in bagajul de mana. in aceeasi categorie mai intra geluri, aerosoli, gemuri, branza, etc.
Parlamentul a solicitat Comisiei modificarea restrictiilor prima data in 2007, fara compromiterea sigurantei pasagerilor. La inceput se vorbea despre ridicarea restrictiilor in 2010, dar aceasta data a fost amanata apoi pentru 2013. incepand cu 29 aprilie 2011, statelor membre li se permite ridicarea partiala a restrictiilor, insa, potrivit Comisiei, acestea nu au profitat de aceasta libertate, argumentand ca ar duce in eroare pasagerii.
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Termenul limita stabilit pentru 2013 este realist, in opinia Comisiei. Pana la aceasta data, aparatura de scanare necesara ar trebui sa fie disponibila in toate aeroporturile.
Brian Simpson (Regatul Unit) de la Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European si presedintele comisie pentru transport si turism este dezamagit de aceasta decizie si pune reactia Comisiei pe seama refuzului unor state membre influente de a anula restrictiile. „in urma acestei decizii, baietii buni au fost penalizati, iar baietii rai au reusit sa scape basma curata”, spune eurodeputatul.
Brian Simpson se arata ingrijorat de faptul ca termenul limita din 2013 nu va fi respectat: „Toata problema nu tine de securitate, ci de costuri. Daca ar fi fost o problema de securitate, de ce au existat atunci state membre care au primit cu bratele deschise oportunitatea de a anula restrictiile? intreg procesul a fost dominat de marile aeroporturi care nu sunt dispuse sa achizitioneze echipamentul necesar si folosesc riscurile de securitate drept pretext”, a mai adaugat eurodeputatul.
Peter van Dalen (Olanda) de la Conservatorii si Reformistii Europeni, vicepresedinte al aceleiasi comisii, este de parere ca UE ar trebui sa astepte pana cand echipamentul necesar va fi disponibil. „in Europa inca ne mai confruntam cu amenintarile teroriste, mai ales acum, dupa uciderea lui Osama bin Laden”, spune eurodeputatul.
Dieter-Lebrecht (Germania) de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat) este de acord cu aceste declaratii si mai adauga faptul ca o ridicare partiala a restrictiilor ar incurca pasagerii, care ar trebui sa se familiarizeze cu reguli noi. „Decizia Comisiei se traduce prin mai multa siguranta si mai putina confuzie si birocratie pentru pasageri”, adauga deputatul european.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri